Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Brainless schreef:Waarom worden er dan veel paarden na arbeid afgespoten met ijskoud water?
Dekens zouden in principe niet eens hoeven (heb ik ook niet eens...). Ze hebben een superwerkende vacht van hunzelf
Abacab schreef:Als jij zelf na het hardlopen bezweet bent wil je moeder ook niet dat je in je natte t-schirtje buiten in de kou gaat lopen.

Flint05 schreef:Wel of niet bezweet naar buiten dat is mijn vraag.
Ik heb een stuk gelezen van Stal Mansour, die hebben een bewegingsstal (hitactief) en die zeggen dat alle paarden na het rijden zo weer bezweet en wel naar buiten gaan zonder deken, volgens hun geeft dat geen problemen.
Wie heeft hier ervaring mee???
Abacab schreef:Als jij zelf na het hardlopen bezweet bent wil je moeder ook niet dat je in je natte t-schirtje buiten in de kou gaat lopen.
Hij staat wel geen hele dagen op de wei,misschien daarom dat hij niet stil staat en natuurlijk al die vriendjes om mee te spelen!
Abacab schreef:Brainless schreef:Waarom worden er dan veel paarden na arbeid afgespoten met ijskoud water?
dat mag alleen op de benen [benen/peezen zijn weinig doorbloed].
lijf mag je nooit afspuiten met ijskoud water omdat het hard het bloed dan veel te snel moet rondpompen om weer op temperatuur te komen. Nar de training is dat een aanslag op het hart. Altijd het lijf met warm water afspuiten.