Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
listiglistje schreef:Mijn eerlijke mening, na het lezen van wat eerdere post van je paard en jou als combinatie en het zien van je profiel.....
Ik denk dat je altijd leuk gereden hebt bij de pony's (met goede leuke pony's) en dat er toen een jonge KWPN'er is gekomen met hoge verwachtingen...
Echter vergt het rijtechnisch goed opleiden van een paard wat meer ruitergevoel,
basiskennis, lef en handigheid.....dat is anders als bij de pony's (zie in je profiel een ponyruiter terug op je paard).
2 jaar en L2 gaan starten (met her en der wat opstartprobleemtjes met je paard) dan ontbreekt er wat basis.
Mi kom je dan verder met een lokaal goede instructeur (bv t/m LT) die goed de basis kan bevestigen en je rijtechnische vaardigheden bij brengt.
Vanuit daar kan je verder...als ik jou was zou ik pas vanaf het nationaal het hogerop zoeken, anders is het weggegooid geld.
De bekendere ruiters verwachten ook een redelijk goed bevestigde basis en ervaring om vanuit daaruit verder te werken naar het hogere werk.
Vandaar dat je er meestal vanaf het M/Z of hoger terecht kan....
Dus ik zou eerst aan je zelf en aan de basis werken, als dat goed is en je paard is goed, dan komen jullie er wel.
Mi zijn er hier in de regio Noord en zuidoost brabant genoeg instructeurs die je een degelijke basis kunnen bijbrengen
als je er voor open staat, natuurlijk moet je wel zelf ook wat aanleg en doorzettingsvermogen hebben.
Het is natuurlijk altijd makkelijk roepen dat de instructie niet deugt, terwijl ander combinaties die er bij lessen wel goed scoren.
Daarvoor kunnen natuurlijk verschillende redenen zijn: misschien dat het aan de ruiter zelf ligt of puur het feit dat er geen klik is of de methode staan je niet aan.
Dit zul je bij jezelf te rade moeten gaan.....
Hier een kort lijstje met instructeurs met kennis en ervaring (ook opleiden + verder helpen, ook Z+ hoger) in Noord, Zuidoost en Midden Brabant die je een goede basis mee kunnen geven:
Joyce Lenaerts en Marcel Sterrenburg
Nicolette van Lierop
Sandy van Boxmeer
Mireille van Kemenade
José van Haaren (zou ik persoonlijk adviseren, kost ook maar € 30 per uur, zit in Moergestel, makkelijk via de snelweg)
Marian van Bommel (les ik zelf bij, echt een aanrader!!! zowel rijtechnisch als proefgericht, kosten idem als hierboven)
Sylvia Naagen
Cindy van Vught
Stefano van Zuylen
Theo Hanzon
Madeleine Witte-Vrees
Jeanette Wolffs
Leida Strijk
Frank de Kok
Willem-Jan Piggen
Pim Candel
Ronald Lammerink
Karin Retera
En zo kan ik nog een hele lijst opsommen......

listiglistje schreef:Hier een kort lijstje met instructeurs met kennis en ervaring (ook opleiden + verder helpen, ook Z+ hoger) in Noord, Zuidoost en Midden Brabant die je een goede basis mee kunnen geven:
Sylvia Naagen

Sabinee__ schreef:Ik denk dat je met je huidige niveau niet eens bij een 'bekende' kán lessen.
listiglistje schreef:Mijn eerlijke mening, na het lezen van wat eerdere post van je paard en jou als combinatie en het zien van je profiel.....
Ik denk dat je altijd leuk gereden hebt bij de pony's (met goede leuke pony's) en dat er toen een jonge KWPN'er is gekomen met hoge verwachtingen...
Echter vergt het rijtechnisch goed opleiden van een paard wat meer ruitergevoel,
basiskennis, lef en handigheid.....dat is anders als bij de pony's (zie in je profiel een ponyruiter terug op je paard).
2 jaar en L2 gaan starten (met her en der wat opstartprobleemtjes met je paard) dan ontbreekt er wat basis.
Mi kom je dan verder met een lokaal goede instructeur (bv t/m LT) die goed de basis kan bevestigen en je rijtechnische vaardigheden bij brengt.
Vanuit daar kan je verder...als ik jou was zou ik pas vanaf het nationaal het hogerop zoeken, anders is het weggegooid geld.
De bekendere ruiters verwachten ook een redelijk goed bevestigde basis en ervaring om vanuit daaruit verder te werken naar het hogere werk.
Vandaar dat je er meestal vanaf het M/Z of hoger terecht kan....
Dus ik zou eerst aan je zelf en aan de basis werken, als dat goed is en je paard is goed, dan komen jullie er wel.
Mi zijn er hier in de regio Noord en zuidoost brabant genoeg instructeurs die je een degelijke basis kunnen bijbrengen
als je er voor open staat, natuurlijk moet je wel zelf ook wat aanleg en doorzettingsvermogen hebben.
Het is natuurlijk altijd makkelijk roepen dat de instructie niet deugt, terwijl ander combinaties die er bij lessen wel goed scoren.
Daarvoor kunnen natuurlijk verschillende redenen zijn: misschien dat het aan de ruiter zelf ligt of puur het feit dat er geen klik is of de methode staan je niet aan.
Dit zul je bij jezelf te rade moeten gaan.....
Hier een kort lijstje met instructeurs met kennis en ervaring (ook opleiden + verder helpen, ook Z+ hoger) in Noord, Zuidoost en Midden Brabant die je een goede basis mee kunnen geven:
Joyce Lenaerts en Marcel Sterrenburg
Nicolette van Lierop
Sandy van Boxmeer
Mireille van Kemenade
José van Haaren (zou ik persoonlijk adviseren, kost ook maar € 30 per uur, zit in Moergestel, makkelijk via de snelweg)
Marian van Bommel (les ik zelf bij, echt een aanrader!!! zowel rijtechnisch als proefgericht, kosten idem als hierboven)
Sylvia Naagen
Cindy van Vught
Stefano van Zuylen
Theo Hanzon
Madeleine Witte-Vrees
Jeanette Wolffs
Leida Strijk
Frank de Kok
Willem-Jan Piggen
Pim Candel
Ronald Lammerink
Karin Retera
En zo kan ik nog een hele lijst opsommen......
StEpHaNiE66 schreef:Sabinee__ schreef:Ik denk dat je met je huidige niveau niet eens bij een 'bekende' kán lessen.
Ben ik niet met je eens! Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met dit paard en rij B en les ook bij een GP amazone dus niet iedereen vraagt een niveau! Als je vanaf het begin goed opgeleid wil worden kom je vanzelf op niveau! (als je het goed doet)
Sabinee__ schreef:Dat is onzin. Ik rijd met een paard van een leerling van me om de maand bij Adelinde Cornelissen en die liep in eerste instantie krap L1 niveau. Met mijn eigen paard les ik één keer per maand bij Laurens van Lieren en daar ben ik mee begonnen toen hij net een paar maanden onder het zadel liep en nog niet eens de volle dertig minuten vol kon maken maar dat is echt geen probleem.Ik denk dat je met je huidige niveau niet eens bij een 'bekende' kán lessen.
ullaatje schreef:Waarom je kiest voor een bekend persoon is me nog steeds niet duidelijk,
er zijn zat mensen die heel goed kunnen lesgeven maar niet echt "bekend" zijn.
Het is veel belangrijker dat je een klik hebt met diegene waar je bij gaat lessen of lest.
en dat iemand je echt wil bij staan.
Je moet je afvragen wat je wilt en op welke manier, ga gewoon eens kijken bij lessen en ga niet voor de naam.
Iemand kan je helemaal de grond in trappen om het beste in je boven te halen, maar mss past dat wel helemaal niet bij en verlies je de zin in het rijden.
En als je dan toch voor een naam gaat, dan zou ik voor de beste gaan toch?
want wie betaalt, bepaald!
( is vaak zo )
Ik ben super tevreden over mijn instructeur, les daar al 5 jaar met enorm veel plezier.
Bekend????
Voor sommige wel, andere kennen hem niet eens.
Je kunt er door over gaan he?