Hoe bevalt een bodyprotector!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jessicaduke

Re: Hoe bevalt een bodyprotector!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:38

ik heb een bodyprotector met blokken die beweegt met je mee en zit heel fijn.
hij is allen wel prijzig de goedkoopste blokken heb je denk ik voor 120,- euro je hebt ze ook voor 200,-:P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:55

Gisteren heb ik bij De Paardendrogist een BP aangehad die me redelijk zat... dat was deze:

Afbeelding

Maar ja, die kost 200 euro en zelfs het lengtemodel was nog te kort! Ik snap het echt niet hoor, die bodyprotectors zijn allemaal zo gigantisch breed en kort! Er lopen toch niet alleen maar propjes rond?

Kent iemand een model dat vergelijkbaar is hiermee?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:14

Ik vind een bodyprotector de eerste 5 minuten altijd vervelend zitten. Daarna voel ik het niet meer.
Waar ik wel last van had, was dat de onderkant van de BP tegen de lepel van mijn zadel kwam (heb een dressuurzadel met diepe zit). Ik heb de stof opengemaakt, de BP met een schaar 1,5 cm ingekort, de stof weer dichtgemaakt, en nu heb ik er geen last meer van.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 11:12

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 11:59

Blijkbaar val ik in de brede propjes categorie want ik vond alle bodyprotectors te lang. :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:00

Gebruik eens de zoekfunctie, zijn laatste tijd al zo giga veel topics over geweest.

annelh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:06

Opzich valt het wel een beetje mee,
Maar juist als je in de verlichte zit gaat kreeg je mega veel pijn omdat je dan verkrampt!
En ik geloof niet (meer) in die dingen, want als je valt dan verkramp je namelijk met die dingen en je valt juist het beste als je ontspand.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:19

annelh schreef:
Maar juist als je in de verlichte zit gaat kreeg je mega veel pijn omdat je dan verkrampt!
En ik geloof niet (meer) in die dingen, want als je valt dan verkramp je namelijk met die dingen en je valt juist het beste als je ontspand.

Wat ben jij aan't doen met verlichte zit? Proberen te poepen dan als je je zo verkrampt?
Ontspannen zitten, en een BP gaat echt nioet jou helpen te ontspannen of verkrampen. Dat doe je zelf. Dus dit is echt klinklare onzin.

Denk dat veel SGW ruiters je kunnen helpen, daar het bij SGW ook verplicht is.
Ik rijd met How's Racesafe en is heerlijk ding, gebruik m in overvloed en heeft me zeker een gebroken rug en gebroken ribben bespaart.

annelh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:23

MelanieB schreef:
annelh schreef:

Wat ben jij aan't doen met verlichte zit? Proberen te poepen dan als je je zo verkrampt?
Ontspannen zitten, en een BP gaat echt nioet jou helpen te ontspannen of verkrampen. Dat doe je zelf. Dus dit is echt klinklare onzin.

Denk dat veel SGW ruiters je kunnen helpen, daar het bij SGW ook verplicht is.
Ik rijd met How's Racesafe en is heerlijk ding, gebruik m in overvloed en heeft me zeker een gebroken rug en gebroken ribben bespaart.

Haha nee hoor...
Alleen doordat je een stijf ding om je heen hebt die je een beetje in een houding dwingt is het moeilijk te ontspannen,
zonder Bp ontspan ik namelijk heel goed.
En de verhalen er over is echt niet dat je minder erge verwondigen of pijn hebt,
naja met SGW zal dat wel wat anders zijn.

annelh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:24

en ik had zo eentje zonder blokjes van HH

annelh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:25

oja die van jouw heeft blokjes das heel anders!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:32

Als je bodyprotector je in een houding 'dwingt' dan heb je niet de goede maat of het juiste model aan.Dat heeft niets te maken met 'met blokjes' of zonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:33

Ik vind de mijne prima zitten :) , is niet te lang ofzo. Heb een M van HH.
Draag hem overigens wel alleen op de jonge pony.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:10

_Arwen_ schreef:
Gisteren heb ik bij De Paardendrogist een BP aangehad die me redelijk zat... dat was deze:

Afbeelding

Maar ja, die kost 200 euro en zelfs het lengtemodel was nog te kort! Ik snap het echt niet hoor, die bodyprotectors zijn allemaal zo gigantisch breed en kort! Er lopen toch niet alleen maar propjes rond?

Kent iemand een model dat vergelijkbaar is hiermee?

Als je precies de goede maat weet, kun je hem het beste op internet shoppen. Ben je zo lang dat hij anders niet past? Ze maken hem trouwens ook in de gewenste lengtemaat.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:15

annelh schreef:
Haha nee hoor...
Alleen doordat je een stijf ding om je heen hebt die je een beetje in een houding dwingt is het moeilijk te ontspannen,
zonder Bp ontspan ik namelijk heel goed.
En de verhalen er over is echt niet dat je minder erge verwondigen of pijn hebt,
naja met SGW zal dat wel wat anders zijn.

Een goed passende BP dwingt jou never te nimmer in een houding. :n
Ontspannen is iets wat je zelf doet, daar gaat een BP niet aan meewerken.
Nou kan je vertellen als jij aant dressuuren bent en op bakrand valt met je ribben of rug dat een BP je zeker wel helpt minder verwondingen en minder pijn te hebben.
Ditzelfde als op je rug vallen, normaal krijg je dan geen adem, met bp nooit last van gehad. (trust me, heb m vaak genoeg uitgetest)

LoveHorses89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 22:31

Hey bokkers, super leuk al die reacties op mijn topic, hier heb ik ook zeker wat aan *D +:)+ , nu weet ik ook een beetje welke bodyprotector ik moet nemen.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 28-03-11 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: vetgedrukt en cursief verwijderd voor betere leesbaarheid

ninini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:30

annelh schreef:
en ik had zo eentje zonder blokjes van HH

ik heb er ook een zonder blokjes(ruitergilde), en ik heb er geen last van.
in de zomer is hij idd heet maar hij heeft me echt wel gebroken rug bespaard en geeft me meer vertrouwen (of hoe je dat zegt)

Brittiexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:53

ik vind het best fijn om met een bodyprotector te rijden :o
ik heb er een van het merk Harry's Horse en die bevalt me prima!
ik kan er wel nog in bewegen, maar je hebt natuurlijk niet de beweginsvrijheid die je zonder hebt.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:48

Zelf heb ik ook een bodyprotector. Omdat ik die moest hebben van mijn moeder voor het springen met mijn vorige pony.
Heb er met mijn pony nooit zoveel last van gehad, zit op zich prima. Ik voel me alleen niet zo ontspannen met bodyprotector dan zonder. Ik voel me nogal gedwongen recht op te zitten. Terwijl ik dat zelf al zit.

Nu draag ik geen meer, omdat ik er nogal slechte herinneringen aan heb. Puur persoonlijk hoor ;) Ik wordt ook helemaal gespannen als ik een bodyprotector aan heb. En dat werkt niet met mijn jonge paard aangezien die zelf al heel erg onzeker is. Dat door mij wordt versterkt als ik een bodyprotector draag.

annelh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:01

Het is in ieder geval niet mijn ding!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:17

Ik wist nieteens het bestaan van die dingen.. is het nodig?
Het lijkt me inderdaad niet lekker rijden..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:25

Klijntjuh schreef:
Ik wist nieteens het bestaan van die dingen.. is het nodig?
Het lijkt me inderdaad niet lekker rijden..

Vrij handig als je veel springt, verplicht met SGW en verder stuk veiliger, heeft mij serieus echt al gebroken rug en wat gebroken ribben bespaard.

Ik draag er heel vaak een.

Mensen die het niet fijn vinden zitten, is 99 van de 100 keren dat de bodyprotector te groot is. Nee, dan zit het idd vrij verrot.
Ook een stijve zit niet erg lekker, tegenwoordig zijn er zoveel met blokjes. :j
Durf je te wedden dat als je mijne, de how's racesafe aandoet die op jouw maat is, dat je m gegarandeerd niet eens voelt als je met je parcour bezig bent.
Een BP gaat jou niet in de weg zitten met houding, dit heb jij volledig in de hand, ik kan net zo mn rug bollen of hol maken met of zonder BP.

Dat je geen vrijheid hebt is de grootste onzin, als ie goed past valt ie om je heen als een bodywarmer en heb je het niet eens meer door. :)
Rijd er nu zo'n 4 jaar mee oid. Spring ook niet zonder en stap ook niet op nieuwe paarden waar ik mee ga springen zonder BP.
Zelfs buiten gaat ie om bij mn paard.
En soms ben ik te lui om nog sportbh aan te trekken dus dan dient ie daarvoor bij dressuur thuis :')

xSproetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:45

Zelf heb ik een BR, hij zit heel erg fijn, en niet te stijf. :)

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:38

Persoonlijk vind ik een bodyprotector wel een fijn gevoel geven. Maar ik vind die van mij niet zo fijn.. heb eentje van harry horse..
maar dat komt waarschijnlijk omdat hij gewoon niet goed zit.. ik wil een nieuwe gaan kopen met van die blokjes. die schijnen erg lekker te zitten en daar kan je volgens mij makkelijker in bewegen..
is dat zo?

bud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:14

Hallo,
ik rijd ook al best lang met een bodyprotector maar ik heb van de week een nieuwe gekocht met van die blokjes ik heb er ook een met een rits Dat vind ik wel makkelijker naar een paar keer rijden zit hij in de goede vorm en merk je er bijna niets meer van

@paulien dat is idd waar ik heb vorige week ook een nieuwe met blokjes gekocht en die zit al veel beter naar je vorm en je kunt makkelijker bewegen die andere moetje eerst in rijden

Groetjess