Sleeper schreef:Ik erger me meteen na het lezen van 2 pagina's.
Ik ben voor regels. Ik erger me suf aan die mensen hun mest laten liggen voor anderen, paarden van anderen voeren (heel ongewenst!), met slippers bij paarden lopen, stro, hooi en weet ik veel wat allemaal niet opvegen, snoeppapiertjes en drinkbekertjes die niet worden opgeruimd, stroomdraden die niet vast geklikt worden, gillende kinderen die mee moeten met ouders, peuken die je overal vindt, loslopende honden (die natuurlijk over hun behoefte doen)
Alleen in de praktijk blijkt dat regels ophangen niet helpt. Er is altijd een groep die alles netjes opruimen, gezond verstand gebruikt en meestal ook de troep van anderen opruimen. De groep die de regels (of gezond verstand niet bezitten) aan hun (rij)laars lappen is vele malen groter.
Het voordeel van regels op papier is dat het makkelijker wordt om mensen aan te spreken op hun asociale gedrag. Succes met op het opstellen van je regels, er zijn in ieder geval genoeg tips voorbij gekomen. Hopelijk krijg je de mensen ook zo ver dat ze je regels naleven.
helemaal mee eens, altijd dezelfde mensen die rommel maken, en ook dezelfde mensen die de rommel weer opruimen