Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

M_D_H schreef:wat ook helpt, afgezien van slaan of terug bijten,
is een aardappel koken, tot die gloeiend heet is en die bevestigen op de plek waar hij je altijd weet te bijten zeg maar...
als ze daar in bijten doet dat ze goed zeer...
dan stoppen ze ook met bijten

geerke schreef:het ergste is dat ze weten dat het niet mag....ze bijten en stormen dan achteruit of doen hun kop vast omhoog omdat ze weten dat de knal eraan komt.
Ik ben helemaal niet van de parelli....mijn vriendin is daar mee bezig,in het begin was ik er wel over te spreken maar het zet nu geen zoden aan de dijk meer....integendeel,het wordt levensgevaarlijk.

Pluttersput schreef:In mijn kudde wordt niet gebeten. Proberen ze het, dan krijgen ze een mep. Geen tik, maar een mep. Proberen ze het nog een keertje? Nog een mep. Een derde keer proberen ze het niet meer, want ze weten dat het niet mag
Dus, ik denk dat je tik misschien niet hard genoeg is. Ik weet dat het heel zielig klinkt, maar vaak als je op het juiste moment een flinke mep geeft, leggen ze dat verband snel genoeg, en hoef jij niet als mishandelaar te boek te staan

M_D_H schreef:mag ik nog even de opmerking maken dat niet alles parreli proof hoeft te zijn?
hij heeft niet de enige trainingsmethode die werkt

M_D_H schreef:mischien dat het Parelli zelf wel zou lukken...
maar zijn instructeurs lukte het niet![]()

Maar wel degelijk een man met een eigen theorie

Pluttersput schreef:Een paard kost veel geld en tijd, en dát is ook een reden dat veel paarden verkocht worden.