verzorgpaard op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: verzorgpaard op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:26

Als mijn bijrijder graag "haar" paardje zou willen starten in de wedstrijd en ik zou dat OK vinden, dan vind ik dat zij zelf dat helemaal moet regelen (kosten en vervoeren). Paard is van mij en braaf dus uiteraard mag ze mijn trailer mee maar haar eigen ouders moeten dan rijden. Ik heb het al druk zat en ga zelf maar één keer per maand met ander paardje op wedstrijd vanwege het druk zijn. Wel zou ik dan afspreken dat zij op andere dagen gaat dan ik om hinderlijk gehinnik van de paardjes naar elkaar toe te vermijden.
Dus gewoon maar vragen en kijken hoe ze reageert.

1topper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 09:31

Ik rijd ook met mijn verzorgpaard wedstrijden!
De eigenaar had zelf bij mij voorgesteld om lid te worden van een vereniging en dat deed ik toen ook :D Toen had ik me ingeschreven voor een onderlinge wedstrijd en na die wedstrijd (eigenlijk gelijk de dag erna, want ik vond het zo leuk op die wedstrijd) heb ik gevraagd of ik een startkaart mocht aanvragen! Toen zeiden ze: natuurlijk mag dat!! :D
De eigenaren gaan vaak met me mee maar meer gewoon voor de gezelligheid!:P (ze zijn eigenlijk gewoon mijn 2e ouders geworden, vandaar dat alles zo soepel ging ;) )
Ik betaal alles gewoon zelf verder. Dus de proeven, startcoupons en startkaart.

Trouwens misschien nog 1 ding voor je waar wij ook tegenaan liepen (we hadden er helemaal niet over nagedacht): Hij moet wel voordat je begint de zogenaamde basisintenting hebben gehad. Dan moet hij binnen 3 maanden nog een enting hebben gekregen. Dit zijn natuurlijk eenmalig nog eens behoorlijk wat kosten. (dit hoeft overigens niet ieder jaar! Alleen wanneer je begint of wanneer je entingen niet in orde zijn)

Schapenvacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:14

Ik rijd ook wedstrijden, met mijn 'verzorg'paard. Ook ik heb het gewoon op tafel gegooid en overlegd. In goed overleg is van alles mogelijk.
De eigenaar komt wel vaak kijken maar dat vind ik alleen maar leuk.

Succes met het overleg! :D

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:56

het is misschien een domme vraag maar ik heb een verzorgpony,
hij is waarschijnlijk een hengst.

kan je ook met een hengst starten? :D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:34

Hij is waarschijnlijk een hengst? Ik zou even kijken of ie balletjes heeft hangen dan ;)

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:54

ehmm, je kan het niet zien/voelen etc etc..
anders had ik het ook niet gezegd ofwel? :\

het is alleen een vraag

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:10

bambietje schreef:

kan je ook met een hengst starten? :D

Ja, maar.....!!! dan moet je zelf wel L2 met winst zijn..... als hij hengst is....

Overigens zou ik er ook geen problemen mee hebben als mijn verzorger dressuur wedstrijden zou
rijden met Sjol, die is overal wel braaf, ook met de trailer.
Is dan echter wel verzorger haar pakkie aan qua kosten en hoe ze er komt etc.
Hoewel ik uiteraard ook wel af en toe zou gaan supporteren en ook wel een keer wil rijden met trailer.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:49

bambietje schreef:
.................
ehmm, je kan het niet zien/voelen etc etc..
anders had ik het ook niet gezegd ofwel? :\

het is alleen een vraag

Hihi, heb je al eens onder de staart gekeken, misschien is het wel een merrie. :D

Maar effe zonder dollen, waarom denk je dat het een hengst is als je geen ballen kunt zien of voelen? Of denk je dat het een klophengst is?

SanneHylke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:26

Ik start ook met mijn "verzorgpaard".
Heb het niet eens gevraagd, ging eigenlijk vanzelf.
Eerst paar oefen wedstrijdjes, en toen een startkaart gewoon aangevraagd.

Gelukkig vind hij het alleen maar mooi dat zijn paardje op concour gaat, en als hij kan gaat hij soms zelf mee.
Ik mag ook alles gebruiken trailer, auto alles!

Moet alleen de kosten van de wedstrijden zelf betalen zoals startkaart, startgeld enz.
De rest betaald hij :D:D:D vrij makkelijk zown eigenaar!

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:32

Ik start nu ook een paard wat niet van mij is, regel en betaal ook alles zelf.
Is het paard van mijn instructrice, maar zij heeft er te veel staan om uit te brengen, en ik had een zwak voor deze, dus was snel bekeken.
Mag altijd starten, niets is een probleem, rij ook wedstrijden met mijn eigen paarden, dus behandel deze hetzelfde. Denk dat als het vertrouwen er is van de eigenaar naar de bijrijdster er een hoop mogelijk kan zijn.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:40

Mijn paard was eerst mijn verzorgpaard en daar startte ik ook op. Gewoon vragen :) en ik betaalde gewoon zelf alle kosten voor het starten en regelde zelf vervoer. Inmiddels is mijn verzorgpaard mijn paard geworden en nog steeds is zijn oude eigenaresse onze trouwe supporter. Ik ben overigens gewoon in de B begonnen :)

Hier vind je meer info over wedstrijden en startkaart: wedstrijd en startkaart

gewoonmarie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:22

gewoon vragen! nee heb je, ja kun je krijgen!
en mischien vind ze het zelf ook wel heel leuk dat haar paard weer de wedstrijden in gaat.
ik ga met mijn verzorg pony ook wedstrijden rijden, de eigenaar heeft me zelf gevraagd of ik het wilde doen.