Hogere prijsklasse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:20

babygirlxx schreef:
mijn zusje heeft een keer een paardje gehad die heeft als veulen zijnde 8000 euro gekost en van die mensen heeft mijn zusje hem gekocht voor 1500 euro op 5 jarige leeftijd, gebeurd natuurlijk niet altijd maar deze gevallen komen best nog wel vaak voor

Zulke dingen komen ook voor en dat is dan pech hebben en voor je zusje geluk hebben :D

Maar je betaald gewoon voor de belofte zo simpel is het... En je kunt het zien als een goede investering, want talentvolle dieren zijn als veulen nog redelijk betaalbaar en als ze eenmaal onder het zadel zijn komt er een berg geld bij...

Goede paarden kosten nu eenmaal een berg met geld :(:)

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:42

newt schreef:
Miepie77 schreef:
Helemaal mee eens! +:)+

Bijna helemaal mee eens ;) maar zo is het voor de sportpaarden en met name KWPN paarden
@ trisca, hoe jij het ziet zie ik het dan helemaal niet haha, als mijn nu twenters volgend jaar 3 jr zijn beleerd dan moeten ze beide boven de 10.000 gaan opleveren. Indien gezond op foto's. ;)

Ja en met PRE's zit je in de hogere prijsklasse toch wel 50.000> te kijken vind ik. Gezien ze daar nog meer voor vragen.
Maar het verschilt wel per paard vind ik inderdaad.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:37

listiglistje schreef:
ielsjj_ schreef:
Nouja als het echt in de advertentie zal staan op sporhorses, wordt het wel vaak benadrukt van: Hij kost niet 5000-10 000 euro ofzo, maar wel echt daarboven.
Ze blijven tegenwoordig voor de meeste jonge paarden die mooi op de foto staan ook benullig bedragen vragen hoor...

heel simpel, als het paard het waard is zal hij snel verkocht zijn, zo niet zal de advertentie lange tijd op sporthorses staan ;)

Je kan altijd een filmpje vragen voor je in het echt gaat kijken....

Net zoals deze zal heel lang te koop staan http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/74982 dat filmpje en die prijs neem ik echt niet serieus :=

grauwman

Re: Hogere prijsklasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:52

Volgens mij staat die er ook al een tijdje op, althans ik heb het paard al vaker voorbij zien komen.

Paard van een kennis heeft meer dan een jaar te koop gestaan, heeft internationaal gelopen etc. vraagprijs was 27.500,- hij is nu uiteindelijk verkocht naar de US voor ietsje minder. Dus het is maar net wast de gek er voor geeft. Je kan het vragen maar of je het ook krijgt.....

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:00

grauwman schreef:
Volgens mij staat die er ook al een tijdje op, althans ik heb het paard al vaker voorbij zien komen.

Paard van een kennis heeft meer dan een jaar te koop gestaan, heeft internationaal gelopen etc. vraagprijs was 27.500,- hij is nu uiteindelijk verkocht naar de US voor ietsje minder. Dus het is maar net wast de gek er voor geeft. Je kan het vragen maar of je het ook krijgt.....

Het is wel zo, hoe langer je het geduld voor hebt des te meer je geduld word beloond, bovengenoemde paard is gewoon beroerd gereden, maar wel meer waard dan 5000. Mooi papier, bewezen is 6 en M, precies op de lijn zoals deze mag, is alleen een ielig paard en niet voor iedereen weggelegd.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:19

Klassering maakt niet zoveel uit, kwaliteit wel. Mensen betalen liever wat meer voor een talentvolle 5 jarige zonder concourservaring, maar wel rontgenologisch OK, goede beweging, mooi type, en talent, dan voor een 9-jarige die met veel moeite een keer een puntje in het Z1 heeft behaald, geen wissel kan springen, en als `Z-paard`te koop staat met een hoge prijs `omdat die Z is`.

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:24

Ugara was voor ons goud waard,
en nu is ons Hitse is voor ons " onbetaalbaar " veel waard ;)
denk dat iedereen zo over zijn paard denkt

Met een "goedkoop" of " hogereprijsklasse "-paard, je moet altijd ook ergens "geluk" hebben hoor!
Op gebied van prestaties, en zeker gezondheid... neem het van me aan !

En koop een duur paard, dat veel kan, met mooie afkomst... zet er een "nuldebotte" ruiter op ... dan maakt het echt niet uit of je veel centen hebt uitgegeven aan het paard hoor!

Soms jammer dat geld voor sommige slechte ruiters geen probleem is, anders zouden er niet zoveel " betere sportpaarden" verknoeid zijn op een paar jaar ...

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:26

Klassering maakt voor bepaalde leeftijd wel degelijk uit.
Ze willen van een goed ontwikkeld paard 6/7 jr rontgen goed minimaal een wissel met concours ervaring..
Anders moeten ze er zelf te veel aan sleutelen, heb de koop van een paard al ruim 9x over zien gaan omdat deze geen wissel kon, maar wel geklasseerd was op niveau na gaande leeftijd. Dan heb ik het over de hogere prijsklassen, en dan heb je te maken met bepaald paarden volk.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:29

Dat ligt eraan wie het paard koopt, internationale topruiters vinden talent belangrijker dan concourservaring. Daarbij is het paard dan nog niet bekend in de wedstrijdsport, en start dat `makkelijker´dan dat iedereen het paard al kent ;)

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 00:14

ja, ik begrijp je, wij hebben een merrie ( diabeau x clintonx heartbreaker) van 4 j net gekocht.
zijn haar zelf zadelmak aant maken, pracht van een beest! en zeer lief ...
( en weten dat een van haar " zusjes" op 2 jarige leeftijd voor 12000 euro is verkocht ! ) Dan doet het zoooo goed om te weten dat ons paardje lang niet zo duur was, en het juist onze bedoeling was ( toch die van mijn dochter) om een onbeleerd paard te kopen !

http://img835.imageshack.us/img835/2738/50153690.mp4

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:09

Boven de 8000 zie ik als hogere prijsklasse

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:06

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:09

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 16:15

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 23:23

Talentvolle 17 jarige 8-) met E-pony maat, tja.....;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:04

Pascha schreef:

En dan staat er echt nog bij: biedingen onder 10.000 wordt niet op gereageerd. Alsof ze het om te lachen doen. :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:23

Gini schreef:
Pascha schreef:

En dan staat er echt nog bij: biedingen onder 10.000 wordt niet op gereageerd. Alsof ze het om te lachen doen. :')

Z1 startgerechtigd _O- en dan ook nog foto's waar ie loopt als een kruk :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:27

listiglistje schreef:
0-5000 lagere prijsklasse
5000-15.000 normale prijsklasse
15.000-25.000 iets hogere prijsklasse
25.000 > hogere pijsklasse (afhankelijk van het niveau, leeftijd, potentie en resultaten kun je daar ook weer verschillende prijsklasses aan hangen :$ )

ogod ik mag hopen dat ik bij jou nooit een paard ga kopen

Ik snap heel goed wat de ts bedoeld de markt is in gekakt ik kijk een beetje om me heen zie hier een paardje op bokt niks bijzonders 11.000 euro tja of een 3 jarige hogere prijsklassen
Vaak zou ik het fijn vinden als men een indicatie neer zetten want het lijkt wel zo of ze het onderste uit de kan willen halen...vind jij mijn paard mooi ..ja nou dan is ie wat duurder.

Zelf zag ik tijdje terug bij Broere-stoeterij een schitterende hengst van 4 jaar staan onbeleerd vraagprijs 9000 dat vind ik dan wel weer reeël omdat het een stoeterij met bekende naam is...voor mij betrouwbaarder dan een particulier die dus bedragen vragen van 8000-12000 voor een groen paard

xHorselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:31

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:10

De merrie had ik ook gezien en staat niet zo mooi op de foto. Had dan een andere foto gemaakt met een leuk poppetje erop. Waarschijnlijk denkt de verkoper het is een merrie en een contango dus dat kan ik makkelijk vragen.

Ik wil nou niet zeggen dat een stoeterij betrouwbaarder is dan een particulier tita. Je moet ook hierbij geluk hebben.

En bovengenoemde is een pony daarom mogelijk gunstiger in prijs.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:08

Ik vind

onder de 1000 lage prijsklasse
1000 tot 7000 normale prijsklasse en alles daarboven vind ik hoge prijsklasse.

Misschien ligt het aan mij maar ik snap echt niet wat mensen met een verschrikkelijk duur paard moeten. Straks geef je 20.0000 uit aan een paard die een week erna zijn been breekt. een paard wat je verliest wat 5000 heeft gekost is nog te overzien maar zoveel geld aan een paard? Echt niet!