toegangsbewijs Veluwe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: toegangsbewijs Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:02

Wist zelf niet eens dat die bestond :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:14

Ik krijg 't kaartje op m'n Apple niet geopend dus kan niet zien of 't dezelfde is maar als't em is is het waarschijnlijk die van Kootwijk en niet die van Garderen/Putten (het Speulder en Sprielderbos om precies te zijn). Ik zal morgen op't werk wel even kijken en daar kan ik met ons kopieer apparaat ook scannen en er dan een PDF van maken en mailen. Wie ze wil hebben moet dan maar even z'n mail adres PBen. (even zien of ik ze zo snel kan vinden zo)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:38

Ja, klopt, is die van Kootwijk... maar Caitwickerzand staat daar ook op.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:09

Even flink in de laatjes van m'n dressoir gespit en de kaartjes gevonden. Caitwickerzand staat inderdaad nog op die van kootwijk. Die van Garderen is overigens een stuk groter, maar ik denk dat ik em wel gescanned krijg, de copier kan ook A3 aan. Die beslaat het gebied van onder naar boven zo'n beetje van de A1 tot de lijn bovenlangs Putten-Speuld. Links gaat het tot halverwege Putten en rechts staat Uddel er nog net op. Alle ruiterroutes in dat gebied staan er DIK op inclusief een paar verbindingsrouters (geen officiele ruiterroutes maar geadviseerde wegen/paden om routes met elkaar te verbinden) en in het deel wat echt het Speulderbos zelf beslaat staan een paar genummerde routes met hoe lang je er ongeveer over rijdt. Handig kaartje ook.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:10

Wij zijn vorige weekend daar geweest en hadden niks nodig hoor om in het bos te kunnen rijden.
Het is daar echt prachtig!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:18

Nee, in principe heb je dat ook niet, paden worden goed aangegeven. Maar als je meerdere dagen wilt rijden en een beetje wilt plannen wat je wilt zien en waar je heen wilt is't wel handig, zeker als je je paard niet wilt overvragen.
Veel mensen komen hier en gaan ineens helemaal los terwijl ze thuis hoogstens rondjes van een uur maken. Als je dan hier ineens dagritten gaat maken is het fijn als je weet waar je bent zodat je paard niet ook nog een uur extra moet lopen omdat je even niet meer weet hoe je terug moet. Niet overal zijn routes uitgezet die weer bij het beginpunt uit komen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:20

Ja mijn vriendin heeft al meerdere keren daar gereden dus hadden voor 3 dagen met kaartje erbij mooie ritten uitgezocht 2 kortere en een lange in het midden.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:17

Ik heb een vraag die ik hier maar even neerzet, misschien kunnen jullie mij helpen...

Binnenkort wil ik met mijn paard aan de hand een boswandeling maken. Het liefst ga ik naar het Rozendaalse Bos, omdat ik daar regelmatig kom met de hond en mooie paden ken. De auto zet ik dan neer op de parkeerplaats waar je terechtkomt als je de Velperweg helemaal afrijdt, wanneer je niet verder kunt linksaf en in de eerste bocht rechts. Als het goed is, ga je de Schelmseweg op als je door zou rijden...

Er is daar een heel groot hek dat je kunt openmaken en zo zou je met je paard naar binnen kunnen. Maar gezien alle (onduidelijke) informatie die ik inmiddels gevonden heb, vraag ik me af of je daar wel zomaar een trailer neer mag zetten en met je paard naar binnen mag gaan? Zijn er bepaalde paden waar je wel of niet mag komen? Ik ben er wel eens twee ruiters tegengekomen en vind ook wekelijks hoefafdrukken, dus je zou toch zeggen dat je daar gewoon naar binnen mag...? En entree of een vergunning, geldt dat niet voor het Rozendaalse Bos?

Alvast bedankt voor de hulp!

amj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 16:52

Weet iemand hoe 't zit met de vliegen nu? Zijn er al veel, en is het raadzaam om vliegendekens mee te nemen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:00

Ik heb van het weekend op de Veluwezoom vliegvrij rondgereden. Enige waar je daar last van hebt zijn kleine rupsjes, maar vlieg- en daasvrij.

Hoe het bij Kootwijk enzo is, durf ik niet te zeggen, maar ik verwacht dat dat ook nog wel meevalt eigenlijk.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:33

Volgens mij zijn er nog geen dazen, merk er nog niks van (maar paardloos momenteel), meeste paarden in de omgeving staan nog bloot in de wei op een paar eczemers (neem ik aan) na. Rupsjes vallen hier (Garderen/Kootwijk eo) heel erg mee, vorig jaar was dat echt een ramp, bijna alle eiken waren hier toen gewoon volledig kaal, maar ik heb er nu nog niet veel van gemerkt en de eiken zitten al goed in't blad. Ik hoop dus dat die dit jaar weg blijven.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:39

Nog even over kaarten, deze is van Kootwijk/Hoenderloo (ook erg mooi daar) en via de webshop van 't Veluws Buro voor Tourisme te koop: http://sws.webq.ws/d2w/swswka/swswkalog ... t?BGBNR=13
Dat is dus meer het gebied van Kootwijk richting Apeldoorn.
Zo ziet mijn kaartje van 't Speulderbos er ook uit maar die staat weer niet op hun webshop. Ik heb een gescande versie per mail beschikbaar voor geïnteresseerden (staat er niet 100% op maar 't belangrijkste deel wel.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:21

Ik had afgelopen weekend ook geen vliegen of stekers... maar inderdaad wel kleine rupsjes.

Welke kaart bedoel je Francis? De link lat een pagina met een heleboel verschillende kaarten zien...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:27

OH drat... 't webadres verandert niet... Uh, dan in 't menu links naar 'ruiter- en menroutes' en daar staat als je wat naar beneden scrollt een kaart met een links een vertikale paarse rand met daarin de letters 'Paardrijden op de Veluwe'. Deze dus:
Afbeelding
Kaartje kost maar 50 cent en als het net zo'n kaartje is als mijn kaartje van't Speulderbos (wat er dus ook zo uit ziet) dan zijn 't zijn wat kleinere maar heel duidelijke kaartjes die je makkelijk in je binnenzak mee neemt.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:30

Oh ja, die heb ik :-) Dat is dezelfde als op natuurmonumenten site staat volgens mij. Bij het Hilletje kreeg ik hem gewoon mee toen ik daar een nachtje bleef slapen :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:40

't Is een Staatsbosbeheer kaartje dus zal niet dezelfde zijn als van Natuurmonumenten, zijn andere gebieden. Zou goed kunnen dat ze'm bij 't Hilletje weggeven, ik denk dat deze in plaats is gekomen van mijn oude Kootwijk kaartje, die hadden ze eerder bij 't Hilletje, ook zo'n 50 cent kaartje. Die is alleen nog wat kleiner en beslaat alleen 't gebied rond kootwijk, deze nieuwe gaat iets verder, richting Hoenderloo en Apeldoorn. Mijn kleine heb ik nu dus ook digitaal beschikbaar.
Ik heb nog geprobeerd te zoeken naar m'n kaartje van 't Speulderbos maar die staat niet on-line te koop, op de 'De Veluwe' website staat hij wel genoemd als verkrijgbaar bij VVV Putten. Dat is dus de andere die ik nu digitaal heb.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:46

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:55

Ah ja, dat zou kunnen idd...