Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
teugeltje schreef:Wetterlijk kan de stalhouder jouw niks maken!
Hij of zij is ingebreken gebleven om jouw inkennis testellen over opzeg termijn!
Dus je kunt gewoon op 1mei weg!
Net wat tjady zegt"stel de politie wel"even inkennis hoe?of wat?waneer je wilt vertrekken?mocht het idd escaleren.
Of wat tosha heeft gedaan is ook een optie?
Veder zou ik niet zo mee gaan in nóg een maand opzeg termijn of dat het z'n brood is..nl bied géén garantie dat de stalhouder die maand daarop mogelijk al iemand gevonden heeft...dat is dus onzinnige flessentrekkerij!
Het zou een ander verhaal zijn geweest als de stalhouder samen met jouw een overeenkomst heeft getekend!
Christel72 schreef:Bedankt voor de reacties, ik wil idd de stal in goede harmonie verlaten. Door de stress om snel een stal te vinden ben ik vergeten te vragen wat de opzegtermijn bij hun is. Zie je maar, als je vol emoties iets zoekt vergeet je essentiële dingen te vragen.
Cissy er hangen geen voorwaarden op stal, waar dit in staat er hangen alleen de stalregels. Op hun website staat er ook niks over. Toen ik daar kwam kreeg ik een map in mijn handen gedrukt, maar ik kan me echt niet herinneren iets over de opzegtermijn gelezen te hebben.
Ik ben iemand die altijd alles netjes af wil handelen, maar ik heb ook aan de eigenaar uitgelegd dat als ik per begin mei weg kan ik tijdelijk bij iemand kan staan totdat de nieuwe pensionstal opengaat op 1 juli. (Ik kan bij de eigenaresse van de nieuwe stal staan en dan samen met de andere paarden naar de nieuwe locatie gaan als dit af is.) Als ik dan voor 4 weken mijn paard nog ergens anders moet stallen geeft dat voor mijn gevoel teveel stress voor mijn paard. Dit houdt voor mij dus in dat ik nog 11 weken met tegenzin naar stal moet. Ik had misschien wat meer sympathie van de eigenaar verwacht. Ik snap dat er een opzegtermijn is en dit is ook redelijk, maar je kunt mensen ook tegemoet komen. Maar ik was benieuwd hoe jullie ervaringen en meningen hierover zijn. Ik zou eerder kunnen vertrekken en doorbetalen, maar omdat deze stal zo duur is is dit financiëel niet haalbaar. Ik vraag me ook af of dit juridisch klopt, om mensen op deze manier te dwingen, zonder contract en zonder dit van tevoren duidelijk te melden. Ik ben helemaal in het begin bij een stal weggegaan en hij vond dat als mensen weg wilde dit moest kunnen, omdat je er niks aan hebt als mensen met een rotgevoel komen. Op de laatste stal is mij ditzelfde in het begin ook gezegd. Jammer nu het er echt op aankomt voor mijn paard, dat ik nu tegen zo'n muur aanloop.
shilady schreef:Christel72 schreef:Bedankt voor de reacties, ik wil idd de stal in goede harmonie verlaten. Door de stress om snel een stal te vinden ben ik vergeten te vragen wat de opzegtermijn bij hun is. Zie je maar, als je vol emoties iets zoekt vergeet je essentiële dingen te vragen.
Cissy er hangen geen voorwaarden op stal, waar dit in staat er hangen alleen de stalregels. Op hun website staat er ook niks over. Toen ik daar kwam kreeg ik een map in mijn handen gedrukt, maar ik kan me echt niet herinneren iets over de opzegtermijn gelezen te hebben.
Ik ben iemand die altijd alles netjes af wil handelen, maar ik heb ook aan de eigenaar uitgelegd dat als ik per begin mei weg kan ik tijdelijk bij iemand kan staan totdat de nieuwe pensionstal opengaat op 1 juli. (Ik kan bij de eigenaresse van de nieuwe stal staan en dan samen met de andere paarden naar de nieuwe locatie gaan als dit af is.) Als ik dan voor 4 weken mijn paard nog ergens anders moet stallen geeft dat voor mijn gevoel teveel stress voor mijn paard. Dit houdt voor mij dus in dat ik nog 11 weken met tegenzin naar stal moet. Ik had misschien wat meer sympathie van de eigenaar verwacht. Ik snap dat er een opzegtermijn is en dit is ook redelijk, maar je kunt mensen ook tegemoet komen. Maar ik was benieuwd hoe jullie ervaringen en meningen hierover zijn. Ik zou eerder kunnen vertrekken en doorbetalen, maar omdat deze stal zo duur is is dit financiëel niet haalbaar. Ik vraag me ook af of dit juridisch klopt, om mensen op deze manier te dwingen, zonder contract en zonder dit van tevoren duidelijk te melden. Ik ben helemaal in het begin bij een stal weggegaan en hij vond dat als mensen weg wilde dit moest kunnen, omdat je er niks aan hebt als mensen met een rotgevoel komen. Op de laatste stal is mij ditzelfde in het begin ook gezegd. Jammer nu het er echt op aankomt voor mijn paard, dat ik nu tegen zo'n muur aanloop.
Tja als je erges met tegenzin moet staan en liever erges anders heen gaat en er plaats is zou ik gewoon gaan..
netjes of niet netjes het is jou paard .. Je kan moeilijk erges nog langer blijven staan terwijl je het maar nauwelijks of (meschien niet) red.. Ik zou toch gaan.
celano schreef:shilady schreef:Ik zou gewoon weg gaan als ik een andere stal had gevonden hij kan je niks maken zonder contract of als hij van tevoren niks heeft gezegt gewoon weggaan hoor inladen en weg wezen.
Dit is juridisch niet waar.
loulou schreef:zijn er algemene voorwaarden? en heb jij de mogelijkheid gehad deze in te zien?
misschien kun je eens advies in winnen bij de jurofoon (of hoe heet dag) is gewoon gratis. hier roept toch iedereen iets anders. dan weet je tenminste hoe je in je recht staat als je het via de officiele manier wilt doen.
Citaat:Op de 30ste zou ik weggaan zonder te betalen voor de volgende maand.
Er zijn geen monderlinge of schriftelijke afspraken gemaakt over een opzeg termijn.
daantjuhhh schreef:Ik hoef geen jurist te zijn om te weten als er geen mondelinge of schriftelijke afstpraak is geweest ze niks kunnen maken.
Ze zullen je heus niet voor een maand stalgeld voor de rechter slepen en anders (ik heb rechtsbijstand) laat ze maar lekker proberen.
sjanie schreef:Ik heb vorige week mjn paard gekocht en laat hem voorlopig op de stal staan waar hij nu staat. Maar nu moet ik deze maand betalen (is normaal) maar ook een maand borg. En dat vind ik een beetje raar. Of is dit normaal? Zijn er hier misschien meer mensen die dit op deze manier moeten doen.
sjanie schreef:Ik heb vorige week mjn paard gekocht en laat hem voorlopig op de stal staan waar hij nu staat. Maar nu moet ik deze maand betalen (is normaal) maar ook een maand borg. En dat vind ik een beetje raar. Of is dit normaal? Zijn er hier misschien meer mensen die dit op deze manier moeten doen.
daantjuhhh schreef:loulou schreef:zijn er algemene voorwaarden? en heb jij de mogelijkheid gehad deze in te zien?
misschien kun je eens advies in winnen bij de jurofoon (of hoe heet dag) is gewoon gratis. hier roept toch iedereen iets anders. dan weet je tenminste hoe je in je recht staat als je het via de officiele manier wilt doen.
Ik hoef geen jurist te zijn om te weten als er geen mondelinge of schriftelijke afstpraak is geweest ze niks kunnen maken.
Ze zullen je heus niet voor een maand stalgeld voor de rechter slepen en anders (ik heb rechtsbijstand) laat ze maar lekker proberen.
ingvdh schreef:Persoonlijk vind ik de pensionhouder erg star, bij ons is de maand opzeg losgelaten omdat de ph geen zin heeft in mensen die "verplicht" hun maand uitzitten en daardoor met een chagarijnige kop rondlopen omdat ze eigenlijk weg willen of dat ze toch stiekum met de noorderzon vertrekken. De box is meestal snel weer gevuld dus dat is geen probleem.
Het is een kwestie van geven en nemen en de pensionhouder kan hier ook wat coulanter is zijn.
Overigens, op mijn werk kan ik ook gewoon per de 15e vertrekken, geen probleem, mits op tijd aangegeven.