Waarom rijd ik nog met cap ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:00

Ik heb mijn cap 2x gebroken gehad, en mijn hoofd had niks. :D
Ik weet zeker dat je ouders uit veiligheidsoverwegingen een cap vast wel willen betalen (voorschieten).

Maureen_M

Re: Waarom rijd ik nog met cap ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 23:02

ja dat denk ik...

maar ik heb eigenlijk veel liever dat mijn ouders lekker doorsparen voor mijn paard :P heb liever een paard dan een nieuwe cap

ben alleen nog beetje aan het uitzoeken welke cap, die harry's horse zat wel echt goddelijk lekker...

linda4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:02

Veiligheid boven alles, heb zelf een ongeluk gehad met paard en was blij dat ik een cap op had! Anders was het veel slechter afgelopen.. Dus ik zeg; koop een nieuwe.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:03

eilleen333 schreef:
C_arola schreef:
Klopt, dat is imo ook een groot nadeel van caps, waarom ze het niet veranderen weet ik niet. Misschien dat het moeilijk is om een materiaal te vinden die niet breekt, toch ademend is en in een goede pasvorm te maken is.

Naja, ze zouden er metaal in kunnen doen met gaatjes, maar dat is natuurlijk weer veel te zwaar, en als je dan valt en er stapt een paard op de cap, dan zit je hoofd voor de rest van je leven klem :P .
Vind het ook zo raar dat die dingen zo duur zijn, dan vraag je er eigenlijk een beetje om dat mensen te lang met een cap door blijven rijden.

Metaal in mijn cap vind ik geen goed idee, koop dan liever een keer een cap dan dat :)
De prijs verschilt erg, bij Divoza kun je een cap voor dacht ik 50,- euro kopen. Vaak heeft de merk ook te maken met het bedrag. Daarnaast denk ik dat ze een speciaal kunstof gebruiken voor de binnenkant van de cap waardoor de prijs wat hoger ligt.

@ TS; controleren is niet mogelijk omdat ze de cap dan open moeten maken om te kijken of er scheuren in zitten en dan kun je het meteen weggooien.

Bizzybijtje schreef:
Is er wel hoor....
Maar als het materiaal niet breekt, wordt de klap ook niet opgevangen.
Dus dan zijn ze juist gevaarlijk, dan krijg je namelijk nog meer energie door dan wanneer de cap gewoon breekt.

Daar heb je een punt mee.

M_hartje_M schreef:
ja dat denk ik...

maar ik heb eigenlijk veel liever dat mijn ouders lekker doorsparen voor mijn paard :P heb liever een paard dan een nieuwe cap

ben alleen nog beetje aan het uitzoeken welke cap, die harry's horse zat wel echt goddelijk lekker...

Maar als je verkeerd terecht komt heb je misschien niks meer aan een eigen paard. Heb je een idee wat voor wonden je kan krijgen als je verkeerd van een paard valt zonder cap of een cap dat niet veilig is? Een cap is in mijn ogen een van de belangrijkste dingen voor een ruiter.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:05

M_hartje_M schreef:
ja dat denk ik...

50 euro maakt het verschil niet hoor, als je een paard wil aanschaffen ;) . En als je tot die tijd toch moet wachten, kan je in die tijd toch zelf nog sparen voor een nieuwe cap?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 23:05

ja dat klopt... ik heb hier nog wel een cap liggen, die nog nooit gevallen is alleen die is niet zo mooi.. die gebruik ik meestal voor als ik ga springen (daar voel ik me al helemaal veilig mee :'))

dus die kan ik wel even gebruiken in de tussentijd dat ik ga sparen voor een nieuwe :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:08

Nou, whats de problem??

xandra1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:14

Ik denk dat je zelf het beste in kunt schatten hoe hard je cap is gevallen..
maar bij twijfel toch maar even een nieuwe halen?!
Mijn cap heeft mijn leven gereden 3jaar terug.
Heb toen uiteraard een nieuwe moeten kopen en mijn oude is de kliko ingegaan.
Maar ik stap nooit meer zonder cap op. (deed ik daarvoor ook nooit).

Las ik nou dat je hem eerst wilde verkopen? dat lijkt me niet zon strak plan voor de nieuwe eigenaar...aangezien je nooit weet wat met een cap is gebeurd.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:08

MariekeS_ schreef:
Als de aanschaf van een nieuw paard afhankelijk is van die €60,- zou ik me persoonlijk nog eens goed achter de oren krabben... ;)

Ik zou een nieuwe cap kopen, veiligheid boven alles! :))

Dat was ook mijn 1e gedachte...

Maar idd, als een cap zovaak is gevallen zou ik er toch wel over denken om een nieuwe aan te schaffen!
Veiligheid boven alles!

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:50

Chaos schreef:
Nou, whats de problem??

Ik denk de leeftijd, die wil niet echt luisteren en advies aannemen van de ouderen _O- :') .

Lieve schat ook al staat die cap voor geen meter zet het op je kop, spaar rustig door voor eentje die je wel mooi, veilig en stoer vind (zoals ik net m'n Casco Champ heb :D ) . Ik ben ook een keer onderuit gegaan met m'n Appie op kerstavond jaren geleden en ik zag ze letterlijk %) %) , heb de kerst toen liggen :r :r als een achterlijke nou dat wil ik niet nog een keer hoor zo'n hersenschudding.
Gewoon lekker sparen en een goed ding kopen. Succes, wij houden van je :j .

JanineVero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:34

Je bent waarschijnlijk een beetje gelovig denk ik, want je denkt dat je cap zegmaar kort gezegt ongeluk brengt, nou zonder cap zou meer ongeluk brengen zeg ik je! Je kunt een nieuwe kopen, of spaar eerst voor een nieuw paard/pony en als je dan jarig bent dan vraag je bijvoorbeeld een nieuwe cap. Als je echt niet meer met je andere cap wil rijden leen dan misschien èèn van de manege waar je rijd. Maar wees niet gelovig door zulke dingen hoor!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 20:50

Heeft nieuwe cap besteld :D

in de uitverkoop, en precies dezelfde die ik had!!! kwam het toevallig tegen :P

toch geluisterd :P en mammie heeft 3 kwart betaald :D

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:50

Goed zo +:)+ +:)+ , wij zijn trots op je :j . En niet laten liggen he, wel echt op doen :# :# :j .

Groetjes :wave:

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:05

Ik zou een nieuwe kopen (:

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 13:15

dat probleem heb ik ook, ben vorrig jaar op mn hoofd gevallen( echt heel hard )
cap is stuk ( zit klein scheurtje in ) maar toch rij ik er mee.
heb nog een andere cap, maar die is iets te groot, dus ook niet even veilig. en die laat ik ook heel vaak vallen. ik rij er dus meer voor de sier mee dan voor de veilig heid

krislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:57

ik zou een nieuwe cap kopen.
staat er niks op marktplaats? :Y)

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:56

Ik draag ook nog een cap waar ik weet ik veel hoeveel keer mee ben gevallen hoor;)
En ik moet zeggen hij werkt nog prima! Ben er 1 keer meegevallen met een pony destijds (rond 2007 denk ik). Heb er tot nu nog altijd mee gereden.
Ben er nog aantal keren mee gevallen. Maar hij werkt nog prima, heb nooit last van mijn hoofd gehad ofzo na het vallen :+

Ik vind het ook lichtelijk overdreven om na 1 val alweer een nieuwe te kopen. En ja bij mij zit er ook beschadiging op, op mijn voorklepje xD.
Maar verder.. werkt prima :Y)

sanne_marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 23:46

Zit er op caps eigenlijk ook een houdbaarheidsdatum?

Niet dat die van mij momenteel verschimmelt... Maar als ik dit zo allemaal lees bedenk ik me dat ik na 2-3 jaar niet rijden, in januari zo weer mijn oude cap heb opgezet... Volgens mij heb ik 'm in 2008 gekocht.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 23:58

eilleen333 schreef:
50 euro maakt het verschil niet hoor, als je een paard wil aanschaffen ;) .

Nou idd. Aankoopkosten van een paard zou het probleem ook niet moeten zijn.(tuurlijk moet je er wel voor sparen, maar 50,- moet echt geen reden zijn) Paarden zijn duur in onderhoud en dan ben je regelmatig 50,- of meer extra kwijt aan "onvoorziene" kosten!
Ik hoop niet dat je ook bezuiinigd op lessen, want dat zou ook (net als je cap) een verkeerde bezuiniging zijn.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 10:32

Goed dat je die nieuwe cap in de uitverkoop gekocht hebt :D

Ik ben al zoveel gevallen met m'n cap ... wel telkens in het zand :p Zou deze nu ook niet goed meer zijn?

daphnesheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:51

ik kan nou wat vertellen dat niet iedereen geloofd maar oke

ik zou voor de rekerheid altijd een nieuwe kopen!
als de nieuwe kapot is kan je altijd de oude nog nemen;)
en heb je altijd een aandenken ;)