Oke, ik kan het dus niet...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 16:36

he wat vervelend voor je terwijl neve zo`n leuk paard is en volgens mij best wel lekker kan lopen..
heb het zelf ook wel eesn een tijdje gehad dat het wat minder ging maar een tijdje later vlogen de WP me om d eoren..
ik denk dat je wel moet blijven wedstrijden rijden zodat je in het ritme blijft..
maar ga je zien op de clinic van thyrza

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:04

Hmm... waarom wist ik hier niets van? Verward Knipoog
Inderdaad balen dat het niet lekker gaat, al moet ik wel zeggen dat je absoluut in een stijgende lijn bezig was.
Vooral de laatste keer (oftewel de keer voordat we voor niets ergens waren), ging het stukken beter als de keren daarvoor en haalde je ook nog een winstpuntje.. of ben ik nou ergens heel hard met mijn hoofd op gevallen en helemaal de kluts kwijt?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:37

Les van een grand-prix ruiter is ook niet noodzakelijk, niet als je B rijdt en ook niet als je Z rijdt!!! Het gaat erom dat je instructeur op de basis let en een goed oog heeft. Problemen met doorstromen, van L naar M (zoals ik hier heb gelezen hebben inderdaad veel mensen daar problemen mee) komt meestal omdat de basis niet in orde is. Misschien juist wel fijn dat jij er nu al in de B op gewezen wordt, als je nu goede begeleiding zoekt en de basis voor elkaar krijgt, schiet je misschien wel ineens heel makkelijk door de basisklasses heen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:10

Hallo Dees, ik heb dus laatst geschreven bij een jury, en dat was ook zo een die veel vijfen en zessen gaf (dan in M1, maar zelfde idee) Wat zij wilde zien was iemand die gedurfd reed, dus exht ervoor ging. Als de proef spetterde, dus flink van achter naar voor gereden zonder de handrem er angstvallig op, dan haalde diegene ook eens hoger dan die zesjes. Ik heb nu gezien hoe snel je lage punten krijgt als je dar niet bovenuit rijd...
Misschien is het een idee te gaan lessen bij iemand die zelf ook veel jureerd, dan geeft die aanwijzingen vanuit de ogen van een jury i.p.v. alleen vanuit trainingsoogpunt... Af en toe wisselen kan ook verfrissend werken! (En dat van die Gribaldi zou ikzelf Knipoog Met beide handen aangrijpen!!! (of heb je heel erg tijdgebrek?)
Vooral veel plezier gewenst, dan heb je in elk geval genoeg energie om ook aan je puntjes te werken!!!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:05

Mijn ervaring is dat je in de B eigenlijk niet gedurft hoeft te rijden voor een wp ( of 2 ) maar wel een lekker vlot tempo, dus niet de handrem er op nee.Probeer eens les te nemen.Veel succes met je volgende wedstrijd!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 13:17

Ach, afgelopen zaterdag nog meegemaakt; in de ene baan wat lang gereden, paard was bijzonder ontspannen - staat er op mijn protocol dat ik hem moet aanspannen.
Terecht, dus ik rijd mijn paard in de volgende proef correcter, meer actief aan het been, geen lange lage hals. Staat er op het protocol: ruiter moet vriendelijker zijn in de hand. Verward
Maar goed, laat ze maar kletsen. Ik ga gewoon zo vaak als ik kan starten, dan maar via kwantiteit die B uit.

Ik heb niet een paard wat het van haar gangen moet hebben; mijn paard scoort op oefeningen, als wijken, achteruit, schouderbinnenwaarts. De pest is, in de B heb je daar niets aan, want er is gewoon nergens een kans om compensatiepunten te halen voor de matige overgangen galop naar draf en die verrekte middendrafs. Zodra ik in de L zit, weet ik mezelf zeker van 7's op wijken en achteruit. Maar ik kom die B niet door. Frusti.

Helemaal gek word ik ervan dat in de B vragen ze bij een punt ergens "tussen C en H overgang maken naar draf". En dan is er gewoon niet 1 jury die daar een 7 of 8 op geeft. de oefening zal kennelijk wel te makkelijk zijn in hun boekje; je krijgt een 6, altijd, iedereen. Maar wat kan je verbeteren aan zo'n oefening dat het wel een 7 of 8 wordt? Goed is toch gewoon goed?
Zelfde verhaal met proef 9, daarbij moet je praktisch een halve baan in stap afleggen. Wat is daar nou moeilijk aan? Waarom blijft dat een 6? Hoe wordt dat een 8?
Ik denk dat juist de eenvoud van de B de handicap is; geen jury die een 8 geeft voor een simpele overgang stap naar draf. Terwijl dat eigenlijk wel zou moeten, want immers, goed is toch goed?

ItsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:52

Dees schreef:
Helemaal gek word ik ervan dat in de B vragen ze bij een punt ergens "tussen C en H overgang maken naar draf". En dan is er gewoon niet 1 jury die daar een 7 of 8 op geeft. de oefening zal kennelijk wel te makkelijk zijn in hun boekje; je krijgt een 6, altijd, iedereen. Maar wat kan je verbeteren aan zo'n oefening dat het wel een 7 of 8 wordt? Goed is toch gewoon goed?

Dit ben ik niet met je eens. Goed is nooit "gewoon goed", het kan altijd beter. Knipoog En zeker overgangen, ik denk zelfs dat je die bijna nooit HELEMAAL goed krijgt. Rijd je een ECHT goede overgang, dan zal je daar ook mee beloont worden met een 7 (of hoger, maar dat zal je idd niet snel krijgen)
Het is niet zo dat iedereen voor zulk soort onderdelen altijd een 6 krijgt, en niemand hoger. Dan zou het bijna onmogelijk zijn om hoog in de 160 of hoger te rijden......terwijl dit (juist in de B) toch echt wel gebeurd.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:57

Ik haal voor de overgang van stap naar draf vaak wel een 7, zelfs al een keer een 8.Met de overgangen terug heb ik meer moeite, gaat ook beter, eerste paar keer voor een 6 nu krijg ik ook wel eens een 7.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:34

Dees, heb jij je proeven al eens laten op video laten zetten en thuis eens rustig terug gekeken. Misschien ziet het er wel heel anders uit dan jij denkt.
Ik merk dat zo vaak als ik aan het jureren ben. Mensen die denken dat ze een ontspannen proef hebben gereden hebben niet door dat zo'n proef al snel mat overkomt en het paard veel te lang is bv.
Blijft natuurlijk overeind dat jury's ook maar mensen zijn en zo hun eigen 'ideaalbeeld' hebben.

Maar een stuk video kan nooit kwaad!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:28

Fitzroy schreef:
Mensen die denken dat ze een ontspannen proef hebben gereden hebben niet door dat zo'n proef al snel mat overkomt en het paard veel te lang is bv.

Klopt!! Ik heb hetzelfde idee wel eens gehad, dat ik dacht, nu loopt ze er mooi aan, lekker ontspannen................altijd net te weinig voor een wp!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:51

Tja het kan erg frustrerend zijn om steeds tegen de 156 aan te zitten maar net geen winstpunt te halen. Het is ook erg moeilijk als je allemaal 5en en 6en hebt. Mocht je nu 7 ens 8en en 4en hebben dan wist je iig wat je aan moet werken. Ik denk dat een goede instructeur je toch op de goede weg kan helpen. Ik zou de moed nog niet opgeven en gewoon door rijden en goed oefenen dan ben jij straks degene die straks in de 170 rijd.