ruiter slaat mijn paard op inrijterrein...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 21:18

Haha had met 10 punten verschil van haar gewonnen maar dat maakt de situatie niet anders he :)

Heb haar in het voorbij gaan verzocht of ze mij dan maar wou slaan omdat mijn paard het niet zoveel interresserd.
Heb haar Daarna ook ontweken zodat het niet nog erger kon worden.
Kookpunt was bijna bereikt bij mij haha maar ik ga geen ruzie maken met iemand van 15-20 jaar ouder hoor.

BigOne

Re: ruiter slaat mijn paard op inrijterrein...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:22

Gaat niet om leeftijd maar om fatsoensnormen, jij hebt ze duidelijk wel, zij niet.

DivineStars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:25

Wat goed van je dat je rustig bent gebleven, zou inderdaad even ergens een melding maken! Je blijft hoe dan ook respect voor elkaar behouden, of dat nou tegen over elkaar is of tegen over elkaar's paard, maar zij heeft dat duidelijk niet!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:28

wat laf zeg :n
Als iemand per ongeluk op mij zou inrijden, zou ik denken, oke kan gebeuren, maakt niet uit. Je hebt toch ook een mond gekregen om te praten? Vriendelijk zeggen dat je op moet letten kan geen kwaad
áls je dan al het lef heb om te slaan, sla dan de ruiter & niet het paard. Paard kan er niets aan doen.
ik kan hier ook zó kwaad om worden!
Vind t knap dat je (redelijk) rustig bleef!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 21:35

Maar is er iemand die zoiets heeft meegemaakt en weet wat de knhs hiermee doet?

Vond het stiekem jammer dat ik geen paard heb dat hard uithaalt als die een tik krijgt.... :Y)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:39

Is trouwens een groot verschil in geslagen of het paard aantikken?. Dit lijkt me meer iets van bewust aantikken. Als ze een paard zou slaan zou het bovenhands en dreigend zijn zou me dan bij voorstellen dat je paard WEL onder de indruk zou zijn.

Had zeker melding gemaakt op het secretariaat of ringmeester die zijn er voor.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:43

Dit had mij niet moeten gebeuren. Haar paard had ik met rust gelaten maar ik denk dat de dame in kwestie van mij een tik had gekregen :n
Waarom heb je dit niet gemeld?

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:46

Ts, knap dat je zo rustig bent gebleven. Ook er fijn dat je paard er koeltjes op reageerde!
Maar stel dat je een paard zou hebben gehad die dat niet was gewent, had het toch heel anders kunnen lopen :x .
Mijn paardje zou gelijk meppen en anders ik wel..:o
Echter vind ik wel dat je er melding van had mogen maken, vind het ronduit belachelijk. En dan zeker van een volwassen vrouw ten opzichten van een meid van 16.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:49

Ik had r van der paard getrokken!! (Letterlijk)
En daarna bij de ringmeester haar naam gevraagt en zeker een melding gemaakt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:51

Pardon?? Daar was ik echt even flink pissed van geworden! Ik had het meteen even gemeld bij een official en ik had haar zeker gedreigd om haar zelf even op het parkeer terrein met de zweep om de oren te slaan als ze het nog een keer in haar hoofd zou halen mijn paard te slaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:52

ik snap niet dat je je paard meermaals laat aantikken. :?

Reken maar dat ik stennis schop als ze aan mijn paard komen, met mezelf kunnen ze veel kanten uit maar het paard laat je erbuiten, die kiest niet om er te zijn.

Melding maken en eventueel getuigen bij elkaar sprokkelen lijkt me het beste.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:52

Ik zou er nu geen melding meer van maken. Heeft totaal geen nut omdat er niets mee gedaan wordt. Je kan volgende keer beter gelijk er iets van zeggen of de federatievertegenwoordiger inlichten.
Maar sloeg ze nu echt jouw paard of haalde ze heel ruim uit om haar paard te slaan en raakte ze daarbij (bewust) jouw paard.
Ik zou geprobeerd hebben om bij haar uit de buurt te blijven. Zeker omdat je blijkbaar zelf een paar keer fout zat (voorrangsfout, stappen op hoefslag). Is geen reden om zo te reageren maar kan me voorstellen dat ze daar dan niet blij van wordt. Alleen een normaal mens zucht een keer en legt het dan naast zich neer.
Heb zelf ook wel gehad dat iemand steeds een spookrijder was. Op een gegeven moment stop ik dan gewoon op de hoefslag. Eerder ging ik altijd maar aan de kant maar probeer ik nu af te leren. Was namelijk niet fijn voor mijn paard dat die iedere keer in de ho-ijzers moest of opzij getrokken werd.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:56

Jeetje, dat dat soort mensen nog bestaat! Ik zou het toch wel melden. Nu doen ze er waarschijnlijk niets mee, maar als ze dit vaker flikt en meer mensen melden het, dan zal ze er uiteindelijk toch wel iets van horen. Wel diepe respect voor je kalmte, top gedaan!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:57

respect dat je zo rustig bent gebleven maar ik had dit niet geaccepteerd en was toch de confrontatie aangegaan. en fijn dat je zo n cool paard hebt.
Mijn paard reageert erg heftig op een zweep(is niet te rijden met zweep en ook amper te longeren met zweep) en voor een paard als die van mij had een dergelijke actie dus hele grote gevolgen kunnen hebben.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:01

ik had nooit zo rustig kunne reageren als jij , mijn petje af voor je ,
ik had der wat gedaan.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:02

ik weet wel dat ze aan mij 'n verkeerde had :+
knap dat je zo rustig kan blijven.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 22:13

Moest nog een paard rijden dus kon tussendoor niet naar het secretariaat. Had na afloop gekund maar toen stond er een rij omdat de nieuwe puntendeling verkeerd was gegaan, dat werd dan ook een hele tijd wachten. Ze was toen zelf ook al weg.
Heb wel haar naam van de ringmeester gekregen.

Misschien maar even opzoek naar haar email adres.
Kan ik de bak en fatsoens regels even doorsturen. :))

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:14

Ik zou gewoon nog steeds melding maken hoor, er zal dan wel niets mee gebeuren maar jij hebt het tenminste wel gemeld. Vind dit toch gigantisch asociaal!!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:19

ik zou gruwelijk boos worden en niet voor de gevolgen instaan en waarom wel het is mijn paard die jouw niks misdaan heeft dus ppak dan mij.

roelie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:22

petje af dat je zo rustig bleef. ik zou wel alsnog melding maken. er zal wel niks mee gebeuren. maar misschien gebeurt dit vaker. en als er meer meldingen liggen van deze persoon doen ze er op termijn misschien wel wat mee. dit heeft niks met leeftijd te maken. maar puur met fatsoen.
dit heeft ook niks met sport te maken. zulke mensen verzieken het alleen maar.

annevs1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:25

dat is tegek ;( dat kan niet ik zal als ik jouw was het melden :j zij mach jouw en je paard niet zo behandelen :(:)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:26

Yegh, wat is dit kinderachtig zeg. Toen ik het las had ik een één of ander tr*tje op tienerleeftijd in gedachten, zo'n verwend kreng. Maar een volwassene?? Triest, erg triest..
Echt knap van je dat je je zo netjes hebt gedragen. Ik had waarschijnlijk iets minder aardig gereageerd.

Kan je er niet alsnog ergens melding van maken? Misschien doet ze dit vaker, als iemand anders er dan wel direct iets van zegt bevestigt jouw melding dat :j
@roelie, je was me net voor :P

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:31

Ik zou nog steeds melding maken bij de KNHS, op wedstrijd kun je altijd melding maken bij de federatie vertegenwoordiger die is voor zulke dingen. Als het goed is is er op elke officiële wedstrijd een federatie vertegenwoordiger, dat is een jurylid die aan het beging van de wedstrijd word aangewezen en waar je dus voor zulke dingen heen kunt gaan of andere vragen hebt en die maken dan weer melding aan de KNHS.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:36

Pfoeh dan heeft ze je aan jou de goede gehad. Aan mij had ze de verkeerde. Dat laat ik echt niet gebeuren. Niet dat ik er gelijk op los ram, heb nog nooit gevochten of iets dergelijks. Maar ik laat me echt niet op mijn kop zitten, en zeker niet als ze aan mijn onschuldige paard komen. Ik zou mijn echt wel verdedigen.
Petje af voor je kalmte, al vind ik wel dat als je paard niet zo koel was op de haar zweep je hem zou moeten verdedigen. Zou alsnog melding maken. Je weet maar nooit of er meer meldingen tegen deze persoon liggen, en anders heb je in ieder geval je best gedaan toch :)

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:40

Knap dat je zo rustig bent gebleven!
Ik had dat mens eens flink de waarheid verteld.
Een botsing kan toch gebeuren?
Om dan meteen het paard van een ander te gaan slaan vind ik niet normaal.
:(