Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
raket schreef:Ik heb altijd op een stal gestaan aan het bos en daar heeft praktisch elk paard een deken op omdat ze anders opgegeten worden.
Ik ben toen een half jaar naar een andere stal gegaan en daar was de mijne de enige met een deken, dat vonden ze namelijk zielig. (te warm, bang voor schuurplekken)
Dus terwijl hun paarden zich elk uur een paar keer lieten vallen om de beestjes weg te krijgen en van hot naar her galoppeerden, kon mijn paard rustig grazen.
IK heb een zwart paard en ik moet zeggen dat het onder de UV werende deken een stuk koeler is dan op de onbedekte delen.
De mijne draagt een eczeemdeken, niet vanwege eczeem, maar vanwege de fijne pasvorm.
Als er geen beestjes zouden zitten, deed ik geen deken op.
Ik laat ook vaak even rollen zonder deken trouwens.
Endure helpt trouwen hier ook wel, maar niet volledig.
Al staat het vaak ontzettend schattig. Te hoog Barbiegehalte misschien.
Anders wordt het net een heks! 
Heb er zelf eens even door gekeken zeg maar, om te kijken of ze wel er goed door heen kunnen kijken maar daar is helemaal niks mis mee! Ziet er wel alleen beetje stom uit met zo'n kap op hun hoofd
Safiera schreef:Tja, een shet vind ik dan persoonlijk nóg anders. Heb iets tegen deekjes bij shets, weet ook niet waar dat vandaan komtAl staat het vaak ontzettend schattig. Te hoog Barbiegehalte misschien.
Mijn pony is erg gevoelig, plus dat hij van mij vlechten in z'n manen moetAnders wordt het net een heks!