Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Ze kon niet meer in het zadel komen, maar weigerde te vallen tot het paard stil stond.xxOrlando schreef:Lusitana schreef:Sleutelbeenbruiken staan hoog op de lijst van typische ruiterblessures en hebben niets met al of niet dragen van een bodyprotector te doen.
Ze zijn idd vooral ontworpen om de inwendige organen (beschadiging daaraan is immers vaak dodelijk) en rug te beschermen tegen impact van buitenaf.
Ze zijn zuiver om ernstig/dodelijk letsel door val op bv een hindernis, of door het door een paard overlopen worden of getrapt worden na een val, te voorkomen.
Geen enkele bescherming kan letsel totaal tegengaan.
Als je paard op je gaat staan , met of zonder bp mag je gelijk naar het ziekenhuis , dus daar zijn ze niét zuiver voor , lijkt me..
Babootje schreef:Ja een BP beschermt, maar kan tegelijkertijd ook blessures veroorzaken. Mijn dochter viel een keer van een paard waarbij haar onderarm onder haar lichaam terechtkwam. De harde BP brak haar arm. Desondanks vind ik het wel veiliger. Ze draagt overigens nu alleen nog maar een BP met springen. Een BP belemmert natuurlijk toch wel een beetje in de beweging. Hoewel ze wel een fijne heeft (phoenix)
Citaat:risicomanagement. Bekijk eerst welke risico's je loopt, hoe groot is de kans dat het risico optreedt en wat is de impact is áls het optreedt. Dan kun je vervolgens bekijken of je er iets extra's aan moet doen, en een van de maatregelen is het dragen van een bp. Een cap is er ook een, meer training, of iets niet doen zijn andere.
Citaat:Ik wil niet dat men denkt dat ze geen nut hebben, zo is het ook weer niet, ze zijn niet voor niks ontstaan, maar ieder moet zich wel afvragen wat het nut voor hem/haarzelf eigenlijk precies is.
@ Lusitana
Het lijkt me héél sterk dat je bij letsel terwijl je een bp draagt dit minder erg was geweest wanneer je er geen had gedragen. In dat opzicht is het een beetje zo van 'baat het niet dan schaadt het ook niet'.
ben al drie jaar niet meer gevallen.. Op één keertje na toen ik mijn evenwicht verloor tijdens het op maat maken van de stijgbeugels
genant moment #infinity..