Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Catty67 schreef:OK Tov, je schept wel elke dag de mestballen eruit, dus dat gaat dan natuurlijk wel goed.
Maar als je dan eens in de weet-ik-hoeveel-tijd alles eruit haalt, is dat dan geen onvoorstelbaar vieze boel ?
Gaat die onderste laag door het vocht niet op zeker moment gewoon rotten ?
als je het lostrekt,maar ik vind een slecht uitgemeste stal met een sterke ammoniak lucht beroerder, en bovendien, Tov staat er niet in als ik hem leeghaal, terwijl menig paard in een stinkende stal staat.
Ruikt toch ook niet naar rozen JMkaaay schreef:Potten is (volgens mij) dat er telkens gewoon schoon stro op de mest wordt gegooid, ipv telkens leeghalen.
Aukelizzy schreef:Veertje96 schreef:Dat zal wel erg gaan stinken als je er maar gewoon stro opgooid, zou eigenlijk verboden moeten zijn.
Wij hebben onze paarden op rubber matten staan.
Waarom zou een potstal verboden moeten worden? Voor sommige paarden is dat een prima oplossing ,vooral als hij netjes en gedegen beheert wordt. Persoonlijk ben ik niet weg van rubber matten. Ik zie liever een mooie stro stal.
.sanne_marije schreef:Even heel wat anders:
Ik vraag me iets af, vanavond al toen ik de mestbult bij ons naast stal zag, en nu ook weer nadat ik hier overal posts zie staan over drollen weghalen.... :
Al die drollen worden naar de mestbult gebracht, maar waar wordt die mestbult naar toe gebracht????
Ik heb wel eens gehoord dat die ook ééns in de zoveel tijd wordt weggehaadld, maar waar gaat dat dan naartoe? Wat doen ze er mee? Het lijkt me niet dat dat allemaal over het land wordt uitgestrooid...
Heeft iemand een idee?
sanne_marije schreef:Oh ja die groeien inderdaad goed op paardenmest, maar met al die paarden (en andere beesten) in nederland, zal er toch iets anders mee moeten gebeuren? Wordt mest ook verbrand ofzo?