Welke schoenen met chaps?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMakitax

Re: Welke schoenen met chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:44

Ik heb schoenen van Mountain Horse.
Zitten wel stevig. ;)

Piennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:04

jodphurs van ariat! :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:09

ssamanthaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:22

Ik heb chaps van HH met hele goedkope fouganza paardrij schoenen.
Ze zitten lekker en zijn waterdicht.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:24

Ik draag schoenen en chaps van Ariat, zit heerlijk.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:05

Ik heb inderdaad ook gewone jodphurs van Mondoni, maar uiteindelijk heb ik toch meestal mijn rijlaarzen aan. Of Jodphurs zonder chaps...

Beccatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:41

mrjlnx schreef:
Jodphurs van Mondoni! zitten erg lekker.

Ik heb ze ook, met chaps. Ze zitten echt super lekker!

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:01

Welke voordelen zijn er eingelijk ten opzichte van laarzen? :D

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:27

Zelf heb ik voor niet teveel geld schoenen bij de Scapino gekocht, waarvan ik dacht dat ze wel doorkonden gaan als jodhpurs. Qua model heel erg vergelijkbaar met deze:
Afbeelding

Eerder reed ik met wandelschoenen die ik nog had liggen en chaps van Norton er overheen. Sinds kort heb ik gaithers van de Epplejeck. Al zijn die met dit weer wel erg zweterig, helaas.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:18

Ik heb Ariat jodphurs met rits en Petrie chaps. :)

Lijken net laarzen samen!

Renee1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:16

Ik ga ook Jodphurs met chaps kopen, maar vraag me af of er nog regels aan zitten wat dressuurwedstrijden betreft.
Kan iemand mij dit vertellen

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:22

toetjero schreef:
jodphurs+ chaps zijn duurder dan (goedkope) rubber laarzen; die koop je nl voor 20 euro.
Heb je chaps ook in verschillende breedtes...onze dochter wil ze graag voor haar verjaardag.
Ik begreep dat je niet telkens nieuwe chaps nodig hebt, wanneer je voeten groeien.
Onze dochter is 11 jaar..twijfel wat wijs is..laarzen of kan ze een paar jaar met chaps doen met verschillende grootte jodphurs.

Ik zou kiezen voor chaps met jodpurs. Ik weet niet of je dochter echt alleen rijd bijv. op de manege maar als je dochter bijv. lang op stal is bij de paarden kan ze de chaps af doen en gewoon op haar jodphurs lopen. Laarzen zijn in de zomer erg warm.

Ik heb hh rijschoenen, rijden fijn en lopen fijn.

gwenr86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:27

Ik rijd (heel slecht, ik weet het) met Nike Air Maxjes. Ooit met rijlaarzen vast gezeten in de stijgbeugel en dat gebeurt mij nooit weer := Mijn voeten vallen meteen uit de maxjes mocht er wat gebeuren (ik heb dus ook geen chaps om) ... Zit een goed profiel onder waardoor ik veel minder glij in de beugels dan met mijn jodphurs.
Bovendien zijn ze redelijk smal dus ruimte genoeg over in de beugels .... Slecht voorbeeld, maar ik zweer bij mijn maxjes met rijden.

lovep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 10:50

met rijlaarzen ben je goedkoper uit maar je moet het zelf weten
teminste ik was goedkoper uit met mijn rijlaarzen
Laatst bijgewerkt door Revanches op 13-06-11 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 3 berichten samengevoegd tot 1

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:13

Ik had altijd mondoni jodphurs, maar die vond ik te snel slijten (de zool), dus ben ik overgegaan op ariats. zitten heel lekker en slijten helemaal niet snel! :)
ik heb chaps van derby, maar als je ze een jaartje of 2 hebt zijn ze wel constant stuk, dus die kan ik je niet aanbevelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:17

gwenr86 schreef:
Ik rijd (heel slecht, ik weet het) met Nike Air Maxjes. Ooit met rijlaarzen vast gezeten in de stijgbeugel en dat gebeurt mij nooit weer := Mijn voeten vallen meteen uit de maxjes mocht er wat gebeuren (ik heb dus ook geen chaps om) ... Zit een goed profiel onder waardoor ik veel minder glij in de beugels dan met mijn jodphurs.
Bovendien zijn ze redelijk smal dus ruimte genoeg over in de beugels .... Slecht voorbeeld, maar ik zweer bij mijn maxjes met rijden.

Je kan ook een korfje voor je beugels maken, zodat je er niet doorheen schiet :) Dan kan je ook (veilig) met je gympen rijden.
Toe stoppers heten die

Afbeelding

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:11

Ik heb soepel leren chaps, en simpele leren yodphurs met elastiek. Als ik mijn chaps schoon heb ziet het er uit als een rijlaars maar dan met de voordelen van chaps.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:13

Ik heb leren jodphurs van HH, en ook chaps van HH erbij :)

Tesseel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:30

ik heb ook chaps en jophurs ofzo xd
en dat vind ik veeeel fijner zitten, met laarzen heb ik altijd het gevoel dat ik op mn paard zit ipv eromheen.
maargoed,
ik heb kieffer chaps en ook jophurs, ze hoorden bij elkaar. ik denk dat dat wel met meer is. dat t gewoon soort setjes zijn :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:37

Tegenwoordig heb ik Ariats (Terrain), die erg fijn zitten met chaps. Voor een trektocht te paard heb ik mijn kisten gebruikt, dat ging prima! Verder heb ik nog ergens jodhpurs staan, die fijn zijn met warm weer en Mountain Horse rijlaarzen voor in de winter.

Ashti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:03

Inderdaad, zoals hierboven al genoemd wordt, jophurs van Ariat. Best prijzig maar zijn het geld zeker waard!

Ik rijd zelf met chaps van de decathlon, kostte maar €30,- maar zitten super mooi en fijn!

gwenr86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 01:00

Blijheid schreef:
gwenr86 schreef:

Je kan ook een korfje voor je beugels maken, zodat je er niet doorheen schiet :) Dan kan je ook (veilig) met je gympen rijden.
Toe stoppers heten die

Afbeelding

Die heb ik inderdaad vaker gezien... Zijn erg handig, thanks !