Wedstrijd zonder winspunten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:31

ik heb nu 8proeven gereden en 7 winstpunten
1x geen winstpunt --> 154.
valt mee dus

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:03

Mijn zusje heeft de eerste paar wedstrijden geen wp gereden, mede omdat het nog een jonge, onervaren pony was. De laatste tijd heeft ze wel elke wedstrijd minimaal 1, maar meestal 2 winstpunten.

Toen ikzelf ben begonnen in de B had ik in de eerste wedstrijd al 4 wp'en. Maar ja, ik had ook heel lang getwijfeld en gewacht voordat ikzelf ging starten.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:10

Ik heb nu 4 wedstrijdjes gereden en 9 wp (7 proeven)
Eerste wedstrijd had ik 150 en 136 punten Bloos 2e wedstrijd 1 proefje en 169.
3e 179 en 161 (was erg warm en zat een half uur tussen de proeven, dus hij liep zwaar rot) 4e wedstrijd 173 en 169.
Dus mn eerste wedstrijd ging ook rot als wat, maar als je dan weer een paar keertjs gaat gaat t beter.
Alleen ben ik nog lang niet tevreden, in de proef voelt hij gewoon nog niet lekker.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:12

op t hele wedstrijdterrein niet sowieso, al merk je wel dat ie op de ene wedstrijd beter op zn gemak is als op de andere.1e en 2e wedstrijd veels te gespannen gereden(eerste scheurde hij als een gek door de ring)
En toen bij de 3e bij de 2e proef ook, bij de laatste wedstrijd ook.
Dat resulteerd dus gelijk in lagere punten.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:45

Weet je wat ook niet leuk is?
Op wedstrijd gaan en van tevoren al wéten dat je gewoon winst rijdt. De ene keer alleen wat hogere punten dan de andere keer.
Mocht je dan eens goed de mist in gaan, ben je helemaal teleurgesteld dat je niets heb.
Ik doe het wedstrijdsecretariaat van onze RV en het allerleukste daarvan is de reactie die mensen hebben die een winstpunt rijden.
Van gillen tot janken van blijdschap, dat is pas fantastisch!!!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:09

Was dat een aanval '??
Als ik geen winst rijd, jammer dan, met die ander zal t wel wat moeilijker worden in de B.
Reken maar dat ik hard voor die wpen werk, t gaat me echt niet gemakkelijk af, tegenslag na tegenslag.
T dier is ook echt niet makkelijk, een draak.
Meestal heb ik t gevoel dat ik geen geluk mag hebben, dus tis alleen maar fijn dat ik winst rijd, anders was ik helemaal gestoord geworden.
Als je in de B nooit winst rijd, kan je beter nog even thuis blijven.
Met de ander ga ik er 1 september ook 1tje rijden, en zal vast wel geen winst worden, maar omdat ze nog nooit op concour is geweest is het wel een keer goed om te doen.
Maar om dan elke maand/week/2 weken te gaan, alsjeblieft niet.Dan kan ik beter thuis nog oefenen.
Maar met die heb ik al zoveel bloed zweet en tranen gehad, maar t lijkt niks op te leveren, nu gaat t wel iets vooruit.

Als je veel oefent moet je echt die 156 in die B wel kunnen halen.En dat hoeft niet je 1e of 2e wedstrijd al.

Maar om nou te zeggen dat wp alleen leuk zijn als je ze niet elke wedstrijd haalt.
Nou daar geloof ik niks van.
Heb je een keer 168 punten dan is dat veel meer motivatie om voor die 169 te gaan dan wanneer je elke keer onder de 150 rijdt.

En ach, tis wel prachtig om te zien dat een moeder mee is met een dochter, en ook mee rijd bij de B, op t paard waar de dochter M en winst op rijdt, en dan zo blij is met de eerste keer boven de 150 punten Lachen

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:17

En als ik leuke punten heb, glim ik ook de pan uit Lachen

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:20

Ja hoor laatst nog! ik voor het eerst een Z proef. 171 en 175 Scheve mond In de tweede werd ik nog wel 4e. Ik had maar 5 minuten losgereden, want we konden het niet vinden!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:23

Nee, was absoluut geen aanval!

Maaruhh, heb ik zelf dus meegemaakt. Waar ik ook op wedstrijd ging, als 'ie gewoon braaf was, had ik sowieso winst (Z2).
Tuurlijk is het niet leuk om geen winst te rijden. Maar een keertje geen winst (zeker voor bepaalde personen) is helemaal niet zo slecht. Dat motiveert juist (zo van, jeetje, normaal rij ik winst, wat deed ik deze keer fout) om de volgende keer wél weer winst te rijden!
Dat bedoelde ik dus te zeggen.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:26

En met bepaalde personen bedoel ik de mensen die altijd winst rijden. Sommigen kunnen daar niet sportief mee omgaan. Bv. laatst: jee, wanneer krijgen we weer waardebonnen, want de volgende keer wil ik liever dat dan een beker?
Nou, die ging er dus al vanuit dat ze prijs zou halen. Heb ik dus op haar plaats gezet met: wie zegt dat je de volgende keer weer een prijs hebt?

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:27

Randy01 schreef:
En met bepaalde personen bedoel ik de mensen die altijd winst rijden. Sommigen kunnen daar niet sportief mee omgaan. Bv. laatst: jee, wanneer krijgen we weer waardebonnen, want de volgende keer wil ik liever dat dan een beker?
Nou, die ging er dus al vanuit dat ze prijs zou halen. Heb ik dus op haar plaats gezet met: wie zegt dat je de volgende keer weer een prijs hebt?

Okeej, okeej I get the point.
Kom ik ook vaak tegen, ken een erg extreem geval, maar ga ik hier niet vertellen.
Maar dan ook nog de concurrenten afzeiken.Raar vind ik dat, ik ga mede voor de gezelligheid naar een wedstrijd, gezellig met je clubgenoten enzo!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:51

Ik ben zo'n muts die binnenkort weer elke week/2 weken gaat en tot nu toe nog geen wp heb gehaald. Aan het paard ligt het niet Lachen Maar ik ben er gewoon een paar jaar tussenuit geweest en ik heb toch weer wedstrijdstress gekregen. Zeker omdat ik geen doorsnee paard heb en veel commentaar krijg. Thuis gaan we als een zonnetje, geen probleem. Maar ik blijf echt niet thuis, ik zal toch ervaring op moeten doen om alles onder controle te krijgen. Bovendien is het maar B, als ik daar eens vergeet te rijden vind ik het minder erg dan in een Z proef. Dan wordt je toch geacht alles beter onder controle te hebben Knipoog Zolang wij er lol in hebben en onze punten niet lager dan zo'n 146 liggen vind ik het wel prima en zit ik nog steeds in de middenmoot en niet onderaan Lachen

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:54

Als je op een gemiddelde eindlijst kijkt, hier in de regio tenminste, hebben er 5 op de 20 een winstpunt. Dus er zijn er genoeg die er geen hebben. (maar het niveau ligt hier wel vrij hoog.)

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 17:25

Sommige jurys jureren wel vreemd, kreeg ik 179 punten, had de 2e er maar 160..nou zo geweldig ging het nou ook weer niet hoor.
Soms zijn er op de 20 wel 10 wpen, de volgende keer is het er maar 1, erg verschillend.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 17:27

En er is ook een verschil tussen geen wp halen op een moeilijk paard, of op een braaf, meegaand dier.
En de eerste paard wedstrijden is het toch wennen.En de eerste keer een hogere klasse.
Maar als je een keertje 2 weken geen wp haalt, najah jammer dan, maar er zijn ook mensen di eNOOIT wp halen maar toch altijd gaan.
Ook al rijden ze al een jaar in een bep. klasse.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 18:00

Ik heb nu een beetje zo'n dipje. Sinds januari rij ik in de L2 en de eerste 2 wedstrijden die ik reed waren echt diep triest. 132&140 en 138&145. De reden was eigenlijk dat ie nu ineens aan het werk moest. Ik was van vereniging gewisseld en kreeg dus heel ander les, waar Sef ook heel erg aan moest wennen. Resultaat: hoofd in de lucht en in galop de proef door.

Daarna even een stop ingelast tot juli. Toen begon het eigenlijk weer lekker te gaan. Punten van rond de 150. Twee weken gereden reed ik bij de kampioenschappen dan eindelijk winst Pling . 153 en 160, dus 156.5 gemiddeld. Maar nou weet ik nog niet of die telt... , naja, was iig al heel blij met die 160 Haha!