Wat voor leuke actie's heeft jou paardje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:26

Caprio gooit met emmers/beenbeschermers/dekjes en alles wat er maar in de buurt komt. Daar is het toch voor? :+

en hij denkt: 'Baasje hoeft mij niet uit de paddock te halen, dat doe ik lekker zelf! :Y) '
Dat ik vervolgens door me moeder (stallen aan huis) gebelt wordt dat me paard wéér in de tuin staat te grazen. We hebben er wel een 2e sluiting opzitten maar die word nog wel is in de haast vergeten of door een verzorgertje ofzo en dan ziet hij zijn kans schoon. Tijdens het eten doe ik meestal zijn staldeur even dicht zodat hij rustig kan eten, voor de rest staat hij altijd buiten maar meneer laat gewoon zichzelf eruit als hij klaar is met eten. Lekker makkelijk :j

Verder weet hij héél goed wanneer ik een snoepje in me zak heb en dan istie ineens poeslief :))

Als ik met hem aan het freestylen of losgooien ben en hij heeft geen zin meer, springt hij over het bakhek de wei in :') Springpaard gefokt, fijn. :o Hij leert het nu wel af gelukkig.

wendyP

Re: Wat voor leuke actie's heeft jou paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:30

Lekker los gaan :')

en voetballen!

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:35

Nergens van schrikken buiten. Maar er zijn 2 toch wel hele enge dingen: schapen en vooral lammetjes! die grote die vallen wel mee maar lammetjes dood eng:P en grote fietsen niks mis mee maar een klein jongetje op een heel klein driewieler fietsje dat is echt heel heel heel erg eng:P

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:37

Het paard waar ik op rijd vind het leuk om bokkend de travers te doen.. Terwijl ik haar travers nog niet eens heb geleerd! Kont naar binnen en bokken :')

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:41

Zodra ik niet kijk tilt thom de ton met haar tijdens de rui op met zijn mond en schud m meestal leeg..
Of hij duikt de poetskist in :P

Annickkii87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 21:34

haha geweldig om dit te lezen allemaal.
Mijn vorige 2 pony's, een D-pony en een shetlander waren me een stel, vooral die shet uiteraard. Stonden ze naast elkaar elk in een stal, die shet wist allebei de stallen los te krijgen en dan braken ze snachts weer de weg uit, gelukkig wonen we heel afgelegen en hadden we een buurvrouw die sochtends weer belde dat de pony's bij haar stonden :P
Die shet stond ook in de bak soms met die andere pony, 3 stroomdraden en hij stond aan een kuur vast en dan nog weten te ontsnappen en op de kuilhoop (woon op een boerderij) lopen, me vader weer kwaad natuurlijk, wat een figuur was dat.
Die D pony vond het altijd geweldig om uit flesjes te drinken en om achterstevoren in de trailer te staan (1,5 paards), die wist zich los te krijgen altijd en stond tijdens het rijden lekker naar het verkeer te kijken achter ons :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:25

Als ik mijn paard naar me toe roep om mn hand aan te komen raken op commando,
dat ze gekke bekken gaat trekken en flehmen enzo :')
en vooral NIET komt _O-

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:28

Ik heb zo'n schatje van een verzorgpaard..
Hij snuffelt altijd heel je rug af, je gezicht, je wang.
zo loef <3

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:28

oeps, bedoelde lief hihi

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:38

Wat staan er grappige dingen tussen :D

Mijn ijslander gooide me laatst bijna over het tuinhekje toen we voor ons huis even aan het pauzeren waren van een wandeling... Hij dacht volgens mij even vriendelijk met z'n neus tegen me aan te porren maar dat ging iets te hard :Y) Gelukkig kon ik me nog vastgrijpen zodat ik niet letterlijk de tuin in viel!

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 20:58

Schudden met haar hoofd bij de poetsplaats, en schuin gaan hangen. :+

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:07

Tijdens het rijden zo tegen het hek lopen dat je been er tussen komt te zitten en dat je dan niets meer kan met dat been. :(:)
Tijdens het hoeven krabben aan je kont likken, maar dit vind ik best wel lief <3
Pas is ze toen ik mest ging ruimen in de wei, en zij in de paddock aan de wei zat, over het liggende hekje gesprongen ( dat ik net wou oprapen ) en is ze weer lekker gaan eten :Y)
En er dan niet meer uit willen hè :o

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:23

Die van mij kan echt een clown zijn.

Laatst ging ik het zadel wegbrengen in mijn kast in de kantine (zoals altijd! Paardje staat dan los). En nog nooit was het misgegaan, en nu was ze opeens weg :oo Was ze op haar dooie gemakje al richting land aan het lopen :+
Toen ik haar riep bleef ze netjes op me wachten haha.

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 14:32

De mijne probeert mijn handschoen op te eten als ik hem wil pakken voor hij wat lekkers uit een emmer mag.
Veder heeft hij een lang touw aan zijn halster, en elke keer dat ik kom hangt die over zijn oor.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 14:38

Mijn jongste van nog geen jaar is wil heel graag dingen voor de baas doen.
En hij doet het ook mega schattig <3 .
Hij kan dus al voetjes geven maar die geeft hij extra hoog, en let je niet op?
Dan komt hij wel even dichtbij staan en geeft hij voetje tegen jou :P
En let je dan NOG niet op, dan doet hij het zo hoog dat hij erbij steigerd haha. ( heb het gedrag wel gewoon negeerd)
En heb het hem nu niet meer zien doen. Hij weet overigens volgens mij zelf niet dat hij het doet.
Had het toen ook een keer meegemaakt kregen ze wat bix bij het hek ( 5 stuks ). En toen ging hij ook voetjes geven
waar ik niet op lette en sprong hij ook ietsjes de lucht in haha de grapjas :P

vlegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:17

mijn paardje heeft een leuke actie/hobby gevonden..
staat ie in de paddock met nog 6 vriendjes springt de paddock uit richting de wei...
kan dus niet meer staan daar:)

nu staan ze op de wei overdag en mijn hafje staat in de paddock ivm hoefbevangen springt ie gezellie trug in de paddock om mijn hafje te vergezellen.....pfff:P en een uurtje later als ie het beu is springt ie weer naar de wei...(echt spring gefokt....)

ook halsters aan z'n haakje kunnen niet blijven hangen erg aantrekkelijk, dus nu hangt alles bij z'n buurvrouw...

ja ja dom zijn ze niet or en het stomme is je moet er nog om lachen ook....

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:22

M'n zakken rollen als er peen in zit, emmerwerpen (ook als er water in zit), als ze op de poetsplaats staat en er liggen losse dingen zoals dekens, borstels, dekjes enz. dan pakt ze die ook om er vervolgens even vrolijk mee heen en weer te slingeren, plassen op de poetsplaats (dat is een wat minder leuke actie, dat meurt zo).

fabkebab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:42

als ze gaat zwemmen, doet ze haar neus helemaal onder water en daarna het water eruit briesen en flemen :')

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:47

Mijn vp gaat achter tennisballen aan. Helaas brengt ze ze niet terug. :')
En mijn andere vp: zijn staldeur open maken, is hij erg goed in. Dus er zit nu een ketting om zijn boxdeur.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:50

Falco ziet er nogal uit als een barbiepaard (witte arabier), hij hinnikt ook nogal vrouwelijk met een hoog pieptoontje en zo. Dan is het altijd erg grappig als ik naar buiten loop met een voerschep of emmer in m'n hand: dan maakt hij altijd zo'n supersuperzware en lage "hinnik", kan het niet echt uitleggen, maar het lijkt wel op het geluid van een grommelende maag, maar dan uit z'n mond :+

En als je stapt door de wei en hij volgt je, dan legt hij z'n neus op je schouder/in je nek en wandelt hij zo mee. Heel lief.

lavinak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:15

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar mijn nieuwe bijrijdpaardje schijnt weleens prompt op de grond te gaan liggen wanneer je haar wilt aansingelen, nou ben benieuwd...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:16

De mijne is ook zo goed in staldeurer openmaken, er zat een zwaar slot aan die je zowel van onder als vanboven moet sluiten maar het is wel uit 1stuk. Nu hebben we een eindje geleden nog een extra slot in het midden moeten hangen anders laat meneer hemzelf in nog geen halve minuut uit. Dus ik moet altijd dubbele controle doen of het dicht is ander is meneer er in no time uit.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:16

lavinak schreef:
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar mijn nieuwe bijrijdpaardje schijnt weleens prompt op de grond te gaan liggen wanneer je haar wilt aansingelen, nou ben benieuwd...

Oh, als jij dat een "leuke" actie vindt... :+ :D Ik zou het toch liever niet hebben, haha!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:18

Mijn paard 169 groot kruipt onder schrikdraad door in voorjaar voor merries of weide met meer gras. En als je eens geen zin hebt om buiten te gaan en ze proberen je toch buiten te krijgen spring je toch ineens een picknicktafel met bloembak? Dan ben je los en weg naar binnen. Deur open maken..niet te moeilijk.. Baasje lastig vallen in de stal met klem zetten als je vind dat je te weinig aandacht hebt gehad. En zo kan ik nog vele streken die ik normaal van een shet verwacht bedenken bij mijn paard.

lavinak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:20

Tieneke schreef:
lavinak schreef:

Oh, als jij dat een "leuke" actie vindt... :+ :D Ik zou het toch liever niet hebben, haha!

Haha nou, vooral erg slim, had er niet eerder van gehoord ;) Ze heeft ooit een zomer op een manege gestaan toen haar eigenaar op vakantie was en daar is ze dat gaan doen geloof ik. Als je er met je hoofd bij blijft gebeurd t ook niet : )