Help, ZWAAR dilemma !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Re: Help, ZWAAR dilemma !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:32

ik vind haar eigenlijk best wel leuk! misschien lees ik er over heen maar hoe oud is ze?
misschien is dit net wel een paard wat ik zoek.
en de vraagprijs is?

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 17:37

Ze is 9 en ze mag voor E750 weg.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:42

Dat paard geraak je volgens mij sowieso wel kwijt aan een leuke thuis.
750 euro voor een vlot gezond paard dat zijn weg kent in het parcours is echt heel weinig (en dus ook opletten voor handelaars)
Ik zou in de advertentie zetten dat het om lage prijsklasse gaat. Hier op bokt zal wel animo zijn

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:03

Ik denk ook dat het wel moet lukken.
Op marktplaats zetten en er mooie goede bewegingsfoto's bij zetten. Ik zou ook niet direct de prijs vermelden, daar veel mensen bij een prijsklasse rond de 750 al gauw zullen denken dat er iets 'mis' is met het paard en wegklikken. Bij interesse kan je vertellen dat het paard echt zo goedkoop is, en waarom. Dan heb je de interesse van de potentiele kopers al en zullen ze zich minder snel laten afschrikken. Succes!

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:13

verdorie, hele verhaal kwijt. Kort gezegd, ik heb wel interesse in dit paard, kun je wat foto's laten zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:19

Kan je mij pben?
Ik ben geintereseerd. je mag ook komen kijken waar ze eventueel komt te staan?

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:13

waarom koop je haar zelf niet voor de slachtprijs?
rijd haar lekker en blijkt het dat je er toch niet de tijd voor hebt kun je haar altijd nog verkopen en op je gemak een geschikt baasje voor haar zoeken

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 00:28

sita12 schreef:

In de OP staat dat ze het paard zo mee mag nemen en verderop schrijft TS dat ze er 750 euro voor moet betalen? :?

Ik snap het even niet meer,... :n

Maar goed, er bieden zich al diverse geinterresseerden aan, dus ik denk dat de oplossing voor het bruine paard er wel zal komen. ;)
Voor het paard met 1 oog kan ik het alleen maar hopen.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 12:53

Valina schreef:
sita12 schreef:

In de OP staat dat ze het paard zo mee mag nemen en verderop schrijft TS dat ze er 750 euro voor moet betalen? :?

Ik snap het even niet meer,... :n

Maar goed, er bieden zich al diverse geinterresseerden aan, dus ik denk dat de oplossing voor het bruine paard er wel zal komen. ;)
Voor het paard met 1 oog kan ik het alleen maar hopen.

Ik mag haar zo meenemen en mag er alles mee doen,maar dan moet ik alle kosten op me nemen, terwijl ze in eigendom blijft van de huidige eigenaar.
Daar ben ik iets huiverig ook voor, stel ik ga haar uitbrengen in het parcour, wat ze dus goed doet en hij krijgt een goed bod dan mag hij haar dus wettelijk gezien gewoon verkopen.
En ik had graag 750 voor haar betaald, zodat ze officieel van me zou zijn, maar de maandelijkse lasten moeten ook op te brengen zijn ;)
Maar ik heb voor haar idd genoeg reacties.

Ik zal voor het paard met 1 oog ook even een mooie advertentie maken.
Hopelijk krijgt hij dan ook nog een leuk leven.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:51

Aha OrrieVBW, dat is een mooie deal die hij met je wil sluiten!

Jij alle kosten voor je rekening nemen en hij blijft eigenaar?
Hmmm, je zou wel gek zijn als je dat zou doen.
Wie betaald die bepaald, maar dat is in zijn constructie dus mooi niet het geval,...

Ik hoop dat je voor de paarden een mooi plekje vind!
Als het niet lukt, probeer het jezelf dan niet teveel kwalijk te nemen. (hoe moeilijk dat ook is)
Het zijn ZIJN paarden en dat jij jezelf ervoor inzet dat ze beter terecht komen dan het slachthuis is je alleen maar te loven.
Al blijf ik het een raar verhaal vinden,....
Liever naar de slacht dan naar de handel,...

Sterkte en succes ermee!

Hoeveel tijd heb je nog?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:58

Ik zou met de eigenaar gaan overleggen of jij (of hijzelf) zijn paarden niet op internet mag zetten. Dan zou ik wel álle paarden doen die wegmoeten, en niet alleen die ene die jij leuk vind, maar goed...
Zet ze op marktplaats, bokt, wedstrijdplatform, sporthorses...
Wedden dat er wel reacties op komen?

En mocht het met dat paard niet op tijd lukken een eigenaar te vinden, kun je dan niet met de eigenaar bespreken of hij dat paard kan houden en dat jij het rijdt en verzorgd? Geen idee of dat haalbaar is, maar hij heeft nu blijkbaar wel die stallen staan?

Of anders op zoek gaan naar een weilandje als tijdelijke oplossing. Er zijn best wel weitjes te vinden die voor minder dan 50 euro per maand worden verhuurd. Alleen zou ik dan wel wat zuinig zijn met voer, stro enz.

Veel succes en groetjes

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 21:42

@ valina Ik ga morgen weer naar hem toe en zal eens vragen waarom hij niet kiest voor een handelaar.
Ben daar eigenlijk ook wel benieuwd naar. Mischien denkt hij dat de slager meer opbrengt??
Er is voorlopig nog wel even tijd, het zou eerst mei zijn, maar de bank van de kopende partij doet moeilijk.
gelukkig Dus heb ik iets meer tijd en ik vraag wel steeds tot hoelang, maar dat weet hij zelf dus ook niet.

demo_love ik mag iniedergeval haar verkopen, en de rest ook wel, maar ik mocht maar 1 paard op internet zetten, omdat hij anders bang is dat er koopjesjagers opaf komen :=

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:33

demo_love schreef:
Of anders op zoek gaan naar een weilandje als tijdelijke oplossing. Er zijn best wel weitjes te vinden die voor minder dan 50 euro per maand worden verhuurd. Alleen zou ik dan wel wat zuinig zijn met voer, stro enz.

Hmmmm, hier krijg ik een beetje een naar onderbuikgevoel bij,..

Waar leg je dan de grens? Hoe lang moet het paard(en) dan op een noodrantsoen om de kosten te drukken?
Weet niet of je daar echt de oplossing in moet zoeken. :n

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:43

Via een handelaar kan het paard ook terecht komen bij een hele leuke eigenaar. dat zou ik doen. dan krijgt hij er nog net iets meer voor dan bij de slacht en hoeven alle paarden misschien niet weg weg?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:48

€ 750 voor een paard met zulke papieren zou ik direct kopen; als is het paard niet de makkelijkste met rijden; voor elk paard is er een geschikte ruiter,
dit paard kun je zeker voor € 3500 of meer verkopen ook omdat het een merrie is met interessant bloedlijn dus ook interessant voor de fok.
mijn advies; kopen en zelf een fijn nieuw goed baasje voor haar zoeken terwijl je haar zelf ondertussen blijft rijden en zo dus makkelijker gaat maken

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:29

@Tamaramt: maar TS geeft aan dat ze het onderhoud/kosten van een extra paard er niet bij kan hebben, dus dat is helaas geen optie denk ik.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 22:40

Heel verhaal getypt, is ie weer weg :+

Idd, ik had haar met alle liefde zelf gehouden, maar de kosten moeten wel op te brengen zijn.
Als ik geen paard had gehad, had ik haar zeker gekocht.

Heb vandaag ook gevraagd over het handelaar verhaal, het antwoord dat ik kreeg was dat zijn ervaring was dat handelaren geen paarden met schoonheidsfoutjes willen hebben omdat er zoveel aanbod is.

Bij deze een hoofd foto van haar:
Afbeelding

SylviaRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:26

Misschien is het paard in bruikleen weggeven een idee? Het paard blijft dan van jou, maar ze staat onder verantwoording/kosten etc van iemand anders. Voor diegene is de stap misschien minder groot om het paard toch te nemen. Jij hebt de zekerheid dat ze niet bij de slacht terecht komt, want als diegene hem niet meer wil moeten ze hem teruggeven aan jou.
Snappie?
Zo heb je geen kosten/lasten/etc eraan, maar voorkom je dat er iets 'naars' met haar gebeurt.
Succes! Ik snap je probleem heel goed. Ik heb zelf nl ook zo'n paard.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 12:48

is het paard er nog? of heb je al een nieuwe eigenaar gevonden?

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:01

fuego3 schreef:
dat kan hij wel zeggen maar tessacheyenne heeft gelijk , een paard met 1 oog mist de diepte in het zicht , en zal dus nooit op hoog niveau meer in de springssport mee kunnen doen, wel zal het paard er oorspronkelijk voor gefokt zijn , en leuk ouder hebben die het ooit hebben waargemaakt ( of nakomelingen)

Kan wel ! Bij ons in de buurt is een paard wat elke keer fijn een Z parcour rondloopt , en dat paard is blind aan 1 oog vanaf de geboorte....Z is wel de max denk ik maar alsnog red die het dus ook prima met de juiste ervaren ruiter erop !

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:06

Als jij haar niet overneemt voor 750 euro, wat gaat hij dan doen? Gaat ze dan naar de slacht?
Dan krijgt hij n.l nooit 750 euro!! Hooguit 250, en let wel, dan moet ze sowieso gechipt zijn anders mag ze niet eens worden geslacht, maar word ze alleen geschoten en zijn de kosten voor de eigenaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:08

Wij zijn potenciele kopers!
Via pb hebben we afspraken

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:14

Fijn nieuws Volbloedfan!

Ik hoop dat het wat wordt!

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 08:33

fryskhynders schreef:
is het paard er nog? of heb je al een nieuwe eigenaar gevonden?

Zie reactie volbloedfan.

Als hun haar om wat voor reden dan ook niets vinden, ga ik toch eens kijken naar een stukje land hier in de buurt.
Heb haar gisteren weer gereden en ze was zo fijn weer te rijden. :D

@aerdenhout, ze is gechipt en heeft een KWPN papier en paspoort. Maar ik ga het niet zo ver laten komen ;)

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 23:43

en, weet je al meer over de afloop voor dit paard?