Ervaringen met crematie paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

Re: Ervaringen met crematie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:38

@amanda_t ik hoor ook goede verhalen over rotterdam en jij bevestigt het ook nog is dus mijn keuze is wel gemaakt voor rotterdam mijn paard gaat niet mee met de rendac.

Caballos

Re: Ervaringen met crematie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:26

Ik sluit me helemaal aanbij amanda_t , 't is net of ik m'n eigen verhaal lees...............

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 17:06

Caballos schreef:
Ik sluit me helemaal aanbij amanda_t , 't is net of ik m'n eigen verhaal lees...............

Dat heb ik nou precies hetzelfde. Ook ik heb erg goede ervaringen in Rotterdam en zou het zo weer doen. Voor mij geen Rendac. Maar ieder zijn keuze, die moeten we van elkaar respecteren.

Catty67

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 17:18

Mist schreef:
unamie schreef:
Persoonlijk zou ik depressief worden van een huis vol urnen van overleden huisdieren :\

Het is juist heel geruststellend en fijn dat ze nog hier zijn. Mijn ouders weten ook dat als mij iets zou overkomen, ik in een gezamenlijke urn wil, met al mijn dieren :D (geen grap overigens)

Ze hebben "per ongeluk" wel eens een kat opgebaard voor mij (na langdurig verblijf in kliniek i.o.m mij ingeslapen door mijn goede vriend/da via telefonisch overleg). Was al opgehaald door het crematorium, maar ik wilde hem nog zien voordat hij gecremeerd werd. En toch is het verbazingwekkend hoe "natuurlijk" ze het kunnen laten lijken, kun je je toch niet voorstellen.

Wat een geruststelling dat er nog meer mensen zijn zoals ik.... mijn huiskamer staat ook "vol" met urnen en ik voel er echt heel erg gelukkig mee.
Idd, dat gevoel dat je ze toch op de één-of-andere manier nog bij je hebt is prettig en geruststellend.
Ook ik heb de wens ooit allemaal samen in 1 urn terecht te komen.

Ik zou mijn paard zonder enige twijfel ook thuis in een urn willen hebben.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 17:29

Splash_ schreef:
Kleinvosje, dat is waar... maar dat gaat allemaal net iets "vriendelijker" dan bij de Rendac. Beentjes vast gebonden, op zo'n mat gerold en dan de trailer ingetrokken.

Dit kan bij de rendac ook al jaren. een jaar of 8 terug is dit namelijk op mijn vorige stal gebeurd. paard was overleden en de eigenaresse wilde niet dat hij met de algemene vrachtwagen en grijper opgepikt werd. ze kwamen toen met een grote trailer. laadklep naar beneden met een grote mat waar het paard op gerold werd. ze kregen rustig de tijd om afscheid te nemen. hierna werd de mat naar binnen getrokken en deur gesloten. ging heel netjes. en tja, wat er daarna gebeurd en hoe ze dan met het paard omgaan, daar ben je toch niet bij en daar moet je ook niet teveel over nadenken. en dat bedoel ik voor zowel rendac als een crematorium ala rotterdam.

Catty67

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 17:51

Toch is dat verhaal van Amanda_T over Rotterdam ook wel heel erg mooi.
Als je er graag zelf zo lang mogelijk bij wilt zijn, dan kan je dat daar dus wel allemaal ook zo regelen.

Zelf ben ik "vaste klant" bij het crematorium voor kleine huisdieren in Naarden, ik kom daar ook op afspraak en leg zelf mijn dier in de oven. Ik vind dat erg prettig, het helpt mij bij mijn rouwverwerking.
Bij een paard zou ik dat ook zo willen.
In Naarden is afmeting schaap of Deense Dog echter het grootste wat ze kunnen hebben.
Ik heb daar ook volledige tekst en uitleg gekregen hoe het cremeren in zijn werk gaat, hoe lang het duurt, vanuit de oven in de urn e.d.
Denk dat Rotterdam zo'n zelfde persoonlijke behandeling biedt en dat kan ik iedereen aanbevelen.
Tenzij je daaraan niet de behoefte hebt natuurlijk, kan ook nog.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 00:35

Mijn paard is verzekerd voor Crematie, en word zo als het nu staat in Beverwijk gecremeerd als het zover is(www.paardencrematoriumwesterhout.nl) hoop nog lang niet. Als ik de site zo bekijk gaat dit er heel rustig
aantoe en word hij met een speciale trailer opgehaald. Ook kan ik er voor kiezen om hem daar te laten inslapen
en vervolgens te laten cremeren.