Nieuw soort rijbroek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:20

tijgerr91 schreef:
@ Laura_power : je zei dat je graag een egale stof zou willen, wat bedoel je hier precies mee?

dat er geen irriterende naadjes zijn
geen schurende stof
geen motief in de stof (dus geen ribstof e.d.)

gewoon soepel en egaal :j

tijgerr91

Re: Nieuw soort rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 13:23

Oke dank je! :D

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:29

Airborn schreef:
Waar gebrek aan is naar mijn idee is broeken voor mensen die niet zozeer lang zijn of dikke bui hebben, maar mensen die stevig bovenbenen en dikke kuiten hebben. Is echt HEEL moeilijk om daar broeken voor te vinden.

Inderdaad _/-\o_
Nou ben ik zelf vrij stevig in de benen en niet zozeer mijn kuiten maar alleen mijn boven benen.
Nou heb ik vaak maat 44 nodig omdat het anders te strak op mijn benen zit...
Soms moet ik zelf nog een maat groter hebben...en dan krijg je het volgende probleem..
De taille is te wijd en ook de sluiting met klitteband aan de onderkant kan ongeveer een heel rondje om mn enkele maken...
erg vervelend...

Toch valt het mij ook regelmatig op dat de grotere maten ...ja hoe zal ik het zeggen...echt tot onder je oksel kan trekken ongeveer :o tot het een beetje normaal zit... dat ligt er natuurlijk hoe je gebouwd bent..maar erg vervelend..

Wat zou jij nou echt heel gaaf vinden bij een rijbroek
Dat ie wel een goede pasvorm heeft voor mijn figuur.. :+
Wat MOET een rijbroek hebben voor jij de broek koopt?
Juiste pasvorm dus... en de prijs moet ook redelijk zijn...veder vind ik het er belangrijk dat ..omdat ik wat stevig ben..
het er niet uitziet alsof ik een hele strakke legging aan heb... :7
Wat vind je echt heel irritant of vervelend?
Zie bovenstaand verhaal..
Wat voor stoffen vind je fijn?
iets wat fijn/zacht aanvoelt maar niet zo is dat je ermee glijdt in het zadel...

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:31

Wat zou jij nou echt heel gaaf vinden bij een rijbroek?
* Hij hoeft niet gaaf te zijn, maar praktisch met een mooie pasvorm.

*Steekzakken maar het liefst heb ik ook zo'n zakje aan de binnenkant voor bijv. telefoon of geld. Dat valt er soms nog wel eens uit bij de steekzakken.
*Lengte maat!! Broeken zijn vaak veel te kort.
*Neutrale kleuren of een mooi kleine ruit.
*(neppe) zakje op de achter kant is leuk.
*Zitvlak/kniestukken van de zelfde stof

*Heupmodellen
*lerenzitvlakken in combinatie met extreme rekstof in de rest van de broek.
* twee-kleuren rijbroeken, bijv. roze met blauw ofzo echt spuuglelijk (wel leuk voor kleine kinderen natuurlijk)

*Katoen met wat elastiek, voor de winter iets dikkers maar de basis wel katoen.

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:35

-Wat zou jij nou echt heel gaaf vinden bij een rijbroek
Ik vind bandplooi super! met mooie afwerking qua zakken op de achterkant en een must de steekzakken

-Wat MOET een rijbroek hebben voor jij de broek koopt?
Een goeie gladde stof, katoen of zoals bij de eurostars. En mooie diepe kleuren. geen gekkigheid.

-Wat vind je echt heel irritant of vervelend?
Niets op mn kont, al is het maar een zakje of naadje, en dat komt doordat ik mt 42 heb en het anders zo een zonsverduisteringsverhaal wordt. het moet een beetje breken.

-Wat voor stoffen vind je fijn?
glad zoals bij eurostar en pikeur.

-Heb je een moeilijke maat en pas je nooit geen rijbroeken? Geef even aan wat er niet goed is ;)

Bij mij moet de band breed zijn anders snijd het in mn buik. bij mij staat bandplooi het mooist. ik heb nu 2 cavalloo en 1 eurostar bandplooi.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:46

Wat al eerder is genoemd; een biesje in contrasterende kleur (bijvoorbeeld aan de buitenkant van het been)

Een goed rekbare stof zodat de broek niet trekt bij de knieën wanneer de beugels op springmaat zitten.
Een stof die fijn zit (niet te stug).
Rondgenaaid zitvlak.
Goede prijs!!
Bandplooi model of juist een heupmodel. Het model daar tussenin zit bij mij niet prettig.

Prikkend klittenband aan mijn enkels.
De hoge prijzen
Lederen zitvlak
Van die broeken waar je exact in kunt zien wat voor model ondergoed men die dag aan heeft...

De stoffen van Pikeur rijbroeken.

-Heb je een moeilijke maat en pas je nooit geen rijbroeken? Geef even aan wat er niet goed is
Broeken zijn vaak te kort...

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 13:47

@ Sannniejtjuh zou jij misschien je maten op willen meten en die via een pb sturen? dan kan ik dat in mijn onderzoek verwerken en daar toch ook een ontwerp voor gaan maken. Als je het zou willen zou ik graag deze maten van je willen hebben: taille, heupen, boven benen, kuiten, enkels..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:48

Puera schreef:
In navolging op Norski's post... het prikkende deel van de klittenband op de broek, en het zachte deel op de flap onderaan de broekpijp.

Dat is echt een goeie, dat fabrikanten daar niet aan denken!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:51

Ik heb vrij lange (dunne) benen, dus van mij mogen de broekspijpen wel wat langer zijn.

Daarnaast vind ik dat bij veel broeken de scherpe randjes van het klittenband in mijn enkels prikken, héél vervelend!
Dan moet ik ze óf zo (veel) te strak doen, zodat het scherpe randje overlapt wordt, of ik moet ze naar buiten omklappen, waardoor de broek door mijn sok bij elkaar gehouden wordt....

En ook irri: té stugge leren zitvlakken. Daardoor zakt de broek van je billen of erger nog: ik krijg er schuurplekken van bij mij knieholtes,...
Dus een "rem" op je broek is fijn, maar dan wel graag heel soepel spul!!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:53

Ik zou graag een rijbroek willen, met een lagere taille. Ik heb littekens op mijn buik, en het is dus echt niet fijn dat mijn rijbroek daar over schuurt. Verder vind ik een nep-leren zitvlak erg fijn. Kleuren maakt mij niet zoveel uit, maar vind een combinatie van 2 (opvallende) kleuren altijd wel heel leuk, zoals zwart-roze bijvoorbeeld. Ik ben ook nog steeds op zoek naar een rijbroek zonder klittenband aan de pijpen, ik vind het klittenband namelijk heel irriterend. Ik zou zelf niet meer dan € 50,- á € 60,- uitgeven aan een rijbroek.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:54

Er zijn toch genoeg rijbroeken in de handel?

Ik zelf draag geen rijbroek maar lekker strakke spijkerbroeken, zit lekker en is veel goedkoper ook hahaha.

Maupie2783

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:55

Wat ik belangrijk vind, is dat je vooral bij de band, rekening houd met de rekrichting. Ik heb enigszins een buikje, maar smalle benen. Dat is geen probleem, past allemaal goed, ook in taille als de rekrichting van de band maar goed is. enkele keren een broek gepast waarbij de rekrichting niet in de breedte was, maar in de hoogte en dat vond ik echt niet lekker zitten

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:56

Er zijn zeker genoeg rijbroeken, maar voor mensen die bijvoorbeeld hele lange dunne benen hebben, is er veel minder te vangen, dan mensen met een "normaal" formaat benen, waar de rijbroeken dus op gemaakt worden.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:56

HelgaV schreef:
Wat al eerder is genoemd; een biesje in contrasterende kleur (bijvoorbeeld aan de buitenkant van het been)

Ik heb een rijbroek van Kentucky en die heeft dat!
Een donkerblauwe met rood/wit afgestikt.
Met sierzakjes op de billen in een modelletje wat maakt dat ik de broek ook gewoon "zo" zou willen dragen!!
Is echt mijn favo-rijbroek!!! :j

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:04

Die klittenbandjes onderaan de pijp prikken, en na een tijdje plakt het niet meer waardoor er een flapje komt. En dat doet zeer in je laars!
Verder heb ik korte pootjes en aanwezige billen :D
Maar hele smalle taille. Dus de broeken zijn óf te lang, of te strak rond mijn derriere.. of te ruim rond mijn middel.
Een laag model vind ik het prettigste zitten.
Kleurtjes... nee, ik ben verder saai. Misschien wat leuke frutsels betreft kontzakje oid.
En, zoals al eerder aangegeven, heul belangrijk! Goede steekzakken!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:08

Broeken in een egale kleur, mogen best wat kleur hebben, maar dan niet de al oude donkerblauw, bordeaurood, creme, lichtgrijs ect. Wel een dieppaars, een mooie groen, nieuwe blauw, maar wel redelijk tijdloos, niet knal, maar meer als flexa colour local kleuren :+

Steekzakken (flinke)
Hoge band, die wel lekker rekbaar is
Geen lederen zitvlak, wel gewoon met een genaaid zitvlak
Riembandjes waar ook een wat bredere riem doorheen kan
Kwaliteitsstof die lekker rekbaar is

Nier genoeg rek
Te strakke band in de taille
Te korte pijpen
Klitteband onderaan dat verkeerd om zit

Lekker dikke stoffen, die ook in de zomer te dragen zijn.
Zelf draag ik de Horka Mallorca en die stof is heerlijk: sterk, rekbaar, warm/koel en gaat echt lang mee!

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:12

Zakjes op de kont vind ik altijd erg leuk, of een mooie steekzak

Goede kniestukken, leren zitvlak is ook erg fijn :D

Als je broek erg naar beneden trekt, dus snel afzakt

Ik heb ooit een broek gehad, die was dun en mee-rekkend, en hij hield je lichaam koel in de zomer :D :D

-Heb je een moeilijke maat en pas je nooit geen rijbroeken
Meestal zit ik in de kindermaat (176) omdat de rijbroeken meestal erg kort zijn, maar de kinderbroeken vind ik minder mooie modellen, dus een erg lange rijbroeken zo fijn zijn :D

Succes met ontwerpen!

ps. als ze uitzijn ben ik geintresseerd :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:15

tijgerr91 schreef:
n?
@ Mas : Wat voor washing of kleur jeans broek zou jij willen hebben (foto?) Heb jij een jeans rijbroek waarvan je heel blij bent met de pasvorm? zo ja welke?

Wat er nu te koop is, is eigenlijk standaard donkerblauw en soms zwart of grijs. Ik zou het ook leuk vinden om washings te zien, zoals je ook bij veel jeans zit,zoiets:
Afbeelding

of zoiets:
Afbeelding

Ik heb zelf een jeansrijbroek van Mondoni, de Accra Denim in dondkerblauw, daar ben ik erg tevreden over. http://divoza.com/shop/a.visit/4d81fcbb ... View/32300

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:15

oja rib ben ik niet zo weg van.. een mooie "strakke" stof vind ik veeeel mooier :)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:16

Bling bling en goede zakken voor je mob telefoon

Lage taille/heupmodel en steekzakken en het merk EUROSTAR

Leren zitvlak en niet verkleinen door het wassen

Gewoon katoen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:22

Er is niet echt iets wat ik heel gaaf zou vinden aan een rijbroek. Een rijbroek moet bij mij functioneel zijn en een beetje modieus.

Een Goede pasvorm. Dat vind ik echt het aller belangerijkste. (goede prijs kwaliteid verhouding)

Het littenband onder aan de broek wat niet lang genoeg is om rond je been te doen. Schurende kaartjes/naden, broeken die afzakken (dat staat toch wel op nummer 1)

Stoffen die licht elasties zijn waardoor ze tijdens het rijden goed aangesloten blijeven zitten, maar een broek waar ik niet helemaal in fijn geknepen word. Wat ik ook er fijn vind is een broek van wat zwaarteder kwaliteit stof. Dan weet ik zeker dat het tegen een stootje kan. Ribbetjes zijn een echte nono. Ik vind een kunstlereden zitvlak persoonlijk erg fijn. de stof moet glad zijn en die aan je benen plakken met een wame zomer dag. Dat is echt heel vervelend als je even nodig naar de wc moet! Wat ik trouwens een heel mooie kleur vind is jeans. Maar de enige broek die ik redelijkerwijs pas in jeans is Pikeur, en ik ga geen €175,- uitgeven aan een broek.

-Heb je een moeilijke maat en pas je nooit geen rijbroeken? Geef even aan wat er niet goed is ;)
Ik heb een behoorlijk moeilijke maat. Ik ben klein, dikke kuiten en dikke billen. Mijn billen/bovenbenen pas vaak niet in een broek. Bij mij zijn mijn paardrijbroeken standaard te lang. Dat vind ik heel vervelend, want een omgevouwen paardrijbroek is 10x niks. Ook zitten paardrijdbroeken (hoog model) vaak er stark rond mijn taile, een grotere maat zort alleen maar voor mee overtollige stof. Niet ideaal dus.

jacqentrav

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:26

veel is al geschreven, aanvulling:

absoluut niet:
een broek die afzakt als je er in loopt en dan zo een paar cm onder je kruis hangt
een broek die in je kruis trekt (liplees broek :D )
een (nep)leren zitvlak waar vervolgens geen rek in de knieen zit
of (nep)leren zitvlak waar je je binnenkant van je knieen open rijdt(mn bij buiten rijden gebeurd dat bij mij)

ik heb geen raar model lijf, gewoon een beetje vrouwlijk maar verder een nette 30-31/32 van spijkerbroek, maar als ik rijbroeken ga passen ga ik daar echt aan twijfelen dan is de een te los om mijn middel de ander te lang weer een ander te strak om mijn benen de ander weer wel goed om je middel maar te los om je knieen !!!

ben benieuwd wat je gaat ontwerpen succes ermee :)

tijgerr91

Re: Nieuw soort rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 14:29

Ik heb echt super veel aan jullie info en ga hier zeker mee aan de slag! :D

@ Valina heb je misschien een foto van jou rijbroek?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:32

Wat zou jij nou echt heel gaaf vinden bij een rijbroek
Enkelsluiting zonder klitteband (rijbroeken van Eurostar en Ariat heeft dit).

Steekzakken en een hoge taille.

Lage band, heel weinig rek.

Super elastisch en niet te dik.

Heb je een moeilijke maat en pas je nooit geen rijbroeken? Geef even aan wat er niet goed is ;)
Ik heb lange benen, zelfs lengte maten hebben niet altijd voldoende lengte.

Verder vind ik het heel belangrijk dat de broek minimaal/niet verkleurd in de was.

Qua stoffen, kleurechtheid en rekbaarheid ben ik absoluut fan van de ANKYbroeken (schoeller-stof).

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:47