rubberen rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovey_ou

Re: rubberen rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:23

Maar rubber is geen leer dus hoef je niet in te lopen.. En al zou je ze 'inlopen' als je ze uittrekt zitten ze weer in de orginele staat :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:33

Je hebt ook hele mooie rubberen laarzen hoor!
Bij een dieren/ tuin/ paarden winkel bij mij in de buurt zag ik rubberen laarzen waarvan je het verschil haast niet zag met leren. (Denk dat ik spijt heb dat ik die niet gekocht heb, mijn leren laarzen lopen nogsteeds vreselijk.
Zo als ik me het kan herinneren waren ze van het merk hkm.

Inge_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:25

Ik heb bijna heel mijn ponytijd met rubberen laarzen gereden en toen ik overstapte wist ik pas wat ik had gemist.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:29

Rubber kan prima hoor, tenminste die van mij (hebben ook stof aan de binnenkant) zitten erg lekker. Alleen snel koude tenen in de winter en ze piepen tegen het zadel dus ik rij liever met chaps.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:15

e kan ook bergschoenen aan doen bij je chaps, die geven je meer steun om de voeten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:22

Ik heb rubber, runderleer, joppers en kalfsleren laarzen geprobeerd door de jaren heen.
Die kalfsleren zitten het fijnst. Daar liep ik zo op weg. Geen dag in hoeven lopen en al weer dik 5 jaar mijn fijne bezit. Joppers met chaps geven mij te weinig steun. De rundsleren zaten ook wel aardig en ik kan alleen maar beamen, dat je na leren laarzen nooit meer rubber wil. :j Zo lang je echter niet beter weet, kun je er prima op vooruit. Voor mijn dochter komen er pas leren laarzen, als ik zeker weet dat haar voeten niet meer groeien. ;)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:24

dat stof is voering voor de winter :D zit lekker warm :j
maar.... het is wel warm voor in de zomer -:(-

_simon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:06

ik vind echt het fijnste met leren schoenen met chaps

en de rubberlaarzen vind ik echt niet fijn

eline2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:32

rubberenrijlaarze vind ik het beste ;)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:35

daantjuh96 schreef:
Rubberen laarzen vind ik zelf heel fijn zitten, ik heb er nooit problemen mee gehad ofzo

Heb ook jaren met rubberen rijlaarzen gereden, toen ben ik overgegaan op stalschoenen met chaps. Dat vind ik toch veel lekkerder zitten/rijden en lopen.
Kan er zo een hele dag op rond lopen, (stages)
Dat had ik niet gered met rubbere laarzen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:10

Hebben jullie ook tips m.b.t. zwakke enkels?
Dochter rijdt nu met simpele zwarte jodhpurs van Mondoni met chaps Jodhpur rubber
(art.no.: 30291) Maar ze heeft nogal zwakke enkels en gisteren klaagde ze ook over pijn in haar knieën na het rijden van 2 proefjes.
Helaas heeft ze nog net te korte onderbenen voor de Mondoni-field rijlaarzen voor volwassenen van Mondoni en ze is uit de kindermaten gegroeid (gaan maar tot 38 en ze heeft 39). En andere leren rijlaarzen zijn me gewoonweg nog te duur. Rubberen gevoerde rijlaarzen heeft ze ook wel, maar die vindt ze nu veeel te warm en te zweterig.
Zou het beter voor haar enkels zijn als ze bijvoorbeeld deze jodphurs ging dragen? Zoals bijvoorbeeld deze?Mondoni Jersey
http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... g32233.jpg
Alvast bedankt voor de info

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:16

Marie111 schreef:
Hebben jullie ook tips m.b.t. zwakke enkels?
Dochter rijdt nu met simpele zwarte jodhpurs van Mondoni met chaps Jodhpur rubber
(art.no.: 30291) Maar ze heeft nogal zwakke enkels en gisteren klaagde ze ook over pijn in haar knieën na het rijden van 2 proefjes.
Helaas heeft ze nog net te korte onderbenen voor de Mondoni-field rijlaarzen voor volwassenen van Mondoni en ze is uit de kindermaten gegroeid (gaan maar tot 38 en ze heeft 39). En andere leren rijlaarzen zijn me gewoonweg nog te duur. Rubberen gevoerde rijlaarzen heeft ze ook wel, maar die vindt ze nu veeel te warm en te zweterig.
Zou het beter voor haar enkels zijn als ze bijvoorbeeld deze jodphurs ging dragen? Zoals bijvoorbeeld deze?Mondoni Jersey
http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... g32233.jpg
Alvast bedankt voor de info

als je nu met voering ga rijden, dan gaat dat zweten, niet lekker zitten, enz. en...als je ze uit doe dan trek je de voering mee eruit.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:33

ja, van dat zweten dat weten we dus al, en dat was de vraag ook niet.
Is het beter voor haar om met andere jodphurs te rijden?

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:36

Ik weet wat je bedoelt ik heb dat ook maar bij mij gaat het vanzelf over. :)