tamaramt schreef:dit geval lijkt me geen angst maar een geval van geen respect en opvoeding
heb met paarden gewerkt en moest elke dag 60 paarden op de wei zetten en er waren altijd paarden bij zoals het paard vd ts en dan heb je echt geen zin en tijd om daar mee te gaan grondwerken.
ieder zijn eigen ding en manier natuurlijk maar een paard dient respect vd mens te hebben en als je daardoor ff wat strenger moet zijn mbv een hulpmiddel dan so be it.
in mijn ervaring(ruim 23 jaar) werkt dat beter dan iets anders
Tja.. ik ken het ook veel ervaring met veel en vooral ook jonge paarden.. op zich ook echt wel wat gewend maar vind dit echt een moeilijk geval..en heb met mn werk ook niet heel veel tijd over. Diegene die me helpt met beleren werkt op een grote stal en is elke dag bezig met jonge paarden en bij hem gebeurd t ook en hij weet t ook niet meer.. vanavond was ie weer heel erg braaf (stukje gelopen met em) Maar ben wel blij met jullie adviezen en ga gewoon kijken wat werkt want op een gegeven moment weet je het zelf ook niet meer..

gewoon een keer de wei in en em niet pakken maar gewoon even een brokje geven en een aai over de kop, s middags kan ik hem dan gewoon pakken