Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

biancavos schreef:[WZ] gemiddelde snelheid paarden
de maximale snelheid van een volbloed op de renbaan (dus optimale condities) ligt op 70 km/h
een normaal paard gaat dus echt nooit de 62 km/h uur halen..
gps is erg leuk, maar ook niet altijd even betrouwbaar, ik heb met mijn haflinger ook wel is de 90 km/h gehaald volgens mijn gps, dat is uiteraard onmogelijk...
ik denk dat de meesten eerder richting de 50 km/h uur maximaal zitten...
Vanuit die ontzettend harde galop kan hij dus ook flink in de stop, ik ging wel ietsje verder

biancavos schreef:[WZ] gemiddelde snelheid paarden
de maximale snelheid van een volbloed op de renbaan (dus optimale condities) ligt op 70 km/h
een normaal paard gaat dus echt nooit de 62 km/h uur halen..
gps is erg leuk, maar ook niet altijd even betrouwbaar, ik heb met mijn haflinger ook wel is de 90 km/h gehaald volgens mijn gps, dat is uiteraard onmogelijk...
ik denk dat de meesten eerder richting de 50 km/h uur maximaal zitten...

kan me bijna net voorstellen dat er "maar" 10 kmpu verschil zit tussen de ren en de draf paarden? 

sflj schreef:Ik vraag me af hoe de mensen het weten dat hun paard >60km/u haalt? (ik geloof er nl. niks van!)
Mijn paard ging trouwens zaterdag 90km/u! En dat heb ik gemeten met de km-teller van m'n auto. Die kan een beetje afwijken maar dat gaf ie aan. Het kan nog harder maar dat vind ik niet verstandig.