Vast staan ben ik mee bezig, dat kende ze totaal nog niet, halster 100% wel vind ze geen probleem, mee lopen is ook geen probleem en stilstaan op commando gaat ook perfect! en dat na 1 dag... ze is zo slimme meid! (en snoepjes helpen ook he!) Dus na 1 dag trainen kan ze dit al op commando:
- Komen als ik haar roep vanaf de weide, ze komt ik galop al aanrennen!
- Stilstaan op commando
- Halster om krijgen zonder problemen en meelopen zonder problemen
- "terug" (naar achteren lopen) op commando
- Klein beetje de hand drukken op dr zij en dan "opzij" dat kent ze ook al op commando
- De trailer, ze is er nog niet in geweest maar rondje eromheen en ze vond het allemaal wel erg spannend, maar ze kon zo ook de geur herkennen van Vera het andere paard die er wel eens in geweest is.
- Kruiwagens, daar lopen ze ook veel mee op het terrein van het bedrijf
Verder zijn we niet gekomen want doen het rustig aan, maar ze doet het super en pikt alles héél snel op, ook dankzij snoepjes, en blijven dus dit even herhalen de komende tijd tot alles er goed inzit, en ben ook bezig met de hoefjes op laten tillen als ik me hand erop leg en "hoefje" zeg, die zijn natuurlijk ook erg belangrijk om bij te houden. Ook zat ze heel geïnteresseerd te kijken naar Vera toen die gereden werd naast het weiland, ze vond het maar raar geloof ik haha.
@cassidy: Inrijden uit handen geven omdat het dan goed gebeurd vind ik een beetje raar zonder dat je kan oordelen wat ik al heb gedaan kwa dat gedeelte
Ik heb vanaf zadelmak maken jaren gedaan en alle fjorden en haflingers die ik toen gedaan heb zijn succesvol verkocht zonder ook maar iets van problemen.. Enige wat ik nog moet leren, en samen met sunny, is hoe je alles leert van vóór die tijd en welke volgorde handig is,normaal werd dat door de eigenaren gedaan van de pony's en paardjes. En dat zijn we nu samen aan het uitzoeken en gaat tot nu toe super goed zoals hierboven beschreven,we leren beide elke keer weer wat bij en het is een voordeel dat ze alles heel snel snapt....sta ik toch een beetje van te kijken voor een ponytje waar niet echt iets mee gedaan is ooit... haha
dan ook niet doen. Hou ons maar op de hoogte.

Ik merk wel dat ze nog meer wilde doen maar heb het niet gedaan, wil eerst dat ze alles goed snapt en dat ze straks echt alles op commando kent. Erop klimmen denk ik pas dat ik dat na een jaar doe, mits ze er al helemaal klaar voor zou zijn maar tot nu toe zijn we nog met kleine stapjes aan het beginnen en dat vind ze nog superleuk, dus ik doe lekker rustig aan heb helemaal geen haast