springveldje = toch bedoelt voor paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:13

Gek he, ik kan me heel makkelijk voorstellen dat een paard aan de kletter kan gaan van klappende mensen, maar lachende mensen heb ik iets meer moeite mee. Ik kan niet verklaren waarom en bedoel het ook zeker niet verkeerd. Klappen zie ik ook meer als "ophitsen" dus daarvan vind ik het niet vreemd dat een paard daar op reageert.
Overigens heb ik een keer bij een clinic daar iets moois over gezien. Jonge hengst, niets gewend en het publiek moest klappen. Paard ging over de flos, maar we mochten niet stoppen met klappen totdat het paard ontspande. De jonge hengst had dat binnen no time door. Na een paar keer oefenen was er geen reactie meer. Maar ja, zie maar eens een hoop mensen bij elkaar te krijgen om dat te oefenen :+
100% verkeersmak geloof ik niet in, puur omdat ik ook wel eens schrik van een fietser die onverwachts voorbij komt of een vogel die ineens opvliegt. Dan kan ik niet van mijn paard verwachten altijd maar koelbloedig te zijn.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:30

_Dune_ schreef:
Daarnaast, TS is 14, dus ik neem aan dat haar vriendin ook van haar leeftijd zal zijn. Dan vind ik het niet verantwoord om met een paard op stap te gaan dat nog onvoldoende ervaring heeft met dit soort dingen.

Ik las laatst zelfs ergens dat het wettelijke regel is dat een ruiter onder de 16 niet zonder begeleiding mag rijden buiten.
(wist ik ook nooit, maar goed)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:41

Anoli schreef:
Ik las laatst zelfs ergens dat het wettelijke regel is dat een ruiter onder de 16 niet zonder begeleiding mag rijden buiten.
(wist ik ook nooit, maar goed)

Dat is toch in België het geval? Ik dacht dat we daar in NL geen regels over hebben. Maar correct me if I'm wrong!

Anoniem

Re: springveldje = toch bedoelt voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 08:12

Even behoorlijk offtopic, maar waarom zou iemand van 14 niet zonder begeleiding naar buiten kunnen? Ik ben zelf 15, mijn pony is ook pas 4 en ik ga vaak genoeg met een vriendin van 14 en haar pony alleen naar buiten. Lijkt mij dat het meer gaat om ervaring en niet om leeftijd n
Maar goed, ik vind dat TS gelijk heeft, maar ze had inderdaad even kunnen vragen hoe lang die mensen daar nog nodig dachten te hebben. Dan had ze later terug kunnen komen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:38

Naaltje schreef:
fout
wandelaars mogen wel op ruiterpaden komen :+
in de gebieden die ik tot nu toe gezien heb was dat bij allemaal zo

de ruiters krijgen namelijk aparte paden ivm de schade die zij toebrengen aan omgeving. En sommige delen van het bos zijn daar niet tegen bestand. Bij wandelaars is deze schade doorgaans veel kleiner, dus die hebben alleen de beperking ''paden''
ruiters de beperking ''ruiterpaden''

Jammer dat jullie niet konden springen. Maar ben nu wel blij met het bordje dat ons ruiterpad echt alleen voor paarden is. (of als je wandeld met je paard) Dus lees even je bordje goed hier staat echt verbioden voor wandelaars, fietsers ect. Zelf ben ik vaak de ankers in gevlogen voor toch nog wandelaars op het ruiterpad. Maar blijf maar vriendelijk.

Volgende keer even vragen dan kunnen jullie wel wat er op vinden. Maar voor je vriendin een goede oefening ook om even te gaan oefen met uitgeloaten mensen. Ga het wat meer opzoeken aan de hand of hoe zij hem het best onder controlle heeft. Zelf neem ik ze wel eens mee naar een festijn en ga vanaf een afstandje kijken en telkens dichterbij zodat ze leren dat het niet eng is. (we kunnen nu naast een loeiende brandweerauto gaan staan zonder paniek , heeft wel wat oefeningen geduurt maar die waren nog geen 100 meter van de wei dus makkelijk oefenen)