de 'perfecte' ruiter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blabla1980

Re: de 'perfecte' ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:55

Natuurlijk zijn er een aantal eigenschappen die een perfecte ruiter sowiezo moet bezitten.
Maar daarnaast is het helemaal afhankelijker van de combinatie.

Waarom denk je dat er vaak wordt gesproken over een mooie combinatie..of een ontbrekende klik.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:55

Je hebt twee manieren om een perfecte ruiter te interpreteren. Een perfecte ruiter kan, samen met zijn perfecte paard natuurlijk :P een mooie proef lopen/springen/wattanook, door veel training van beide delen van de combinatie. Ik denk hierbij aan een rijkeluismeisje dat een waardevol paard heeft gekregen van pappie, die het paard elke dag rijdt waardoor het paardje drilling en veel zweepslagen elk stapje perfect zet. En waar dan de hele elite van de manege jaloers op is.

Maar is dit ook perfect voor de mens en het dier? Niet echt. (Al hoeft natuurlijk niet iedereen die aan het eerste deel voldoet aan mijn gedachte te voldoen :P.) In die zin moet er sprake zijn van wederzijds respect, vertrouwen, liefde. En die lopen misschien niet de perfecte proef, maar ik geef de voorkeur aan de laatste :).

paarshehinik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 16:55

Echt bedankt al iedereen voor de antwoorden! :)