Kleding op stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Kleding op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:05

Bij het rijden gewoon rijbroek (heb ik alleen in neutrale kleuren) met een shirtje en een bodywarmer, jophurs en chaps en klaar.
Vloekt niet bij elkaar maar is ook niet echt op elkaar afgestemd.

Heb 1 rij/staljas, een knal rode, die heb ik aan als het te fris is, rijdt ik ook mee.

Als ik niet ga rijden vervang ik mijn rijbroek voor een oude spijkerbroek en stalschoenen.

Het boeit mij weinig hoe een ander er uit ziet. Ik trek zelf ook aan wat prettig zit en niet al te slonzig is. Maar ga echt niet met mijn haren netjes, make up in de plooi, bij elkaar passend setje kleding enz naar de manege of naar stal.

manonalberts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:42

Als ik niet rijd heb ik gewoon een oude spijkerbroek en oude sneakers aan. Vaak met een sweater.
Ik match niet altijd alles perfect tijdens het rijden, maar wil nou ook weer niet voor schut lopen. Alle kleding is dus wel nog heel en niet vaal. Vind strakke kleding tijdens het rijden niet zo fijn, mag best wat ruimer vallen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:44

Hangt ervan af wat ik ga doen. Het past hoe dan ook nooit bij elkaar. Maar een losse joggingbroek, of thermobroek bij wandelen/poetsen. En een jas die bij de temperauur past. met rijden of joggingbroek of rijbroek die ik dan ter plaatse aandoe. Alleen bij heel warm weer een korte broek en gympen.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:46

Ik draag als ik naar mijn paard ga bijna altijd een rijbroek, ook al ga ik niet rijden. De rijbroek mag vies worden, naar paard stinken etc. Andere kleren moeten anders meteen de was in.
Ik ben niet zo van de setjes. Ik let wel op dat mijn kleren kwa kleur bij elkaar passen, maar wat mijn paard die dag voor kleur draag (dekje) dat vind ik echt niet belangrijk. Kleren is ook niet zo moeilijk voor mij, want ik heb alleen donkerkleurige broeken, dus daar past eigenlijk wel iedere kleur shirt op.
Of het mode is of niet, dat boeit me echt niet.
Mijn rijbroek moet aansluiten, dus strakzitten maar niet knellen. Bovenkleding heb ik graag wat losser

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:50

Ammaretto1 schreef:
Het is dat ik 2 eigen paarden heb dus zie haast nooit iemand anders in rijkleding. Als je het mij vraagt vind ik het best wel belangrijk dat je er een beetje netjes bij loopt, Ik heb dan ook vaste setten die helemaal bij elkaar horen en passen. (In totaal 27 setten inclusief in ruiterkleding.)
Ben heel erg verslaafd aan Setjes en die dingen.

Waarom is het belangrijk dat je er netjes bijloopt op stal? Zodat je paard zich niet voor je schaamt? :')

Ik ben op stal gewoon heerlijk in oude kleding, meestal een trainings of joggingbroek en een oude sweater erop. Het kan mij echt niets schelen wat de mensen van mij denken en mijn paard ziet het verschil tussen mijn normale look (lenzen in, make-upje op, mooie kleding) en mijn sloeberlook (bril, make-uploos, slonskleding) echt niet :+

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:50

Als ik niet rijd en enkel grondwerk doe of ga longeren meestal een spijkerbroek en stalschoenen.
Als ik een goede bui ben zorg ik wel dat alles bij elkaar matcht inclusief het setje van mn pony :D
Maar ik rijd vaker rond met hetgeen wat er eerst uit de kast komt, ik rijd thuis dus maakt het niet uit ;)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:52

rijbroek :=

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:53

Ammaretto1 schreef:
(In totaal 27 setten inclusief in ruiterkleding.)

:oo Wow, dit is echt veel. Dat moet er financieel toch ook verschrikkelijk inhakken? Of weet je een winkel waar je voor redelijke bedragen kan shoppen.

ellentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:57

ik heb altijd een rijbroek aan, soms een jogging erover als het heel koud is.
mijn kleren passen meestal totaal niet bij elkaar.
maar daar gaat het toch niet om?
als ik het lekker vind zitten en ik ben gelukkig in die kleren is alles goed toch.
laat andere maar lekker praten en kijken.
het gaat mij om mijn paard en niet om mijn kleding. men paardje gaat echt niet kijken of mijn kleding wel bij elkaar past hoor!

Anouk_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:08

ik heb een blauwe en grijze rijbroek, zwarte laarzen, zwarte jodphurs + chaps, 1 paar zwarte winterhandschoenen, 1 paar zwarte rijhandschoenen, 2 paar blauwe sokken, 1 paar zwart met streepjes sokken, zwarte cap, zwart vest en een grijs vest. meestal combineer ik het wel een beetje met elkaar maar als iets in de was zit maakt het me niet zoveel uit. maar ik rijd dan ook niet bij een manege :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:22

Citaat:
Waarom is het belangrijk dat je er netjes bijloopt op stal? Zodat je paard zich niet voor je schaamt?

ze zegt niet dat het zo is, maar dat zij het belangrijk VIND

Ik zou me niet happy voelen in een t-shirt of slobbertrui...Ik heb dat niet eens in huis

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:27

Colway schreef:
Citaat:
Waarom is het belangrijk dat je er netjes bijloopt op stal? Zodat je paard zich niet voor je schaamt?

ze zegt niet dat het zo is, maar dat zij het belangrijk VIND

Ik zou me niet happy voelen in een t-shirt of slobbertrui...Ik heb dat niet eens in huis

Ik vraag toch ook waarom zij vindt dat het belangrijk is, dus afgekort: Waarom is dat belangrijk?

Heb je geen t-shirts in huis? Ik draag heel vaak een mooi t-shirt onder een net colbertje, pantalon of spijkerbroek er onder en kom super netjes de dag door :D Wat draag je dan? Truien? Vesten? Niets :)) ?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:31

Heb geen truien en ook geen t-shirts nee, wel strakke shirtjes, blousjes, strakke getailleerde vestjes, etc

Ik hou gewoon niet van los en wijd

een tshirt is voor mij dit:
Afbeelding

een shirtje is voor mij dit:
Afbeelding

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:33

Oh dat noem ik ook gewoon een t-shirt :D Dat eerste vind ik ook niks, heb ik ook niet in huis. Vind ik meer een mannenshirt ook.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:35

ja bedoel ik, maar genoeg vrouwen die ik er in zie hoor :D

Alles wat flubbert irriteert me met dragen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:40

Colway schreef:
ja bedoel ik, maar genoeg vrouwen die ik er in zie hoor :D

Alles wat flubbert irriteert me met dragen

Opzich hou ik wel van flubberkleding :') Dit soort truien heb ik ook (oa ook van Abercrombie voor op stal) en dat vind ik dan weer heerlijk zitten :j Maar dat allen voor op stal, niet in het dagelijks leven zeg maar
Afbeelding

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:41

Ik heb voor paardrijkleding onbewust eigenlijk altijd blauw, grijs en bruin gekozen, niet iets dat bij elkaar vloekt dus.
Vind het wel leuk om me af en toe ook als ik naar stal ga leuk aan te kleden, geeft mij een beter gevoel over mijzelf,
eigenlijk niet anders dan in het dagelijks leven. Heb ook eigenlijk altijd wel mijn paardrijkleding aan als ik naar stal ga,
maar dat is meer omdat ik het anders zonde vind van mijn gewone kleding.
Hoe een ander eruit ziet maakt mij geen bal uit.. dat moet diegene lekker zelf weten :D.

jessicaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:43

nee ik draag wat ik als eerst zie in de kast:P
alleen als ik weet dat er foto's worden gemaakt dan kies ik voor een kleurencombinatie.

Ammaretto1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 07:48

Gooya schreef:
Ammaretto1 schreef:
(In totaal 27 setten inclusief in ruiterkleding.)

:oo Wow, dit is echt veel. Dat moet er financieel toch ook verschrikkelijk inhakken? Of weet je een winkel waar je voor redelijke bedragen kan shoppen.

Ja, Ik weet dat het veel is. Ik ben er een beetje te veel op door gegaan :o
Maar ik heb ook nog broeken liggen van 3 jaar terug die ik nog steeds pas dus dat loopt dan wel op.
Mijn ouders die betalen mijn kleding en andere dingen voor mijn paarden en soms leg ik er wat bij. Ik weet dat het best wel duur is zo'n rijbroek maar wij hebben het niet zo heel slecht. :o :D en soms kopen we ook zo'n rijbroek van maar 29,99 voor gewoon het uitmesten enzo.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 08:12

ik heb altijd gewoon mijn rijbroek aan en en een slobbertrui het maakt mij echt niet uit hoor hoe ik erbij loop als ik maar lekker mn ding kan doen :D

maak me totaal niet druk over setjes en al die andere toestanden momenteel heb ik een fuchsia roze dekje onder t zadel liggen maar daar ga ik mn kleding vandaag echt niet op aanpassen

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 15:28

Ik draag wel kleuren die bij elkaar passen :j
Zal nooit zomaar wat uit de kast trekken en aandoen. Sommige sokken staan niet bij sommige rijbroeken :')

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:07

ik zelf ben echt van het passende! :D
maar het boeit mij echt niet als andere dat niet doen
ik heb ook wel is me dagen dat ik in een veel te groot vest aan kom enzo en de kleuren niet passen :D
maar meestal wel!
en ik ben ook gewoon buiten het paardrijden van de strakke kleding en zo is het met paardrijden ook ! :D

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:21

mijn kleding past een beetje bij elkaar kwa kleur maar ik draag gewoon wat ik lekker vind zitten.

Brittiexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:05

ik kijk er niet heel bewust naa wat ik aandoe, maar wel dat het niet te extreme kleuren bij elkaar zijn.
bv roze met rood :o

ik heb altijd een strakke rijbroek aan, en een lekkere losse trui :)

eelk148

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:01

ik draag vaak me rijbroek met jophurs en een stark t-shirt met een losse trui vind ik het lekkerst te te stark maar wel aansluiten