Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Lindy1982 schreef:blinddoeken hoeft niet persee fout te zijn .
Mijn vorige paard wilde ook de trailer niet op. ik heb zijn ogen afgedekt en hem mijn stem laten volgen en mij te vertrouwen. hij liep zo achter mij de trailer op zonder geweld oid

dropfruit schreef:Mijn paard wilde door een ongeluk als veulen met de trailer ook niet meer laden.
Uiteindelijk met veel geduld stapje voor stapje is het geluk
hij heeft weken lang alleen maar op de laadklep gestaan met veel belonen en geduld
kan ik hem nu zonder probleem laden.
Je moet hier de tijd voor nemen en dus niet denken ff snel paard op de trailer te meppen
dat werkt averechts bij de meeste paarden en zullen ze nog meer tegen stribbelen met laden.
noomp11 schreef:Hiii
Dit is wel grapige mijn paard was precies het zelfde ook 3x
Als ik bij mijn paard grof geweld gebruik strap hij naar alles
Wat los en vast zit
Wat bij mij heel goed help en aaltijd werkt
Die van mij kan zo ook niet omhoog komen
Je maakt je klip van de longeer lijn aan het halster vast
Samen met een halster touw
Dan doe je de longeerlijn tussen de benen
Over de rug en dan weer tussen de benen en het uit einde
Van de longeer lijn niet vast maar los door de ring van het halster
Het makkelijkste is als je aan een of twee kanten balkjes neer legt
Maar ik neem aaltijd een balk
Dan zorg je dat je veel hebt voer het belonen
En dat er een iemand naast de trailer staat die niks doet
Dan zet je je paard eerst zo ver als je kan bij de trailer
En dan trek je rustig aan de longeer lijn nou zou hij een stap moeten zetten
Je moet niet de hele tijd trijken maar alleen als hij achteruit gaat
En af en toe als hij lang stil staat let op dit wil niet met 10 min
En zal het ook een paar keer oefenen voor de les !
Heb ik ook gedaan en elke keer probeer ik een keer zonder
En dan doe ik meteen weer met en dan loopt hij er zo in hihi
Ik hoopt dat het lukt xxx naomi
dat gaat niet werken!HBZ schreef:Inderdaad in de harde aanpak, en ook in de manier van de trailer in de schuurrijden deuren goed sluiten zodat hij eigenlijk alleen de trailer maar in kan.

Miryamk schreef:Lindy1982 schreef:blinddoeken hoeft niet persee fout te zijn .
Mijn vorige paard wilde ook de trailer niet op. ik heb zijn ogen afgedekt en hem mijn stem laten volgen en mij te vertrouwen. hij liep zo achter mij de trailer op zonder geweld oid
Die van mij ook, tot hij struikelde over de rand van de klep en bijna zijn nek brak...![]()
Nooit meer een blinddoek om, inmiddels loopt dmv geduld hij er gewoon in. Je gevoel en verstand gebruiken dan kom je er wel. Eddy Modde is een aanrader.
!
!
xxOrlando schreef:Misschien met 2 lijnen idd. Of je pak hem bij zijn kont , met 2 man en duwt hem dan voorzichtig de trailer in.
met een paard van mijn Tante moest je er een jas overheen gooien , misschien helpt dat ook bij die van jou ?
het is ook erg prettig voor je paard als er een hooinet in hangt en de trailer 2 ramen heeft , dat hij sowieso genoeg licht heeft!
succes!