Dan hebben zn landgenootjes toch gewoon lekker aan zijn staart staan knabbelen...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jury schreef:Jolliegirl, volgens mij was ik er wel bijgeweest (zoals het hoort vind ik). Ik heb me er destijds nl. nog over verbaasd dat nergens werd gecontroleerd of het wel echt mijn paard was. Ik had haar wel uit een wei kunnen plukken.
), na de verwerking worden de paspoorten doorgestuurd naar de paspoortuitgevende instantie. Het stamboek of de KNHS, ook zij verwerken dan het overlijden van het paard. Jolliegirl schreef:Chip wordt idd niet geregistreerd Francis.
) Francis schreef:Jolliegirl schreef:Chip wordt idd niet geregistreerd Francis.
Dus valt achteraf niet meer te controleren of je paard geslacht is... en dus heeft die chip geen nut... Want als er vandaag 'ziek' vlees op je bord ligt is dus niet meer na te gaan waar dat vlees vandaan komt, van welk paard met welke chip enz... en daar was't volgens mij nou juist wel om te doen (althans, dat wordt ons verteld)
jury schreef:Paspoort heeft de auto destijds niet verlaten. Heb geen kantoor gezien, ook geen formulier.
Maar dit is al weer een paar jaar geleden, dus wellicht dat de procedures aangepast zijn.
Morris schreef:Ik heb ook het paspoort (ongeldig uiteraard) teruggevraagd van Vd Veen. En het paspoort heb ik nog steeds in mijn bezit.

Jolliegirl schreef:Raja schreef:Als je paard naar de slager is gegaan, dan weet het KWPN dat.
Het paspoort blijft bij het vlees en het papier moet opgestuurd worden aan het KWPN.
Dit gebeurt lang niet altijd.
Ik weet niet anders dat in Nijkerk de mensen het paspoort terugkrijgen als ze dit willen.
Dan wordt deze gewoon opgestuurd of direct meegegeven.
Mir_horses @ [IM] Om half zes 's ochtends...
Neem als voorbeeld deze bokker, heeft het paspoort gewoon teruggekregen.
nivonne1995 : Het makkelijkste is gewoon even een belletje doen.

Francis schreef:Nee, godzijdank is't paard niet geslacht en is ze uiteindelijk terug gevonden
(eigenaar verwaarloosde het paard, politie, AID en dierenbescherming waren betrokken maar deden niks, paard kon zo ik de folder voor Brooke. Half Bokt ging langs, grond werd eigenaar te heet onder de voeten en heeft paard 'verstopt', half Bokt heeft helpen zoeken omdat eigenaar ondertussen al onder controle van DB en AID stond, DB heeft paard uiteindelijk terug gevonden. Paard kwam een half jaar later gelukken, samen met de rest van die eigenaar, te koop en zijn met z'n allen opgekocht door 1 nieuwe eigenaar waar paard nu al een aantal jaren de favoriet van stal is als lespaard. Hele verhaal heeft flink wat bokkers bezig gehouden, zoek maar op bokt op Spring Bid Flygirl of Fly en mijn naam... )
Maar het doet er niet toe of ze uiteindelijk geslacht was of niet, 't feit dat het al helemaal niet na te gaan was is waar het hier om gaat... alles waar de chip voor zou moeten zijn bleek dikke onzin en niet te werken.
Raja schreef:Eigenlijk is het dus wel goed gegaan met het chipnummer, want je paard is niet geslacht geworden, DUS stond het chipnummer ook niet geregristreerd bij de slachthuizen!

Francis schreef:Raja schreef:Eigenlijk is het dus wel goed gegaan met het chipnummer, want je paard is niet geslacht geworden, DUS stond het chipnummer ook niet geregristreerd bij de slachthuizen!
Nee, die redernering klopt niet want meneer kon het helemaal niet nakijken. Het ging er niet om dat haar gegevens niet te vinden waren, het ging er om dat het gewoon helemaal niet na te zoeken was omdat die gegevens gewoon helemaal niet geregistreerd worden.