Sport BH grotere maat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

3timesmom

Re: Sport BH grotere maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:31

Ik heb een 80E en ben heel tevreden met de Marie Jo intense.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 19:26

Haha wat een reacties! Bedankt voor alle tips! Ik bestel liever niet via internet en de shock absorber(dacht ik bij intersport) heb ik idd aan gehad in de winkel maar vond deze erg hoog onder de oksels zitten. Maar weet iemand ook een goede winkel met flink wat keuze sportbh's in drenthe?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:30

De shock absorber is wel fijn maar geeft mij nog niet voldoende steun (met mijn 85G).
Sinds kort heb ik deze: PureLime - Compression BH
Als je kijkt op www.purelime.nl kun je kijken welke winkels in de buurt ze verkopen.
Kiesdejuistesportbeha verkoopt deze overigens onder de naam Friction Free.
Ik doe de bandjes nu kruislings en eindelijk heb ik iets gevonden wat voldoende steun geeft.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:35

In groningen-stad zitten heel wat lingeriezaken! hier in haren zitten er ook 2. anders zoek eens via googlemaps, dan vind je ook heel wat lingeriezaken!
In assen moet toch vast ook wel het een en ander zijn. of emmen. drenthe is groot :P

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:43

Kimberley84 schreef:
Haha wat een reacties! Bedankt voor alle tips! Ik bestel liever niet via internet en de shock absorber(dacht ik bij intersport) heb ik idd aan gehad in de winkel maar vond deze erg hoog onder de oksels zitten. Maar weet iemand ook een goede winkel met flink wat keuze sportbh's in drenthe?

Een fatsoenlijke bh voor een grotere cupmaat zit per definitie hoog onder de oksels. Ik heb dat met al mijn bh's, kwestie van wennen.
Het beste kan je naar een speciaalzaak gaan, en neem voldoende geld mee, want een fatsoenlijke bh kost (helaas) een aardige duit.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 19:59

Falona schreef:
Kimberley84 schreef:

Een fatsoenlijke bh voor een grotere cupmaat zit per definitie hoog onder de oksels. Ik heb dat met al mijn bh's, kwestie van wennen.
Het beste kan je naar een speciaalzaak gaan, en neem voldoende geld mee, want een fatsoenlijke bh kost (helaas) een aardige duit.

zAg laatst op internet ook een bh voor 45 euro helaas in mijn maat 55 euro, vind dit echt afzetterij als je aa hebt is de bh geen 20 euro :+
Hier doe ik niet aan mee, dan zoek ik liever verder naar een bh waar geen prijs-maat verschil inzit :o

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:04

Een AA cup heeft ook nauwelijks ondersteuning nodig, dit in tegenstelling tot een grotere cup. En die ondersteuning haal je niet uit een flut bh-tje van 20 euro. Daarnaast is voor een grotere cup ook meer stof nodig en meer grondstoffen betekent duurder. Daar verander je niks aan.

Ik heb geen enkele bh in de kast hangen voor onder de 50 euro. Ja, ook ik zou graag voor 30 euro een compleet setje kopen, maar dat zit er helaas niet in en ik zit er niet op te wachten dat mijn borsten over 10 jaar tot op mijn knieen hangen.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 23:41

Falona schreef:
Een AA cup heeft ook nauwelijks ondersteuning nodig, dit in tegenstelling tot een grotere cup. En die ondersteuning haal je niet uit een flut bh-tje van 20 euro. Daarnaast is voor een grotere cup ook meer stof nodig en meer grondstoffen betekent duurder. Daar verander je niks aan.

Ik heb geen enkele bh in de kast hangen voor onder de 50 euro. Ja, ook ik zou graag voor 30 euro een compleet setje kopen, maar dat zit er helaas niet in en ik zit er niet op te wachten dat mijn borsten over 10 jaar tot op mijn knieen hangen.

Er zijn wel merken die geen prijsverhoging hebben bij de groter maten, iig gewone bh's, wat ik bedoel aan te geven is dat het dan toch raar is dat een A cup net zo duur is als een C, terwijl je voor C ook meer stof kwijt bent, waarom dan vanaf E duurder maken

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:47

beetje raar dat je een bh niet koopt omdat hij bij een bepaalde cup duurder is..
Hoe groter de cup, hoe meer onderzoeken, passingen, materiaal keuze enz er aan te pas komen.
Een goede bh kost nu eenmaal geld...
En een bh die in grotere maten niet duurder is... Misschien nooit aan gedacht dat die prijs voor het maken van een E cup gewoon is doorberekend in de de A,B,C en D cups ;) de fabrikant gaat heus de stof niet uit zijn eigen zak betalen om jou blij te maken ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 02:49

omdat het voor een c tov een a volstaat enkel extra stof te gebruiken, maar als je naar een e gaat moet je ook aan extra steun gaan denken door een extra laagje stof oid of extra stevige stof of extra brede bandjes.

Daarnaast zijn die goede bh's niet zozeer duurder omdat er meer stof aan zit, maar omdat ze gewoon overall kwalitatief beter zijn. Stevigere stof, betere pasvorm, betere ondersteunin, etc. Loop eens een fatsoenlijke lingeriezaak in, laat je voorlichten en voel het verschil.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:22

Twitchy schreef:
Rintah schreef:

http://www.wehkamp.nl/damesmode/lingeri ... 17,22&SM=0 deze dan? ook 2 sluitingen en ook cup f, eigenlijk speciaal voor hardlopen maar denk dat paardrijden ook prima kan.

Ja die kan ook prima, dit is ook een level 4 dus minimale 'bounce' :-) super geschikt voor paardrijden! Volgens mij heeft Perry Sport ze in de winkel hangen trouwens

perry sport heeft ze inderdaad maar maar tot cup E _-:(
ga hem waarschijnlijk wel bestellen bij wehkamp, omvang zat prima bij 75D, puilde alleen nogal :Y) daarna 85d aangehad voor cup, zat ook prima, alleen wat wijd :))

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:17

ik had eerst een sportBH, gekocht bij hunkemoller (grote maat) maar nu heb ik een sport bij bij divoza gekocht, echt zon pantser wat je aan heb, maar ideaal voor het paardrijden, ze hebben ook meerdere soorten bij divoza, ja okee ze zijn niet prachtig maar wel functioneel

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:23

bakbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:01

met een normale bh maat heb ik 85d en ook met een sportbeha.
dus gewoon je normale bh maat aanhouden en dan komt het goed. :D

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 22:08

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:51

Twitchy schreef:
ze hebben verschillende soorten shock absorber in grote maten, alleen de minder schok absorberende (voor de minder actieve sporten) zijn alleen in 'kleine' maten te krijgen! zijn voor de helft van de winkelprijs op ebay te scoren en zitten super. Ik heb zelf 75E en deze zit strak maar comfortabel, zorgt echt voor stevigheid en is het hoogste niveau (level 4) qua schok absorberen. Ik heb deze: http://www.wehkamp.nl/damesmode/lingeri ... 17,22&SM=0

Je gaat naturlijk niet uit van je sport maar gewoon welke maat je hebt ;) Heb zelf 75F en heb de ook een shock absorber level 4 want in 75F kan je alleen maar level 4 krijgen. Grote borsten moeten bij elke sport, al is het wandelen, goed ondersteund worden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:53

Princesspres schreef:
Dit kan natuurlijk ook gebeuren als je van nature afhangende schouders hebt.

Pfff dat ben ik....MAAR bij de action heb je van die plastic dingen waarmee je de bandjes op je rug een beetje naar elkaar toe kan halen....en voila geen afzakkende bandjes meer....69 eurocent

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 22:55

Ik heb Shockabsorbers. Maar moet er alsnog 2 over elkaar aantrekken en dan nog vind ik ze nog teveel schudden.
Level 4 en heb cupmaat G.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 06:02

Ik draag naast een sportbh een afslankhemdje om de schokken op te vangen :o

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 09:13

lekker warm als het boven de tien graden is ;)

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 16:29

De shock absorbers zijn wel echt superfijn. En gaan ook heel lang mee. Nou liever een iets hogere prijs dan later hangtieten :+ Heb ook de E met 2 sluitingen op je rug.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 16:38

Kimberley84 schreef:
Miryamk schreef:
http://blog.hunkemoller.nl/index.php?/s ... e-sport-bh
Ik heb deze, zit als een harnas. Volgens mij heb ik hem in maat F.

Deze zijn helaas uitverkocht

Welke maat heb je? ik heb er nog 3 als nieuw liggen. kleur zwart.
voor €75,- mag je ze alledrie overnemen. ik vind ze niet fijn zitten met die band voorlangs

ik heb zelf goede ervaringen met de Enell van www.sportbeha.com.
duurt ff voordat je de 11 haakjes dicht hebt maar dan zit het ook als een huis :D

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 16:45

Miryamk schreef:
Ik draag naast een sportbh een afslankhemdje om de schokken op te vangen :o

Hier iemand die hetzelfde doet. Ik heb een Fila sport BH die goed bevalt. Maar sinds ik daar ook nog een corrigerend hemdje (van de Action) overheen draag, heb ik helemaal geen wiebel boobies meer tijdens het paardrijden!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 16:58

Morgen dus allemaal naar de Action!!!
Goeie tip hoor.
Ik draag tot nu toe altijd een stevige gewone BH met rijden, maar ik kan ook geen goede sport BH vinden. Bij de sportzaak hier in het dorp hebben ze geen grote maten. We hebben wel een lingeriezaak in het dorp die ook grote maten verkoopt. Daar moet ik toch maar eens heen.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:34