Zoektocht naar dé perfecte rijhandschoenen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:32

Vaag dat het bij jullie zo snel schuurt, wat voor teugels gebruiken jullie?

Vroeger ook roeckl's gehad, 2 jaar mee gedaan, 5 dagen per week gebruikte ik ze toen

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:39

Ik heb afgelopen winter handschoenen gekocht van Eurostar. Mijn paard hangt niet in mijn handen maar om de één of andere reden gleden de teugels altijd heel langzaam uit mijn handen. Deze handschoenen hebben op verschillende plaatsen een soort van nopjes zitten van een anti slip materiaal. Werkt super!!
Daarnaast zitten de handschoenen goed, sluiten mooi aan en blijven ook goed. Althans, ik rij er nu een half jaar mee en ze zien er nog erg goed uit.
Dit zijn die handschoenen:
Afbeelding

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:41

Roeckl lin :j. Met mijn eeerste paar heb ik 3.5 jaar gedaan
(bijna elke dag rijden)

michellee73

Re: Zoektocht naar dé perfecte rijhandschoenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:42

Lees hier mensen die ontevreden zijn, wat doen jullie dan toch met die handschoenen? :+

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:43

Ik heb jaren met lederen handschoenen met dat gehaakte bovenop gereden. Meerdere paren versleten, maar kan nu geen goede meer vinden. De laatste paren die ik heb gehad sleten heel snel en ik vond ze het geld niet meer waard.

Daarna overgestapt op HH domi suede, heel lang mee gedaan ook. Roeckls zijn voor mij ook niet weg gelegd, ze slijten te snel. Ik ben ook niet altijd netjes op mijn spullen, laat handschoen vallen of liggen en paard stapt erop, roeckls kunnen dat niet aan.

Laatste paar die ik heb gekocht zijn deze http://www.pourcheval.nl/product_info.p ... ts_id=1060 kosten geen drol en gaan nu ook al een hele tijd mee, gaan nu wel slijten, maar voor die prijs kan ik niet tobben.
(edit: zie dat ze alleen nog grote maten hebben)

Al zou ik die goede lederen van vroeger wel weer willen, ik ben ze nog niet tegen gekomen naar mijn zin.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:47

Jess schreef:
Anoniem schreef:
Roeckl zijn fijn handschoenen, maar de levens duur en de prijs. Maakt dat ik ze niet meer koop.. Ik 3 weken waren ze helemaal versleten.. en dat voor handschoenen van 30 euro! Ik hoef ze niet meer :n

Hier nog iemand die niet te spreken is over Roeckl, ze zitten echt heerlijk (de soft grip) maar na een paar weken vallen de gaatjes er al in. Ik rijd iedere dag 1 paard dus het is ook niet zo dat ze super veel gebruikt worden.

Hier nog een ontevreden klant van Roekcle! Ik vindt ze echt heerlijk, maar om nou elke maand een nieuwe te kopen! Ik heb ze wel in het wit, die heb je toch niet zo vaak aan.

Ik ben erg tevreden over de QHP, ga ze straks even ophalen, moest nog nieuwe hebben.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:49

michellee73 schreef:
Lees hier mensen die ontevreden zijn, wat doen jullie dan toch met die handschoenen? :+

Weggooien nieuwe kopen.

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:55

Hier nog een ontevreden klant van Roekcle! Ik vindt ze echt heerlijk, maar om nou elke maand een nieuwe te kopen! Ik heb ze wel in het wit, die heb je toch niet zo vaak aan.

Ik ben erg tevreden over de QHP, ga ze straks even ophalen, moest nog nieuwe hebben.[/quote]

Ik heb ook handschoenen van Roeckl, maar ook in die van mij zitten al gaten terwijl ik ze nog helemaal niet lang heb.
Ben nu ook op zoek naar nieuwe, dus volg dit topic even.

Ik rij overigens met springteugels (volgens mij vroeg iemand dat net)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:01

Ik rij met ruber geweven teugels en lederen stangteugel.

TIP: EJ handschoenen!!!! 13 euro en onverwoestbaar en ze zitten fijn, alleen is het geen gevoerde uitvoering voor de winter.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:42

Zonnetje81 schreef:
michellee73 schreef:

Weggooien nieuwe kopen.

Ja goeie, ik bedoel waarom ze dan zo snel slijten..:P

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:44

Oh hahaha _O-

Mee rijden?? :D

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:44

Ik heb van Roeckl thermo handschoenen, maar die bevallen niet heel goed..
ze zijn nu al aan het slijten terwijl ik ze nog helemaal niet lang heb, en ik heb ook helemaal geen goede grip op de teugels.
ze zijn wel heel erg lekker warm!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:26

Sorry dat ik het zeg hoor maar mensen moeten niet zeuren als roeckl handschoenen snel kapot gaan met springteugels en rubbere teugels of er mee longeren daar zijn ze gewoon niet geschikt voor met leren teugels is er bij mij in iedergeval niks aan de hand :n

en mij is het ook in de winkel verteld dat je het beste met lederen teugels kan rijden en niet met rubber of webband of er mee longeren

jessicaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:29

roekl die zijn heel fijn die heb ik ook altijd ze kosten wel duurder dan andere handschoenen maar ze zijn echt fijn.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:35

Ik heb ook de Roeckl Meredith
Deze zitten gewoon het lekkerst!

Ze gaan bij mij niet heel lang mee, omdat ik met webband teugels rijd, maar dat neem ik op de koop toe :)

Voor de zomer heb ik de Roeckl Solar
Ook ideaal!
Lekker luchtig en geen witte handen :D

Ik had al vele andere handschoenen geprobeerd, maar de Roeckls zijn gewoon het fijnste voor mij :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:35

lovey_ou schreef:
Sorry dat ik het zeg hoor maar mensen moeten niet zeuren als roeckl handschoenen snel kapot gaan met springteugels en rubbere teugels of er mee longeren daar zijn ze gewoon niet geschikt voor met leren teugels is er bij mij in iedergeval niks aan de hand :n

en mij is het ook in de winkel verteld dat je het beste met lederen teugels kan rijden en niet met rubber of webband of er mee longeren

Is er bij mij nooit bij gezegd en ik weet niet hoeveel mensen rijden niet meer met gewoon leer...dus dat mogen ze er dan wel groot opzetten...? Dus ik ga lekker voor EJ.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:45

Tja ik zeg niet dat het daar aan ligt maar ik bedoel meer dat het misschien handig is om dan een keer met leren teugels te rijden met roeckl zodat je kan kijken of dat werkt en dan hoef je niet meteen het merk af te schrijven :P Want roeckl zijn opzich wel fijn in pasvorm enzo :j

Jammer alleen dat verkopers er dat dan bij hebben gezegt zou veel mensen geld hebben bespaard..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:48

BR jos lansink :D
Ik verslijt 1 paar per jaar.

Heb ze ook als gewone handschoenen, en die gaan dan na een wintertje over op rijhandschoenen, en dan koop ik vast nieuwe voor de winter :')

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:50

ik heb van de welkoop handschoenen van horse&rider waren 15,00 maar ze zitten echt super lekker en het ziet er netjes uit :)
Ze lijken op deze maar dan zijn de helemaal zwart en staat er H&R op het klittenband geborduurd. Ze zijn van suede
Afbeelding

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:03

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:04

die van Mondoni,
in allerlei kleuren (ook in bruin) en niet zo duur; 9,95.

zijn super!

edit:
@bailey12: die vind ik helemaal niet fijn. heb ze hier ook liggen, maar heb ze maar 1x gebruikt; zitten echt helemaal niet fijn bij mij.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:07

Nou, ik rijdt gemiddelt in de week toch zeker zo'n 15x paard, en mijn handschoenen van Roeckl gaan harstikke lang mee. :+

Ik heb die van Meredith, en nog een uitvoering zwart/wit (ken de naam niet), en ga nu ook nog de winterhandschoenen van Roeckl halen.

I LOVE IT! <3

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:08

Ik rij overigens met teugels van gladleer, anti-slip, rubberen nopjes, webband met stops (gewoon springteugel) en als ik de slof er eens bij heb gladleer én webband. Slijten ze niet sneller van! :) :n
Laatst bijgewerkt door Chaos op 25-03-11 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 21:47

Jeetje hele discussie hier :oo
Roeckl valt dan ook af, ik rij namelijk altijd met springteugels.

LauraM, in mijn op staat duidelijk dat ik geen domy suede hoef omdat ik de altijd heb gehad ;)

Dank jullie wel voor het meedenken :D :D

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:49

Like I said, BR jos lansink ;)