Zwakke enkels - laarzen of jodphurs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Black_Gold

Re: Zwakke enkels - laarzen of jodphurs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:20

Ik rijd beter met mijn laarzen. Die hebben een elastieken veter ter hoogt van de enkel, waardoor ze lekker stevig zitten. Ik heb veel meer steun aan mijn laarzen dan aan jophurs en chaps

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:37

Dressuurgek schreef:
Niet dat ik zwakke enkels heb maar ik vind schoenen/jodphurs toch wat wiebeliger rijden als laarzen, ook al sluiten ze hoog. Maar is het niet beter om bij zwakke enkels juist niet de enkel in te snoeren? Kan me voorstellen dat de enkels dan nog zwakker worden zo. (heb er geen ervaring mee, maar ik vraag het mij gewoon af)

Nee, want het blijft altijd je zwakke plek, in mijn geval kan ik iig mijn enkel en zenuw niet beter maken. Ik ga hooguit dokkelend lopen als ik slecht steunende schoenen/laarzen aan heb (gehad).
Goed schoeisel is heel belangrijk, ook bij paardrijden.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:52

Rinske schreef:
Dressuurgek schreef:
Niet dat ik zwakke enkels heb maar ik vind schoenen/jodphurs toch wat wiebeliger rijden als laarzen, ook al sluiten ze hoog. Maar is het niet beter om bij zwakke enkels juist niet de enkel in te snoeren? Kan me voorstellen dat de enkels dan nog zwakker worden zo. (heb er geen ervaring mee, maar ik vraag het mij gewoon af)

Nee, want het blijft altijd je zwakke plek, in mijn geval kan ik iig mijn enkel en zenuw niet beter maken. Ik ga hooguit dokkelend lopen als ik slecht steunende schoenen/laarzen aan heb (gehad).
Goed schoeisel is heel belangrijk, ook bij paardrijden.

Ok. Goed schoeisel is idd belangrijk :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:54

Je kunt trouwens wel met fysiotherapie je spieren sterker maken, weet alleen niet of het altijd zal helpen :) .

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 10:40

Het zijn uiteindelijk de Epplejeck Limoges maat 38 XLW geworden. Nu nog "inlopen".