Een oude cap ontleed!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 23:08

wonderworst_ schreef:
ohh gaaf om te zien! :):)
en wat goed dat je cap nog in zo'n topconditie was!
als mijn nieuwe cappie binnen is, dan ga ik die van mij ook ontleden, ik ben erg benieuwd! ik ben niet heel vaak gevallen, en al zeker niet op me hoofd, maar ik heb hem echt heel vaak op de grond laten vallen, of van me kast gevallen ( best hoog ) dus ik ben erg benieuwd hoe die van mij er uitziet!! :))

Leuk! Wel op bokt zetten hoor!

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:09

Zo'n 7 jaar geleden ben ik over de kop gevlogen met mijn paard, ben er onder beland en toen ze weer op stond, stapte ze op mijn hoofd. Geeft ook interessante foto's (ik had niets overigens maar de cap had wel iets schade ;-))

Afbeelding

Afbeelding

Janine1990

Re: Een oude cap ontleed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 23:10

Zó, en wat voor schade! :oo :oo
Ongelooflijk zeg... :\

Ben je daarna weer voor Casco gegaan?? Of althans, dit model??

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:13

Royallady schreef:
Zo'n 7 jaar geleden ben ik over de kop gevlogen met mijn paard, ben er onder beland en toen ze weer op stond, stapte ze op mijn hoofd. Geeft ook interessante foto's (ik had niets overigens maar de cap had wel iets schade ;-))

http://i304.photobucket.com/albums/nn179/dluinstra/PIC00001.jpg

http://i304.photobucket.com/albums/nn179/dluinstra/PIC00006.jpg

Was dit niet 1 van de eerste veiligheidscaps die op de markt kwamen? de zogenaamde champignons :+ Die vond ik in vergelijking met wat er nu verkrijgbaar is, echt niet lekker zitten, die dingen zten echt altijd scheef op je hoofd. Gelukkig heb jij het overleefd, de cap iig niet :+

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:17

Ja, dat scheefzitten had ik ook last van. Volgens mij waren dit idd. een van de eerste veiligheidscaps, in iedergeval zeer veilig (al zeg ik het zelf) de cap heeft de complete klap opgenomen. Mijn volgende cap is eentje van een ander merk geworden, vond dit model echt lelijk, maar hij was wel superluchtig op mijn hoofd! Heb daarna 2 caps versleten van het merk Las (deze verkleurden heel erg door de zon en kreeg ik een mega zweethoofd van). Ik heb sinds vorig jaar een Uvex Uvision cap.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:19

Dressuurgek schreef:
Was dit niet 1 van de eerste veiligheidscaps die op de markt kwamen? de zogenaamde champignons :+ Die vond ik in vergelijking met wat er nu verkrijgbaar is, echt niet lekker zitten, die dingen zten echt altijd scheef op je hoofd. Gelukkig heb jij het overleefd, de cap iig niet :+

Alle caps hebben scheldnamen, van welk jaar ze ook zijn. :D
Maar als je deze cap ziet, althans wat er van over is, mag Royallady enorm blij zijn dat ze dit kon na vertellen! 8-)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:24

MarvanTom schreef:
Dressuurgek schreef:

Alle caps hebben scheldnamen, van welk jaar ze ook zijn. :D
Maar als je deze cap ziet, althans wat er van over is, mag Royallady enorm blij zijn dat ze dit kon na vertellen! 8-)

Maar bij die was het ook letterlijk zo, die zaten zo 'op' je hoofd :+

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:30

Zo, da's niet grappig, Royallady. Dan kun je dus wel zien dat een cap wel degelijk beschermt, ondanks dat deze van een heel andere kwaliteit is dan de caps van TS of mijn zusje waren.

Dat was trouwens ook geen dure, een USG van rond de 50 euro. Die heb ik nog altijd. Enige model dat op mijn rare hoofd past en met maat 60 is welke model dan ook een champignon. Veel hersenen om te beschermen, zeg ik dan altijd maar. :D

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:44

Heb je prima gedaan die cap ontleden :D

Valt behoorlijk mee wat hij voor een schade heeft, leuk om te zien. Wist dat je bezig was ermee :D

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:47

Er is een keer een auto over mijn vriendins cap gereden.. Foto's heb ik niet.
Gaf wel een leuk uiterlijk de cap was ingedeukt maar veder niet in stukken ofzo. Natuurlijk heeft ze meteen een andere cap gekocht(paste ook niet meer door de deuk
).Maar zag er toch wel komisch uit een platte cap.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:57

Royallady, ik zie geen kunstof in die cap of wel?
Misschien verklaart dat waarom de cap in de openingspost niet kapot te krijgen is.

Heb zelf ook altijd zon cap gehad, en heb er ook nog erg lachwekkende foto's van. :Y)

wel interessant om dit te zien!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:01

Interessant idd. :j
Ik had ook wel kunnen doen, pas nog een cap weggegooit.

Ben toen wel over de kop geslagen en was bewusteloos met cross, heb toen wel de cap daarna nog opengemaakt (durfe m niet meer op te zetten ivm mogelijk een scheur oid want was een flinke klapper), maar zat geen scheur in, wel de flinke nodige deuken :')

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 01:49

Ik heb altijd begrepen dat het juist de bedoeling is dat de cap kapot gaat bij een hele harde klap. De cap "breekt" dan de energie van de klap (zoiets). Als de cap niet breekt dan gaat de energie van de klap dus alsnog door naar je schedel en breekt die. Dan had Royallady het niet overleefd. :o

Maar correct me if I'm wrong, ik heb alleen maar een klok horen luiden in de verte.

xRevanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:28

Wel interessant een cap ontleden.. had geen idee hoe die er vanbinnen uitziet :P
Royallady die foto's :=

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:47

Totaaaaaal niet charmant, maar dus wel veilig. :') (we zijn ondertussen wel 10 jaar verder he)
Afbeelding

Ben eigenlijk wel benieuwd wat nou het verschil is met bijv. de gpa cap van nu.
Wat daar dan allemaal inzit, maar denk niet dat iemand die gaat ontleden.... :Y)

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:59

gaaf om te zien zeg! :D
@Royallady wow wat zal jij blij zijn dat je een cap droeg!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:09

Interessant om eens te zien :D

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:28

Zeker interessant om te zien zeg. Heb in een Bit of 2, 3 geleden een foto gezien van de cap van Jessica Kurten (of zo iets), die lag helemaal ingedeukt. Ik meen dat het een GPA was. Tja dan ga je wel nadenken om een cap op te zetten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:22

Ik denk eigenlijk, dat door de harde binnenschaal, de cap ook niets meegeeft met je hoofd en dus je val aan de kant van je schedel niet breekt (wel aan de buitenzijde ten opzichte van de grond.
Terwijl als er piepschuim als binnenschaal is gebruikt, dit wel iets meegeeft en de val van je schedel in je cap breekt.

Waarom die dingen zo zweten, is in elk geval wel duidelijk te zien, door die plastic schaal.

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:32

super om te zien :) op naar de volgende cap! :j haha! en dan zo'n nieuwe waarvan we allemaal wel willen weten hoe ze eruit zien.. niet te breken die harde kunststof dingen haha

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:34

Leuk om te zien hoe zo'n cap in elkaar zit :)
Ik draag zo'n cap nogsteeds, niet bepaalt sjarmant, maar dus wel veilig :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 10:31

Marion71: De cap die ik heb ontleed is ook in maat 60 te verkrijgen, m’n moeder had ‘m daarin namelijk. Maar dat kon ook nog wel 61 of 62 zijn…
Waves: Ik heb geen flauw idee, het zou maar zo kunnen. Maar zodanig hard ben ik er ook niet mee gevallen.
Marije_jiplover: Ik denk dat de piepschuim de klap moet vertragen die op de schaal terecht komt, en dat je op die manier beschermd wordt.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:02

Erg interesant topic!
Leuk gedaan TS! En super dat je dit op bokt wil delen!
Nooit aan gedacht om een cap te ontleden!
Ik heb nog een oude HH liggen die ik eigenlijk niet meer gebruikt, wie weet ga ik me daar ook een keer op uitleven!

Michelle0601

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:14

ik heb zelf nog zo'n cap!
Ik vindt hem fijner dan mijn "nieuwere" van HH....

Wel prettig te lezen dat hij zo stevig en veilig is dan:D De HH cap gaat dus mooi de kast in!
Of er moet hier iemand zijn die er belang bij heeft? is een maatje 56!

groetjes

gewoonmarie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:53

wauw! wat ontzettend leuk om te zien!