wat moet ik met deze eigewijse haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Re: wat moet ik met deze eigewijse haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:30

Eerst is dit meisje niet zo rijk en daarna heeft ze ineens voldoende geld voor allerlei dingen. Trouwens, dat sparen voor die massage zou ik achterwege laten, je pony is er veel meer bij gebaat dat jij normaal met hem om gaat en een beetje kunt rijden. Z-ruiter zijn zegt trouwens niet veel: dat je het zelf kunt hoeft niet te betekenen dat je het ook kunt overbrengen. Volgens mij hebben we hier te maken met een pennymeisje :)

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:41

Hhilde schreef:
Eerst is dit meisje niet zo rijk en daarna heeft ze ineens voldoende geld voor allerlei dingen. Trouwens, dat sparen voor die massage zou ik achterwege laten, je pony is er veel meer bij gebaat dat jij normaal met hem om gaat en een beetje kunt rijden. Z-ruiter zijn zegt trouwens niet veel: dat je het zelf kunt hoeft niet te betekenen dat je het ook kunt overbrengen. Volgens mij hebben we hier te maken met een pennymeisje :)

eens! :D

lambriniF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 18:15

Hhilde schreef:

ik = geen penny meisje -.- ik lees die krant geval niet, vind ze vaag:S ik ben niet meer zo rijk, heb laatste probleemne met geld, AFGELOPEN 3 MAANDEN, daarvoor had ik wel het geld. wat voor dinge? 1. hetisniet mijn paard! ik verzorg het paard. dus ik koop echt niet alles, alleen de dingen die ik belangrijk vind.

lambriniF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 18:17

ik probeer niet wat uit -.-[/quote]
Zo vat ik het wel op ;)

Je hebt van alles geprobeerd zonder les te nemen? Het werkt niet? dan ben je volgens mij niet heel goed/professioneel bezig ;)[/quote]

IK HAD LES GEHAD ZEG IK TOG

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:23

Je kunt wel les hebben gehad, maar dat zegt niet dat je het met dit paard ook kunt ;) Ik zou les belangrijker vinden dan een speciaal massage geval! En anders stoppen met het paard verzorgen als het je niet lukt.

En aub wat beter Nederlands schrijven.

lambriniF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 18:26

Wietsje92 schreef:
Je kunt wel les hebben gehad, maar dat zegt niet dat je het met dit paard ook kunt ;) Ik zou les belangrijker vinden dan een speciaal massage geval! En anders stoppen met het paard verzorgen als het je niet lukt.

En aub wat beter Nederlands schrijven.

mijn nederlands is neit goed, i know ik kan er niks aan doen?

NOG 1X IK RIJD NIET MET DIT PAARD MEER, IK DOE NU GRONDWERK EN LATER LESSSS
ik vind het rijden niet belangrijk, ik geeef het paard liever een masage

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:41

Je bent wel een pennymeisje. Voor de volle 100%. En doe eens normaal... In plaats van iedereen zo af te bekken.
En goed Nederlands kun je leren trouwens, let maar eens goed op op school ;)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:42

Beetje offtopic: Je Nederlands is inderdaad niet goed, maar zou je er als ik jou was toch maar eens in gaan verdiepen ;) Zo kun je het wel leren en zo kun je er wel wat aan doen!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:48

meisie , ze bedoelen het vaak allemaal goed , komt er soms wat bot uit.
wat er bedoeld word met lessen , wat mij althans ook goed lijkt , is om toch te gaan lessen met de haflinger. het zou namelijk zonde zijn om hem nu op deze leeftijd stil te zetten qua rijden ,want rust roest en zo jong is je vz hafje niet meer, en rijden is dus een mooie manier om hem conditioneel op peil te houden.

je hebt al aangegeven dat je lessen hebt gehad , alleen heb je daar leren rijden , nu word er bedoeld met lessen dat je intructeur je verder gaat helpen bij het gedrag van je haf als je bv het bos in gaat om te rijden. t zou toch mooi zijn als je op deze manier nog een aantal jaren van elkaar kunt genieten door lekker door het bos te rijden.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:48

Wietsje92 schreef:
Beetje offtopic: Je Nederlands is inderdaad niet goed, maar zou je er als ik jou was toch maar eens in gaan verdiepen ;) Zo kun je het wel leren en zo kun je er wel wat aan doen!

makkelijk gezegt , maar dat geld helaas niet voor iedereen he :)*

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:56

fuego3 schreef:
Wietsje92 schreef:

makkelijk gezegt , maar dat geld helaas niet voor iedereen he :)*

Wel voor mensen die msn taal spreken met TS haar: ff wrm etc.
Dat hoef je toch niet af te korten?

En TS zoals al gezegd is ga les nemen en laat die massage achterwege. ;)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:03

weet niet of het de mensen is opgevallen dat het schrijven van de ts structureel fout gaat bij "ch/g" die doorelkaar gehaald worden , dus deze lijkt gewoon echt een schrijf probleem te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:10

Kijk meissie, ik snap jou heel goed! Jij denkt, ik heb 2jaar les gehad. En ik moet dit makkelijk zelf aan kunnen, dat die pony even niet wil luisteren. Dat boeit me niets, maar ik los dit zelf op!

Nu ga ik iets zeggen waar jij niet blij mee bent, maar ik doe het toch..
Je kunt nooit genoeg les hebben. Ookal heb je les gehad van die ruiter, je leert je zelf toch dingen aan. Dat doet iedereen. En na een aantal keer geen les te hebben, is die houding voor jou goed. Alleen zo werkt het helaas niet. Er is altijd wel iemand die je kan helpen, en je hebt nooit genoeg les zei ik al.. Dus probeer lekker les te nemen.

Verder is het nu harstikke goed van je dat je nu met grondwerk aan de slag gaat.. Probeer wel afentoe nog eens op je pony te stappen en te kijken hoe hij dan reageerd.. Want als het een tegengestelde richting heeft kun je er maar beter mee stoppen. ( Dat betwijfel ik trouwens, maar je weet het nooit )

Verder wens ik je veel succes! ;)

En de mensen hier op bokt bedoelen het allemaal niet verkeerd hoor met je spellingsfouten en iets dergelijks. Alleen ik denkt dat srry wel een beetje raar over komt in het correct nederlands. Dan zeg je toch echt sorry.. Maar dat laten we er maar buiten!

Success!! ;)

lambriniF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 09:26

fresley schreef:
Kijk meissie, ik snap jou heel goed! Jij denkt, ik heb 2jaar les gehad. En ik moet dit makkelijk zelf aan kunnen, dat die pony even niet wil luisteren. Dat boeit me niets, maar ik los dit zelf op!

Je kunt nooit genoeg les hebben. Ookal heb je les gehad van die ruiter, je leert je zelf toch dingen aan. Dat doet iedereen. En na een aantal keer geen les te hebben, is die houding voor jou goed. Alleen zo werkt het helaas niet. Er is altijd wel iemand die je kan helpen, en je hebt nooit genoeg les zei ik al.. Dus probeer lekker les te nemen.

Verder is het nu harstikke goed van je dat je nu met grondwerk aan de slag gaat.. Probeer wel afentoe nog eens op je pony te stappen en te kijken hoe hij dan reageerd.. Want als het een tegengestelde richting heeft kun je er maar beter mee stoppen. ( Dat betwijfel ik trouwens, maar je weet het nooit )

En de mensen hier op bokt bedoelen het allemaal niet verkeerd hoor met je spellingsfouten en iets dergelijks. Alleen ik denkt dat srry wel een beetje raar over komt in het correct nederlands. Dan zeg je toch echt sorry.. Maar dat laten we er maar buiten!

Success!! ;)

ik word hier hellemaal niet boos van :) eerder blij :) 1tje die in elkgeval wel normaal kan praten, en waar het rustig bij overkomt.

jha, bij grontwerk wil ik dus ook longeren dat hij nog beweging krijgt.
ik rijd 6 jaar met les, mar bedoelde 2 jaar privee les, dat is begin vorig jaar gestopt...

en ff terug van iemand anders reactie dat ik een volle 100% penny meisje ben, hou gwn je bek, dat slaat nergens op! dat jij een penny mens bent miss, hoef ik het niet te zijn? ik ben totaal niet bezig met penny dingen, ik heb met kamer niet vol met allemaal paarden posters, ik lees niet alleen paarden boeken, k praat niet alleen over paarden, ik poets niet de hele dag een paard, wat ik wel doeis, rijden, wedstrijden, en proberen beter te worden(Y)

btw. jeej ik doe mee met de zitcompetitie:)

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:54

Waarom ben je gestopt met lessen dan??

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:55

lambriniF schreef:
fresley schreef:

Success!! ;)

ik word hier hellemaal niet boos van :) eerder blij :) 1tje die in elkgeval wel normaal kan praten, en waar het rustig bij overkomt.

jha, bij grontwerk wil ik dus ook longeren dat hij nog beweging krijgt.
ik rijd 6 jaar met les, mar bedoelde 2 jaar privee les, dat is begin vorig jaar gestopt...

en ff terug van iemand anders reactie dat ik een volle 100% penny meisje ben, hou gwn je bek, dat slaat nergens op! dat jij een penny mens bent miss, hoef ik het niet te zijn? ik ben totaal niet bezig met penny dingen, ik heb met kamer niet vol met allemaal paarden posters, ik lees niet alleen paarden boeken, k praat niet alleen over paarden, ik poets niet de hele dag een paard, wat ik wel doeis, rijden, wedstrijden, en proberen beter te worden(Y)

btw. jeej ik doe mee met de zitcompetitie:)

Even normaal doen is ook een optie??
Als dat bij iemand zo overkomt, mag ze dat hopelijk toch nog wel zeggen?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:10

lambriniF schreef:

Door deze reactie kan ik toch al genoeg zien? En daarbij weet je volgens mij niet eens wat penny zijn inhoudt, het heeft niet alleen maar met dat tijdschrift te maken :o Alleen in dit topic weet je het zelf allemaal beter terwijl er toch een aantal ervaren mensen tussen zitten waarvan ik reacties zeker niet minder dan serieus zal nemen. Ik weet niet of deze miscommunicaties ontstaan door jouw gebrek aan het beheersen van de Nederlandse taal of door mijn gebrek aan inlevingsvermogen en begrip. Ik hoop iig dat 'mijn' jaarling Haflinger nooit bij dit soort meisjes komt..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:23

Wat ik me afvraag, je kunt slecht nederlands dus heb je die Z ruiter wel goed begrepen die twee jaar, het lijkt mij van niet en als je al zo op mensen reageert dan heb ik medelijden met de pony's die jij rijd.

lambriniF schreef:
mensen dit slaat nergens op! ik heb vorige maand zo speciaal iemand laten komen voor het zadel, alles hellemala top! ik heb wel geld, maar ik kan het op dit moment neit uitgeven... waarom niet? omdat ik aan het sparen ben voro die hafje voor een speciale masage geval ;) dat het paard ff lekker verwend kan worde! wrm zou ik les nemen als ik zo veel privee les heb gehad? ik heb echt 2 jaar lang privee les gevolgt van een Z ruiter dressuur. dus dat slaat nergens op dat ik totaal geen geld heb. en jullie weten niet hoe ik rijd? wat nou zielig voor het paard? er mankeert niks aanzijn hoeven, ik heb hoefsmid laten komen alles onderzogt, niks! zoals ik al eerder zij, zo is dit paard zijn hele leven al! dit paard had eerst een eigenaar die hem alles toe liet, dus als hij stil stond, ging die ruiter er gwn af? ging die er van door? ze liet hem gwnr enne todat die stopte en stijgde toen af. doe ik dat? nee! want ik ben de baas! mishandel ik me paard? nee! ik laat zien dat IK de baas ben! het paard heeft niks aan zijn rug! zonder zadel erop, doet ie het zelfde! ernaast, doet ie het zelfde! dus wil je zeggen dat hij geestelijk iets heefT? hou gwn njullie bek digt, en zegt neit dat ik MAAR een meisje ben die wat doet, ik weet wat ik doe en ik wil het beste voor het paard! dierenarts, niks gevonden! het paard is een echte haf, en heeft gwn geen zin! dit is neit het enigeste paard dat zo doet! jullie denken dat ik niet kan rijden ofzo? nou ik kan rijden en ik kan aanpakken! maar doe ik dat? nee want dan verpest ik het paard! wil ik dat? nee!
je kan 2 dingen doen.
1. ik krijg vertrouwen met het paard, en ga een lange tijd aan grond werk doen, en begin vanaf het begin(zoals ik eerder vemeld had).
of
2. ikg a gwn verder waar ik mee bezig was en ga les nemen! dat doe ik vanaf volgende maand! dan krijg ik les van een vrouw die 30 jaar is, zelf 3 paarden heeft, waarvan 1tje Z springen is, zij weet wat ze doet, zij is kalm en rustig. daarvan neem ik les! neit vaan een anky held!
dus allemaal bekken digt! als ik dit wil, dan wil ik dit!

lambriniF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 12:55

bigone schreef:
Wat ik me afvraag, je kunt slecht nederlands dus heb je die Z ruiter wel goed begrepen die twee jaar, het lijkt mij van niet en als je al zo op mensen reageert dan heb ik medelijden met de pony's die jij rijd.

lambriniF schreef:
mensen dit slaat nergens op! ik heb vorige maand zo speciaal iemand laten komen voor het zadel, alles hellemala top! ik heb wel geld, maar ik kan het op dit moment neit uitgeven... waarom niet? omdat ik aan het sparen ben voro die hafje voor een speciale masage geval ;) dat het paard ff lekker verwend kan worde! wrm zou ik les nemen als ik zo veel privee les heb gehad? ik heb echt 2 jaar lang privee les gevolgt van een Z ruiter dressuur. dus dat slaat nergens op dat ik totaal geen geld heb. en jullie weten niet hoe ik rijd? wat nou zielig voor het paard? er mankeert niks aanzijn hoeven, ik heb hoefsmid laten komen alles onderzogt, niks! zoals ik al eerder zij, zo is dit paard zijn hele leven al! dit paard had eerst een eigenaar die hem alles toe liet, dus als hij stil stond, ging die ruiter er gwn af? ging die er van door? ze liet hem gwnr enne todat die stopte en stijgde toen af. doe ik dat? nee! want ik ben de baas! mishandel ik me paard? nee! ik laat zien dat IK de baas ben! het paard heeft niks aan zijn rug! zonder zadel erop, doet ie het zelfde! ernaast, doet ie het zelfde! dus wil je zeggen dat hij geestelijk iets heefT? hou gwn njullie bek digt, en zegt neit dat ik MAAR een meisje ben die wat doet, ik weet wat ik doe en ik wil het beste voor het paard! dierenarts, niks gevonden! het paard is een echte haf, en heeft gwn geen zin! dit is neit het enigeste paard dat zo doet! jullie denken dat ik niet kan rijden ofzo? nou ik kan rijden en ik kan aanpakken! maar doe ik dat? nee want dan verpest ik het paard! wil ik dat? nee!
je kan 2 dingen doen.
1. ik krijg vertrouwen met het paard, en ga een lange tijd aan grond werk doen, en begin vanaf het begin(zoals ik eerder vemeld had).
of
2. ikg a gwn verder waar ik mee bezig was en ga les nemen! dat doe ik vanaf volgende maand! dan krijg ik les van een vrouw die 30 jaar is, zelf 3 paarden heeft, waarvan 1tje Z springen is, zij weet wat ze doet, zij is kalm en rustig. daarvan neem ik les! neit vaan een anky held!
dus allemaal bekken digt! als ik dit wil, dan wil ik dit!

ik ben normaal tegen mensen die tegen mij normaal doen, hoe ik tegen mensen doe is tegen mensen, paarden die begrijpen het niet als je ze uitsgeld;) en sgeld ik ze uit? nope, sla ik ZOMAAR nope.
en waar slaat het op dat ik zielig doe tegen paarden? als dat zo was, verzorgde ze ik ze waarscheinlijk niet? dus beter je bek houden daarover. ik verzorg met liefde paarden, miss doe ik niet leuk tegen jullie, maar wel tegen dieren. die boeien me;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:12

Nou, ik heb maar 1 tip: AFBLIJVEN van die pony, die is een dikke maat te hoog gegrepen voor jou. En als je les hebt gehad van een Z-ruiter dan zou die net hetzelfde gezegd hebben, vooral omdat het niet eens je eigen pony is.

Het ligt niet aan het zadel, het is niet fysiek volgens jou. Ik lees dat je pony gaat bokken, staken, en steigeren als je been geeft, wil absoluut niet voorwaarts, integendeel, je pony gaat gewoon compleet in protest om het minste dat JJIJ wil en heft lekker ontdekt dat je hem inderdaad toch niks kan maken. Zelfs niet met tig man die er achteraan zit met een longeerzweep.

Als hij dan fysiek in orde is, tuig is in orde, dan heb JIJ gewoon een paard dat JIJ niet aankan en dat ohz baas is over je. En dat ga je echt niet even oplossen door vrolijk wat grondwerk te gaan doen. Mijn paard doet namelijik exact hetzelfde ohz (is ook fysiek compleet 100% gezond en tuig is ook perfect in orde). Maar ze is gewoon ontzettend dominant en heeft een heel sterk karakter. Ga ik ermee grondwerken of wandelen aan de hand of roep ik ze in het land dan is dat ook 1 en al vrolijkheid hoor, ze staat ook lekker te genieten van het poetsen.
Dus als je nou gaat brullen "bek houwen" wil ik je er met veel plezier een keertje bovenop droppen.

Ik probeer ze zelf er doorheen te rijden ja. MET begeleiding en MET in het achterhoofd steeds de vraag of het nog verantwoordelijk en veilig is of niet om ermee door te gaan. En MET het besef dat dit heel erg gevaarlijke situaties kan opleveren, zowel voor mezelf als voor het paard. En ik heb al een pak langer les dan jij. Zulke paarden zijn gewoon ontzettend slim en daar moet je mee om kunnen, en als ik je zo bezig hoor is dat bij jou niet het geval. Want ja, ik kan de mijne er wel doorheen rijden, en op zo'n momenten loopt die ook als een tierelier.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:56

Volgens mij kun je de titel van dit topic beter veranderen in: WAT MOET IK MET DEZE EIGENWIJZE RUITER,
dat dekt de lading beter, je taalfouten, het zij zo maar als jij het hebt over op volle kracht met de zweep slaan dan is voor mij duidelijk dat je er nog lang niet alles van snapt.
Prima dat je advies vraagt maar hou die grote waffel een beetje dicht want daar schiet je totaal niets mee op, daarmee bereik je alleen maar dat je echt niet meer serieus genomen word, je pony doet dit al niet en wij nu ook niet meer, dus ga vooral zo door.

lambriniF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 17:55

kk mensen ;) ik ben gehecht aan dat paard. ik rijder niet op
ik doe grondwerk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:59

Grondwerk doet niks in zo'n geval, dan gaat ie ohz nog steeds de clown uithangen hoor.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:05

Zo jemig, wat een rottopic om te lezen. TS, dit heeft niets meer te maken met geen Nederlands kunnen, dit is gewoon "breezahtaal". Verschrikkelijk irritant! Stop met de afkortingen en schrijf gewoon voluit Nederlands :?. Overigens is breezahtaal verboden op bokt ;)..

Verder zijn alle tips wel gegeven: les nemen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:49

lambriniF schreef:
kk mensen

Nu ga je imo toch net wat te ver ;)