klopt dit verhaal wel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:29

Sowieso keuren. Dan sluit je al een hoop uit. Je hebt ook wel eens paarden die gewoon wat goedkoper zijn.

Vallen er geen afspraken te maken dat je het paard een maand op proef kan nemen om te kijken of het klikt? Je moet dan wel goed afspreken dat je wel je geld terug krijgt en geen ander paard moet nemen etc.

Ik heb vorige week een nieuw paard gekocht en deze heb ik ook eerst een maand op proef gehad.

Heb je op marktplaatst al gekeken wat soort gelijke paarden met deze afstamming voor te koopstaan? Als dit duizende euro's scheelt zou ik alles echt goed laten checken.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:03

Ik heb volgens mij de advertentie gezien, hierin staat dat hij met zijn voorhoeven iets naar binnen staat door verkeerd bekappen, en dat hij iets lui voor het been is?
Hij is dus toontredend en flegmatiek. Met het toontredende moet je wel rekening houden, dat kan vroegtijdige slijtage opleveren maar dat hoeft niet, hangt ervan af hoeveel je ermee aan het werk gaat. Vaak maaien ze dan ook wat waardoor ze niet erg geschikt zijn als dressuurpaard. En ook zou ik bekijken of je meer van flegmatieke of juist voorwaartse paarden houdt, dus wil je de hele tijd moeten aandrijven of hem eerder wat tegen moeten houden?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 14:38

Rivjenn schreef:
ik moet zeggen dat ik het idee heb dat de paarden wel weer wat duurder worden.
kennis is op zoek naar een D pony, nou wat ze daar voor durven te vragen...
:z

Ik hoor hier dat de markt voor pony's goed is, D-pony's zijn sowieso nog erg in trek en gaan voor veel geld weg. Maar de paardenmarkt ligt volgens mij nog op z'n gat. Zo gauw er weer een paar de prijzen langzaam wat hoger durven te gooien en er wat verkocht word dit door particulieren als TS als normaal word gezien en een goede prijs is (en dus bij een lagere prijs vraagtekens komen) dan stijgen die prijzen vanzelf wel weer en vind straks iedereen de prijzen veel te hoog liggen. :)) :$

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:56

Ik snap het probleem niet. Niet vertrouwen = niks mee doen, next.........

Wil je er toch meer van weten, ga kijken, laat desnoods keuren en vervolgens, als je het niet vertrouwd, next.......

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 16:37

Nakomelingen van Houston zijn braaf maar eigenzinnig, houd hier rekening mee.
Merrie is nog niet uitgebracht in de sport en heeft geen predikaat.
Het papier is verder ook niet predikaat rijk dus dan mag het niet meer dan normaal zijn dat de vraagprijs niet al te hoog is.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=190260

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 20:54

PercyLeen schreef:
Dat onzin TS! Van de buitenkant kan je niks zien. Ik heb een 2,5 jarige laten keuren, glansrijk door de klinische keuring maar toch echt OCD op de foto en afgekeurd!

Ik doelde hierbij meer op de uiterlijke kenmerken die ze me vertelde. Mijn DA kent mij goed en weet wat ik zoek. Natuurlijk heeft hij geen rontgen ogen maar hij ziet wel meer dan mij. En als hij het uiterlijk niet vertrouwd koop ik het paard niet.

rina schreef:
Juist als je onzeker bent, en niet later voor voldongen feiten wilt staan als "had ik maar" laat een paard dan altijd rontgenologisch keuren. Rontgen kost idd rond de 500 euro, en voor dat geld zou ik het niet laten ook al kost het paard maar zo weinig. Beter nu die 500 dan over een maandje of wat een topic op bokt dat het paard niet goed is ;)

Dat is waar. Ik denk dat ik sowieso voor de keuring ga mits het paard natuurlijk klinisch is goedgekeurd. ;)
Anders koop ik hem sowieso niet. En het moet natuurlijk klikken onder het zadel.

Storm schreef:
Altijd laten keuren, als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat 9 van de 10 keer ook.

Ik ken genoeg verhalen van mensen die hun paard onder de prijs verkochten omdat ze juist wilden dat het dier niet rx gekeurd werd. Goedkoop is (vaak) duurkoop, dat is met paarden zeker net zo!

Idd. Die verhalen hoor je vaker. Een paard wat goedkoop is wordt vaker niet gekeurd omdat de vraagprijs zo laag was en dat zou in dit geval misschien wel jammer zijn. Ik denk daarom wel te gaan keuren! Als ik natuurlijk verder klik en het een leuk paard vindt.

Rivjenn schreef:
ik moet zeggen dat ik het idee heb dat de paarden wel weer wat duurder worden.
kennis is op zoek naar een D pony, nou wat ze daar voor durven te vragen...
:z

Een d pony is de laatste tijd echt gestegen! Voor die dieren betaal je zoveel geld. Een vriend van me zoekt ook een leuke d of e pony want hij is niet zo groot. Nou dat wordt een e hoor want wat ze voor een d pony durven te vragen is echt niet normaal meer.

Marcella_e schreef:
Sowieso keuren. Dan sluit je al een hoop uit. Je hebt ook wel eens paarden die gewoon wat goedkoper zijn.

Vallen er geen afspraken te maken dat je het paard een maand op proef kan nemen om te kijken of het klikt? Je moet dan wel goed afspreken dat je wel je geld terug krijgt en geen ander paard moet nemen etc.

Ik heb vorige week een nieuw paard gekocht en deze heb ik ook eerst een maand op proef gehad.

Heb je op marktplaatst al gekeken wat soort gelijke paarden met deze afstamming voor te koopstaan? Als dit duizende euro's scheelt zou ik alles echt goed laten checken.

Ik wil hem dan ook graag op proef hebben. Dat is iets wat zeker is. Misschien is hij lichamelijk top maar spoort hij niet. Ga er niet van uit maar je weet het maar nooit. Voor hetzelfde geld hebben ze hem platgespoten of al gereden als je komt kijken. En thuis leer je een paard pas echt kennen. Paarden van die afstammeling zijn vaak duur maar ook al meer op niveau op die leeftijd. Het is lastig vergelijken.

spiritxxx schreef:
Ik heb volgens mij de advertentie gezien, hierin staat dat hij met zijn voorhoeven iets naar binnen staat door verkeerd bekappen, en dat hij iets lui voor het been is?
Hij is dus toontredend en flegmatiek. Met het toontredende moet je wel rekening houden, dat kan vroegtijdige slijtage opleveren maar dat hoeft niet, hangt ervan af hoeveel je ermee aan het werk gaat. Vaak maaien ze dan ook wat waardoor ze niet erg geschikt zijn als dressuurpaard. En ook zou ik bekijken of je meer van flegmatieke of juist voorwaartse paarden houdt, dus wil je de hele tijd moeten aandrijven of hem eerder wat tegen moeten houden?

Dat klopt. Ik vind zelf dat de eigenaresse erg belabberd rijdt. Ben zelf geen topruiter maar bij haar zie ik erg veel spoorgebruik dus dat is in principe denk ik wel op te lossen. Bovendien moet ik een niet te druk paard heb want ik ben van mezelf ook wat druk en dat schijn ik over te brengen op de paarden. Het moet matchen en misschien valt het wel mee als ik er op rij.
Dat troontredende vind ik zeker een punt van aandacht. Zou daarom ook zeker even mijn dierenarts laten kijken wat hij vindt. Het paard wordt wel gebruikt voor de sport in de toekomst denk ik dus dat zou een probleem opleveren. Bedankt voor je reactie!

ikke schreef:
Ik snap het probleem niet. Niet vertrouwen = niks mee doen, next.........

Wil je er toch meer van weten, ga kijken, laat desnoods keuren en vervolgens, als je het niet vertrouwd, next.......

Zo kun je het ook zien maar ik vertrouw de prijs niet. Daarom kan het nog wel een heel leuk paard zijn.

carone schreef:
Nakomelingen van Houston zijn braaf maar eigenzinnig, houd hier rekening mee.
Merrie is nog niet uitgebracht in de sport en heeft geen predikaat.
Het papier is verder ook niet predikaat rijk dus dan mag het niet meer dan normaal zijn dat de vraagprijs niet al te hoog is.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=190260

Oke heb je gelijk in. Inderdaad ik weet hoe houstons kunnen zijn maar daarbij zijn het vaak erg goede sportpaarden.
Het zijn zeer sensibele, eenkennige dieren over het algemeen. Maar dat zegt niks over het paard op zichzelf.

Bedankt voor de reacties. :)

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:23

idd zeker klinisch en rontgologisch laten keuren
beter een keer teveel dan straks een miskoop hebben.
wie weet is het wel een leuk paardje en alles goed dan heb je geluk :)

Collie2008

Re: klopt dit verhaal wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:27

Vind het niet veel geld voor merrie met leuke afstamming, maar goed paardenmarkt ligt flink op z'n reet dus tsjah...

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar welke blessure heeft ze gehad? Weet je waar ze vandaan komt? Fokker o.i.d.?

Revanches

Re: klopt dit verhaal wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:40

En opnieuw een slotje,want het is niet toegestaan mp-advertenties op deze manier te bespreken.