Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Royallady schreef:Nadeel van een vrachtauto is wel als je je huidige auto ernaast blijft gebruiken, dat je dan ook voor 2 auto's onderhoud (regulier en reparaties / apk) moet doen of je moet handig zijn en dit zelf kunnen, dat laatste kan enorm in de kosten schelen. Voordeel is dan wel weer dat je dan geen extra trailer meer nodig hebt.

Amable schreef:Een nadeel wat ik ervaren heb met een vrachtwagentje is dat ze heel erg diefstal gevoelig zijn. De mijne is 2 x weggehaald en 1 x opengebroken in 3 jaar tijd. Ik kon hem wel niet op eigen erf zetten, maar heb ook van anderen verhalen gehoord waarbij ze dus zelfs van eigen erf af gehaald werden.
Prisjee91 schreef:Amable schreef:Een nadeel wat ik ervaren heb met een vrachtwagentje is dat ze heel erg diefstal gevoelig zijn. De mijne is 2 x weggehaald en 1 x opengebroken in 3 jaar tijd. Ik kon hem wel niet op eigen erf zetten, maar heb ook van anderen verhalen gehoord waarbij ze dus zelfs van eigen erf af gehaald werden.
Oei, das niet zo prettig nee..
Is een trailer alleen niet net zo makkelijk te stelen? Of hebben ze daar minder interesse in?

Prisjee91 schreef:Pff het is echt lastig zeg. Een zwaardere auto (misschien op diesel/LPG) zou niet zo gek veel meer kosten dan de auto die ik nu heb, heb namelijk al een behoorlijke dure (lichte:=) auto.. E-rijbewijs moet je alleen als je auto lichter is al de aanhanger + paard of samen boven de 3500kg. Dus die hoeft zowiezo waarschijnlijk niet.
Een vrachtwagentje lijkt me ook wel ideaal, een oude is inderdaad geen probleem. Me schoonvader kan vanalles (hij is nu een super oude leger-auto weer helemaal aan het opknappen voor de keuring:+).
Ik ga nog even goed nadenken er over met me vriend, maar hou beide opties zeker in gedachte!
@Dakario; Waarom is een auto + trailer beter als een klein vrachtwagentje waar je met je B-rijbewijs meestal maar 1 paard op kan laden (en daarbij met een oldtimer geen wegenbelasting betaald)?:d
Prisjee91 schreef:Hmmm ik wil zelf alleen coupé's en/of carbio's rijden (vandaar me vraag over de Peugeot 307CC). Maar eventueel wil me vriend volgend jaar ook wel een nieuwe auto aanschaffen die dan eventueel een trailer kan trekken (en ik ook een nieuwe, alleen dan niet voor de trailer).
Het makkelijkste zou zijn als ik zelf een auto heb voor de trailer maar als dat met geen enkele coupe/cabrio haalbaar is, dan moet me vriend er aan gaan geloven.