Verzekering weggegooid geld of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Verzekering weggegooid geld of niet?

Weggegooid geld, dus niet doen
68 (45%)
Wel doen
83 (54%)

Totaal aantal stemmen: 151

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:48

mirgino schreef:
Judith_W schreef:
wij hebben Babs niet verzekerd. We zouden wel willen, maar er worden geen ziektekosten vergoed bij harddravers (tenminste, die verzekering hebben wij nog nooit gevonden) en dan is het vrij zinloos. ik ga ze niet allleen voor de dood verzekeren

mijn draver heeft gewoon in de volledige verz bij toen nog interpolis gezeten
er is iemand langs geweest om hem te keuren en waarschijnlijk of niet gezien dat het een draver was of het was geen probleem

een koersdraver?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:23

mijn vriendin heeft hem gekocht van een handelaar die dravers van de baan opkocht en doorverkocht
hij had haar verteld dat deze op de baan gelopen had .
helaas zaten er geen papieren bij, wat volgens hem vaker gebeurd zodat deze paarden niet meer kunnen koersen.
ze is nog bezig geweest om meer te weten te komen omdat hij een flinke blessure aan een achterbeen gehad had,maar helaas
ik heb hem van haar gekocht na 6.5 jr en bij mij is hij 1.5 jr geweest en toen ingeslapen omdat hij Desmitis had aan beide achterbenen.

hij kon ook echt niet in galop, dat heeft ze hem moeten leren
en :D als de `bel`ging bij Europoort dan ging hij van kiet :') :j
we hadden toen nog geen digi camera
heb wel deze,was vlak voor hij kreupel werd
Afbeelding

Judith_W

Re: Verzekering weggegooid geld of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:40

dat is niet wat ik bedoel. Jij gebruikt hem dus blijkbaar als rijpaard, dan is het dus geen koersdraver, ook al is ie dat mss ooit wel geweest. ze verzekeren geen koersdravers, dat is de jouwe niet. Die van ons wordt getraind om deel te nemen aan het koerswezen en dan verzekeren ze deze paarden niet.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:55

Ik heb mijn pony's nooit verzekerd. De kosten die we over 22 jaar gerekend gemaakt hebben zijn veel lager dan de premie zou zijn geweest. Tuurlijk het ene jaar kostte het wat meer dan het andere (bijv. een paar jaar lang alleen maar vaccinatiekosten, dan het jaar dat er een veulen kwam ineens €300,- vanwege verwijderen placenta en medicijnen)
Ik probeer ze zo natuurlijk mogelijk te houden en daarmee hopelijk ook zo gezond mogelijk.
Bovendien zijn 2 van de 3 al boven de 15 dus niemand wil ze verzekeren. Daarnaast gaan ze òf hier op het land dood òf bij de Paardenkamp(als ze aan de beurt komen tenminste)
Maarja mijn pony's zijn dan (in geld uitgedrukt) niet zoveel waard...emotioneel daarentegen <3

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:57

Ik sluit me aan bij Eileen. Daar komt bij dat ik eigenaar ben van 5 paarden. Als ik elk paard moet verzekeren (waarde minimaal € 5.000,=) dan loop ik leeg. En ik blijf graag eigen baas. Als een van mijn paarden iets mankeert dan wil ik direct kunnen handelen zonder eerst in overleg te moeten treden met de verzekeren.

Kortom een heel bewuste keuze die in mijn situatie het beste past.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:08

Alani schreef:
Ik sluit me aan bij Eileen. Daar komt bij dat ik eigenaar ben van 5 paarden. Als ik elk paard moet verzekeren (waarde minimaal € 5.000,=) dan loop ik leeg. En ik blijf graag eigen baas. Als een van mijn paarden iets mankeert dan wil ik direct kunnen handelen zonder eerst in overleg te moeten treden met de verzekeren.

Kortom een heel bewuste keuze die in mijn situatie het beste past.

ik maak ook mijn eigen keuzes en laat het niet afhangen van de verz
ik heb dit kalender jaar al aardig geclaimd en mijn paard gaat do naar de kliniek en de verz heeft nog geen goedkeuring gegeven
maar opereren word toch gedaan,ik hoor het achteraf wel of ze vergoeden of niet
ik ben niet afhankelijk van de verz,lijkt mij ook geen goed uitgangspunt.

de ct scan wilden hun ook niet vergoeden,een andere kliniek had mijn paard de stempel headshaker gegeven en daar wil de verz geen geld aan uitgeven
dus de ct heb ik zelf betaald

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:12

Ik had en heb weer alleen maar pech,ben blij verzekerd te zijn.Heb veel terug gekregen wat ik anders in de put had gegooid.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:15

Maar ik mag toch aannemen dat je met spoedgevallen wel snel en zelf kan beslissen? Of zijn verzekeraars 24/7 bereikbaar om te overleggen en behandelingen goed te keuren?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:15

Ja hoor je kan zelf beslissen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:18

Ja dat je zelf kan beslissen dan snap ik, maar keren ze dan ook uit? Als je bijvoorbeeld advies hebt van de veearts om je paard met koliek naar de kliniek te brengen? Ik (edit: mijn paard) heb bv ook weleens op de kliniek gestaan met koliek (op advies veearts) en toen was achteraf een operatie gelukkig niet nodig. Maar ik was wel een ruime 600€ aan onderzoeken en stalling kwijt op de kliniek + ruim 300 euro van de veearts die thuis kwam. Het gebeurde op een zaterdagavond. Stel ik was verzekerd, krijg je dan uitgekeerd als je vooraf niet overlegd?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 07:10

Ligt er aan welke verzekring je hebt,mijn paard stond een paar dage op de kliniek.Kosten 1400 euro,en ik kreeg gewoon 75% terug.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:08

Bedenk je ook dat wanneer je je paard verzekerd hebt er duurdere medicijnen door de da worden gebruikt. Als ik hier de bedragen zie voor een paar dagen kliniek (€ 1.400) dan heb ik het idee dat ze ook met andere tarieven werken.

Tuurlijk kun je pech hebben, heb ik ook gehad.
Mijn spatpaard heeft 6x Tildren gehad, onder behandeling van Emmeloord gestaan, weet ik niet hoeveel foto's er gemaakt zijn, dat zijn allemaal kosten die mogelijk door een verzekering betaald zouden zijn. Maar als een verzekeringsmaatschappij er geen heil meer inziet dan zal je paard afgekeurd worden en dus ook in goede perioden niet meer in de sport uitgebracht kunnen/mogen worden.
Voor zoveel paarden is verzekeren mij te duur en ik zorg dat ik voldoende geld achter de hand heb voor een behandeling.

Mag ik vragen wat jullie per jaar aan de verzekeringspremie betalen en wat je max mag claimen aan ziektekosten per jaar. En wat je netto krijgt uitgekeert ingeval van afkeuring sport of dood?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:53

ik ben verz voor 2000 euro en krijg per kalender jaar tot 2000 euro uitgekeerd

en betaal 360 euro premie

uitgebreid verz incl ziektekosten

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:05

Ik heb mijn paard puur voor de ziektekosten verzekerd. Is het beste wat ik heb kunnen doen.
Laat het zo zeggen, de verzekering zal blij zijn als mijn paard 20 wordt en ze haar eruit kunnen gooien.

Betaal 400 euro voor uitgebeide verzekering en ziektekosten tot 2500 euro.

Gemiddeld heb ik tussen de 500 en 1000 euro onkosten per jaar. Totale declaratie tot nu toe rond de 6000 euro. eigen risico is 20%.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:24

ik heb mijn merrie al jaren in de verzekering zitten en ik heb dit er inmiddels ook al weer dubbel en dwars uit voor de komende jaren. Ik heb de verzekering destijds afgesloten omdat ik niet goed wist wat me te wachten stond aan va kosten (1e paard) en omdat ik ten alle tijden de beste zorg wil kunnen bieden. Financieel kunnen we het prima zelf aan maar het is mijn paard en ik wil niet dat we evt hoge va-kosten uit de gezamelijke spaarpot moeten betalen.

Verder heb ik ook gewoon hele goede ervaringen met mijn verzekeraar. Ik heb nog nooit problemen ondervonden en ze betalen altijd snel uit.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:32

als de `bel`ging bij Europoort dan ging hij van kiet

_O- _O- _O- Zie het helemaal voor me!

Mijn vorige paard had ik wel verzekerd maar nooit hoeven gebruiken en mijn huidige paard heb ik niet verzekerd en geen spijt van. (Tot nu toe ;) )

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:22

Alani schreef:
Bedenk je ook dat wanneer je je paard verzekerd hebt er duurdere medicijnen door de da worden gebruikt. Als ik hier de bedragen zie voor een paar dagen kliniek (€ 1.400) dan heb ik het idee dat ze ook met andere tarieven werken.

Tuurlijk kun je pech hebben, heb ik ook gehad.
Mijn spatpaard heeft 6x Tildren gehad, onder behandeling van Emmeloord gestaan, weet ik niet hoeveel foto's er gemaakt zijn, dat zijn allemaal kosten die mogelijk door een verzekering betaald zouden zijn. Maar als een verzekeringsmaatschappij er geen heil meer inziet dan zal je paard afgekeurd worden en dus ook in goede perioden niet meer in de sport uitgebracht kunnen/mogen worden.
Voor zoveel paarden is verzekeren mij te duur en ik zorg dat ik voldoende geld achter de hand heb voor een behandeling.

Mag ik vragen wat jullie per jaar aan de verzekeringspremie betalen en wat je max mag claimen aan ziektekosten per jaar. En wat je netto krijgt uitgekeert ingeval van afkeuring sport of dood?

Dierenartsen zijn vaak wel wat terughoudender met onderzoeken als je niet verzekerd bent inderdaad. Ik heb met die van mij (die helaas niet in de verzekering zat) destijds de keus gemaakt om hem toch de meest optimale zorg te geven, dan maar op eigen kosten. Dan kom je toch ook wel aan zulke rekeningen. En ja ik was dus heel blij geweest met een verzekering :D

Afkeuren gaat natuurlijk altijd op basis van medisch advies en niet op basis van wat de verzekering er nog in ziet. Die van mij was wel voor dood en ongeschiktheid voor de sport verzekerd. Is uiteindelijk afgekeurd helaas, maar volledig op initiatief van mij en de VA. Verzekering is pas ingeschakeld toen hij afgekeurd was en hebben keurig uitbetaald.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:27

Ik had mijn vorige paardje (Snowflake) verzekerd, geloof op D tarief. Ik kreeg een bepaald bedrag uitgekeerd als ze zou komen te overlijden om wat voor reden dan ook.

Violet, ik heb haar sinds donderdag, die moeten we nog laten verzekeren. Maar waarschijnlijk wordt dit een ziektekosten verzekering of/en D tarief.

Snowflake en Violet zijn allebei dravers. Verschil is dat ik Snowflake zo goed als groen heb gekocht & dat Violet al een heel 'koersleven' (ze is uitgebracht op de drafbaan) achter de rug heeft.
Ik vind een verzekering voor ziektekosten toch wel een fijn idee. Stel, ze krijgt een keer iets ergs en moet geopereerd worden, betaal ik een stuk minder.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:30

ik heb niks aangeduid, omdat het echt van de waarde van het paard afhangt. En omdat in NL er meer opties zijn qua verzekeren dan ik to thiertoe in B gevonden heb...

Stel m'n paard kost bij aankoop 1500 euro, ik laat haar keuren ga een verzekering aan. dan zou mij dit mij rond de 300 euro per jaar kosten. Stel dat er iets ergs gebeurd, behandelingen worden indien goedgekeurd slechts tot een bepaald percentage van de waarde van je paard terug betaald en bij overlijden krijg je ook slechts een bepaald percentage.
In dit geval vind ik het weggegooid geld want de premie is bijna even hoog dan wat je zou kunnen terugtrekken en bij overlijden is de kans dat je daar een ander paard voor kan kopen eerder klein

Stel ik heb een sportpaard van 20.000 euro, tja als daar iets mee gebeurd dan is het verschil tussen het bedrag van de premie die je betaald an wat je trekt veel groter en dus de moeite waard. Al zal d premie voor dit paard ook hoger zijn dan die voor het huis-tuin-keuken-paard, maar toch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 23:17

BEH => TAO

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 23:44

petitparis schreef:
Stel ik heb een sportpaard van 20.000 euro, tja als daar iets mee gebeurd dan is het verschil tussen het bedrag van de premie die je betaald an wat je trekt veel groter en dus de moeite waard. Al zal d premie voor dit paard ook hoger zijn dan die voor het huis-tuin-keuken-paard, maar toch...

Ik heb dit dus puur uit interesse net eens berekend bij equine risk wat een 'duur paard' nou kost om te verzekeren. Je kon sowieso maar tot 15.000€ verzekeren. En wil je bij een bedrag van 15.000€ je paard uitgebreid verzekeren inclusief ziektekosten, dat is je premie bijna 1800 € per jaar. Voor een standaard verzekering kwam het bedrag neer op 1100 € per jaar. Bij een basis en beperkte verzekering kon je geen ziektekosten mee verzekeren. Ik denk eigenlijk dat als je een dergelijk aankoopbedrag op kan hoesten je ook een veearts rekening wel kan betalen en dat in die gevallen de paarden vooral beperkt worden verzekerd als ze al verzekerd worden. Echt wat een bedragen, ik schrok ervan.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 06:22

Ja het zijn flinke bedragen. Maar als ze een keer wat hebben, ben je daar ook zo met een rekening van de VA ;-)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:05

tinne1 schreef:
Als s paard dan wel gezond blijft verloren geld denk k

Das bij ons het geval. 13 jaar verzekerd geweest en nooit wat hoeven claimen (wat natuurlijk top is!)
Nu heb ik haar uit de verzekering gehaald omdat de dekking steeds minder werd ivm haar leeftijd.
Tevens de "waarde" was praktisch niets meer om dezelfde reden, dus hebben we haar vorig jaar uit de verzekering gehaald.

Maar ik wil een veulen aanschaffen en denk dat ik deze wel weer verzeker. Je weet het immers nooit, zeker met een veulen.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:12

ik heb geen verzekering voor medische kosten voor mijn paarden omdat ik:
-geen dure paarden heb
-voor mezelf de beslissing heb genomen dat ik operaties met een geringe slaagkans niet ga laten doen (dan kies ik helaas voor een spuitje)
-ik geen blijvende pijnstillende medicatie ga geven, maar ook weer kies voor een spuitje wanneer medicatievrij rondlopen niet meer kan

wanneer het een paard betreft dat een grote investering is geweest en waarvan het echt belangrijk is dat je kapitaal niet plots verdwenen is (een jong veelbelovend paard bv dat je gaat trainen om dan weer te verkopen), dan zou ik het zeker wel doen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:38

kynshiri schreef:
ik heb geen verzekering voor medische kosten voor mijn paarden omdat ik:
-geen dure paarden heb
-voor mezelf de beslissing heb genomen dat ik operaties met een geringe slaagkans niet ga laten doen (dan kies ik helaas voor een spuitje)
-ik geen blijvende pijnstillende medicatie ga geven, maar ook weer kies voor een spuitje wanneer medicatievrij rondlopen niet meer kan

wanneer het een paard betreft dat een grote investering is geweest en waarvan het echt belangrijk is dat je kapitaal niet plots verdwenen is (een jong veelbelovend paard bv dat je gaat trainen om dan weer te verkopen), dan zou ik het zeker wel doen

ik heb ook geen duur paard, maar de DA kosten kunnen erg hoog zijn.
en nu heb ik pech met mijn paard en erg blij dat de verz 80% vergoed.
en wat ze niet vergoeden betaal ik zelf :j
hij staat vandaag op voor een operatie die achteraf door de verz bekeken word,willen hun deze niet uitkeren dan betaal ik deze zelf.
maar heb al ruim 2x de waarde van mijn paard uitgekeerd gehad.