Wedstrijden geen vervoer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

troelala

Re: Wedstrijden geen vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:18

Ik heb geen trailer en geen geschikte auto, maar bij ons op de manege, kan je trailers en een veewagentje huren voor niet al te veel. Helemaal ideaal, als mij vriendin niet kan rijden dan huur ik de veewagen waar ik dan zelf mee rijd. Ideaal!!!!

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:24

Tot hoeveel gewicht mag je eigenlijk met een b rijbewijs rijden? auto en trailer dan..

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:06

Ja, dat vraag ik mij ook af. dacht dat je maar één paard in je trailer mocht hebben staan die dan niet voor commerciële doeleinden bedoeld was (zoals de slacht)??? Maar de werkelijke regels weet ik niet zo precies, dus wie kan ons dat vertellen?

Ik heb gelukkig weer dat geluk dat ik een adresje heb gevonden waarbij de paardeneigenaar mij brengt naar de wedstrijden. Hoef dus nooit op de voet. Als de wedstrijden hier dichtbij werden georganiseerd had ik dat wel gedaan, hoor... Hoef ik niet zo lang meer los te rijden en kunnen we lekker even ontspannen op buitenrit.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:06

het vervoer is bij mij dus het punt waardoor ik niet officieel zou kunnen starten. De officiele wedstrijden zijn niet echt haalbaar te paard, en een trailer heb ik niet.

Dus als ik een wedstrijd wil doen, moet ik op zoek naar een onderlinge hier in de buurt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:16

Dilan1993 schreef:
het vervoer is bij mij dus het punt waardoor ik niet officieel zou kunnen starten. De officiele wedstrijden zijn niet echt haalbaar te paard, en een trailer heb ik niet.

Dus als ik een wedstrijd wil doen, moet ik op zoek naar een onderlinge hier in de buurt

Die hebben wij niet in de buurt, min. 8km en dat is onder de man niet meer te doen..
En een trailer heb ik wel, dat is nog het vervelende. :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:28

Tot hoever gaan jullie rijdend onder de man. Hoeveel kilometer? En hoelang duurt het dan? (voor het geval mijn moeder een keer geen tijd heeft)

walithe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:57

Miekemuis_ schreef:
Tot hoeveel gewicht mag je eigenlijk met een b rijbewijs rijden? auto en trailer dan..

dit ligt aan het gewicht van de auto bijv mijn auto weegt 1330 kilo mijn trailer heb ik terug laten keuren kost 60 euro naar 1200 hier door mag ik met b rijbewijs een trailer rijden zit alleen altijd te kijken met achteruit rijden :+ maar gaat ook al een stuk beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:08

Miekemuis_ schreef:

Heb even opgezocht:

Citaat:
Maximaal toegestane massa (MTM) trailer lager dan leeggewicht trekkend voertuig
en
MTM trailer plus MTM auto minder dan 3500 kg
In woorden: Je auto moet zwaarder zijn dan de MTM van de trailer en als je alle gewichten bij elkaar optelt moet de uitkomst lager zijn dan 3500. Je auto moet het gewicht uiteraard ook mogen trekken volgens de papieren, anders ben je alsnog in overtreding.
Een aanhanger met een MTM van maximaal 750 kg mag je altijd trekken met alleen rijbewijs B, maar in de praktijk zal een paardentrailer daar nooit onder blijven.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:10

Wat zijn veel wedstrijden hier dichtbij voor veel mensen, ik heb maar 2 wedstrijden waar ik lopend naar toe kan, dat is 3/4 km. De rest is minimaal 10 km denk ik. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:03

Skygirl schreef:
Wat zijn veel wedstrijden hier dichtbij voor veel mensen, ik heb maar 2 wedstrijden waar ik lopend naar toe kan, dat is 3/4 km. De rest is minimaal 10 km denk ik. :+

Dat viel mij ook al op!
Hier in de buurt is het min. 8 km voordat je op een terrein bent waar wedstrijden worden georganiseerd. :')

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:30

Skygirl schreef:

Hier hetzelfde probleem :+

Nu woon ik wel in Zeeland, waar het hele wedstrijdgebeuren al wat minder is dan bijvoorbeeld brabant of gelderland...

Elskexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:36

echt super vervelend, je kan altijd nog iemand vragen, je oom ofzo, neem je gewoon zelf je groom mee.. hoeft je oom verder niks te doen..

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:39

Ik ben de enige in de familie met ook maar enige interesse voor paarden en er is helaas geen familielid die met een trailer kan rijden :+

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:46

mijn partner is sinds kort een eigen bedrijf gestard:
onder andere vervoeren wij nu ook paarden we rijden in een hyundai h200 busje met mooie trailer erachter (1.5 paards) wij vragen een vergoeding van 0.55 cent per km en berekend met wijk bij duurstede als begin en eindplaats
een rustige chauffeur en erg vriendelijk en rustig tegen de paarden
de paardentransport doe ik samen met mijn vriend,
zijn overige werkzaamheden voert hij zelf uit,
tevens is het ook mogelijk om evt mee te rijden (2 a 3 mensen)
wilt u meer informatie stuur dan gerust een pb!

Mvg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:19

Dilan1993 schreef:
Ik ben de enige in de familie met ook maar enige interesse voor paarden en er is helaas geen familielid die met een trailer kan rijden :+

Heel herkenbaar haha. In dat opzicht snap ik mijn familie ook wel weer als ze 3 uur op een locatie naar paarden moeten kijken. :')

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:45

Hier hetzelfde probleem. Niemand in mijn familie heeft interesse in paarden of kan trailer rijden. Dus ik start maar zo'n 10x per jaar.
Bij ons op stal worden 5x per jaar wedstrijden georganiseerd en er is in de buurt een club waar we onder de man naartoe kunnen. Soms vind ik het wel jammer dat ik zo weinig kan starten, maar ach.

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:00

Ik heb goede ervaringen met een paardentaxi. Kan heel goed opschieten met de chauffeuse en ik vind het ook niet super duur. Volgens mij is het goedkoper dan het huren en zelf rijden van een vrachtwagentje. Maar prijzen verschillen uiteraard per paardentaxi.

ryanviv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:47

er zijn toch paardentaxis ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:12

ryanviv schreef:
er zijn toch paardentaxis ?

Hier in de buurt zijn die altijd verschrikkelijk duur helaas...