HELP vreselijke hoofdpijn door cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

B_r_e_n

Re: HELP vreselijke hoofdpijn door cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 21:57

Bedankt voor de reactie´s van vandaag, maar eigenlijk is het een redelijk oud topic.
Mijn laatste bericht (vóór vandaag) was in maart en toen ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen,
dat ik, in mijn geval kies voor rijden zonder cap.
Uiteraard is dit minder veilig, maar anders is zoals Cerilene ook al zei, voor mij de lol van het rijden snel verdwenen ivm de vreselijke hoofdpijn die een cap opleverd.

Wat mij betreft kan er dus een slotje op.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:21

Uvex caps,, ze zijn erg licht op het hoofd en ook verstelbaar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:25

Jammer dat je kiest voor rijden zonder cap...
Zou je niet eens bij een endurance winkel kunnen kijken, die verkopen vaak caps die extra licht van gewicht zijn :)

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:47

B_r_e_n schreef:
@ Arielle
jeetje, nou das lekker dan |(
geeft mijn geen goede moed...
toch maar even met haar overleggen,
beetje dure investering voor 1x p/mnd les...

zou misschien wel een goede rede zijn om te investeren en gewoon standaard met een cap te gaan rijden??

kijk eens naar caps van uvex, die zijn net als hh verstelbaar maar heel erg licht! een casco verstelbare is er zwaar bij! ik heb een model gepast wat ik bij divoza niet kan vinden maar zoiets was het:
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... basic.html

qua prijs ook erg gunstig voor een cap voor 'erbij'!

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 00:51

thanx voor de tips

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:15

ik kreeg toen ik net begon met paardrijden ook heel erg hoofdpijn, maar ik moest gewoon even wennen aan de druk op mijn hoofd, mijn vader had dat vroeger ook als hij ging motor rijden met z'n helm op

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:26

Hoi TS ben ik even blij dit te lezen.
Ik heb altijd gedacht dat mijn hoofd raar is hahah maar echt van een elk dingetje op mijn hoofd is het raak vrijwel meteen hoofdpijn en ben er dan ook niet meer zo 123 van af heb het dan voor de rest van de dag.
ook ik rij dus zonder cap het is of dit of nooit meer paard rijden ha nou dat zit er dus niet in ik heb 2 paarden en zonder rijden is gewoon geen optie dus dan maar gevaarlijk.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 19:03

Hai vordur eindelijk een lotgenoot!
Echt rot hè zo'n "raar" hoofd haha.
Veel mensen kunnen het niet begrijpen en denken dat ik me aanstel,
maar idd elke ding op mn hoofd levert hoofdpijn op (van muts tot zonnebril)

En ondanks alle goedbedoelde tips blijf ik ook gewoon zonder cap te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:04

Misschien een rare vraag, maar zijn jullie hiermee wel eens naar een dokter geweest? Als je zo ontzettend gevoelig reageert op zelfs maar een muts, dat lijkt me niet helemaal gezond...

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 19:07

Nee dat niet, maar er zit bij mij heel veel hoofdpijn & migraine in de familie (opa,moeder,zus enz enz)
heb er zelf dus ook last van en heb altijd de conclusie getrokken dat de gevoeligheid daar wel mee te maken zou hebben...

DonLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:36

Ook ik kreeg van die oude caps pijn in mijn hoofd maar sinds Casco versteldebare helmen op de markt heeft gebracht heb ik deze dus op mijn hoofd.
Nooit meer hoofdpijn gehad.

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:27

Ik heb sinds 2 maanden een casco champ, echt een heerlijk rijcap. Ik heb ontzettend snel last van migraine en met de casco champ heb ik nergens last van. Kost wel wat , maar dan heb je ook wat. ;)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:30

Ik krijg ook wel eens hoofdpijn door m'n cap.. Maar dat is meer omdat hij eigenlijk NET iets te klein is..

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:40

ik heb ook steeds hoofdpijn van mijn cap.
maar misschien licht het eraan dat die te strak zit?
of te klein.

schotkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:41

Zo te lezen kies je er toch voor om zonder cap te rijden. Mischien is het een idee voor je instructrice om een soort contractje op te stellen dat het je eigen verantwoordelijkheid is dat je geen cap draagt en dat zei daarvoor niet aansprakelijk kan worden gesteld?

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:34

schotkamp schreef:
Zo te lezen kies je er toch voor om zonder cap te rijden. Mischien is het een idee voor je instructrice om een soort contractje op te stellen dat het je eigen verantwoordelijkheid is dat je geen cap draagt en dat zei daarvoor niet aansprakelijk kan worden gesteld?

hier moet je goed mee oppassen... ik heb het hier met mijn verzorgpony ook eens over gehad, toen hebben we dit uitgezocht en wat bleek?? de eigenaar bleek dan ondanks het contract verantwoordelijk wat ik deed ook als in het contract vermeld stond dat dat niet zou gelden... heeeeeel vaag maar het is echt zo...

verder zou ik je nogmaals erg aanraden om voor die van uvex te kijken, die zijn niet té duur en lichtgewicht!

Kirsten1209

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:39

Misschien heeft iemand nog iets aan mijn verhaal. Ik heb fibromyalgie, soort van spierreuma om het kort te zeggen. Ik heb altijd hoofdpijn, dag en nacht, alleen aan de linkerkant. Voorheen altijd gereden met een gewone, fluwelen cap. Op zich niks mis mee, maar het voelde zó zwaar op mijn hoofd. Rij nu sinds een paar maanden met een Uvex cap. Wat is dat een verademing zeg! Het voelt alsof er niks op mijn hoofd zit. De cap is verstelbaar, dus ook erg fijn. Ik ben er echt ontzettend blij mee! Bij galopperen, doorzitten, ik voel gewoon geen zwaar gewicht wat op mijn hoofd bonkt. Dat had ik bij die vorige cap wel heel erg. Ik zou iedereen, vooral mensen die hoofdpijngevoelig zijn, een Uvex cap of een ander lichtgewicht cap aanraden.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 18:11

Bedankt voor de goedbedoelde adviezen, maar nogmaals; ik heb mijn keuze al gemaakt.
En na het te hebben uitgelegd aan mijn instructrice gaat ze ermee accoord dat ik zonder cap rij.

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:56

Ik rijdt ook alleen maar met wedstrijd met een cap op (#dit is mijn eigen keus, hoef hier geen reacties op dat het gevaarlijk is etc#!!)

Ik kreeg ook altijd ontzettende hoofdpijn van mijn cap, verstelbare casco cap had ik toen der tijd.
mn vader hoorde en zag dat ik ontzettende hoofdpijn had.. Zo erg dat ik m'n 2e proef bijna niet kon rijden.

Dag erna zijn we naar de ruitsersport winkel gegaan en mocht ik een nieuwe cap uitzoeken van m'n vader.. Dit is de GPA carbon geworden. Erg fijne cap :D En ben er ontzettend blij mee.. Kost wel wat (€320).. Misschien aardig wat geld voor een cap, maar wel goede bescherming.

Voor een tijd terug was er een meisje bij ons op stal,had ook een casco cap.. Haar paard duwde haar tegen de muur.. Cap kwam tegen de muur aan ..maar ze kon zich wel mooi een nieuwe cap halen want er was niets van over.