Kind laten rijden met Bodyprotector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:39

mijn dochter van 6 rijd er ook vanaf t begin mee en dus weet ze niet beter. t zit wel stijf maar zoals ik al zei dat went.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:39

heb 1 keer met een sgw clinic zo'n ding mogen testen, ik moet zeggen; een heel veilig gevoel!
Ik rijd er zelf niet mee verder, maar vooral voor een 7 jarige zou ik zeker zo'n ding aanschaffen!

mohica

Re: Kind laten rijden met Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:29

ik zou er echt 1tje aan schaffen ;)

en bij mijn oude manege reden de kleintjes ( ong max.10/11jaaar) met hun pb over hun wedstrijdjasje ;) en dit was bij een officiële wedstrijd. ik denk niet dat er ergens in het reglement staat dat het verboden is om het aan te doen met dressuur- wedstrijden :/
Het waren misschien wel kleinere kindjes maarja ze hebben geen commentaar gekregen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:57

@Mohica, het mag ook gewoon hoor. ;)

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:59

MelanieB schreef:
sim0ne11 schreef:
Hmmm, het heeft vele voordelen. maar ik heb er mijn nadeel aan gehad. ik was van mijn paard voorover afgevallen, en had een hele raare draai met mijn hoofd gemaakt, & door die bp kon ik me niet opkropen, en nu heb ik nog steeds veel last van mijn nek na het rijden..

Niet opkroppen? dan zal ie wel te groot zijn of stijf ding want ik val er vrij vaak af met de cross en kan me altijd netjes bij elkaar brengen. Dus dat zal niet geheel aan de BP hebben gelegen..

neee.. het is er 1 met blokjes.. maar ik was super raar gevallen. eerst op mijn hoofd en toen draaide die door maar toen kon ik me neit meer klein maken.. haha

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:00

Ik zou het niet doen, het kind zit dan minderstabiel omdat ze verplicht recht moet zitten en hierdoor niet kan onstpannen. Dit zou er waarschijnlijk voor zorgen dat ze er nog vaker en sneller af zal ''vliegen''.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:01

Tsja denk niet dat dat aan de BP heeft gelegen maar gewoon een nare val is geweest :(:)

@KLfan, heb je er wel eens een omgehad?
Ik kan gewoon krom gaan zitten met 1 om hoor. :+ Moet ie wel goed passen en ik heb er een van How's Racesafe.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:03

KLfan schreef:
Ik zou het niet doen, het kind zit dan minderstabiel omdat ze verplicht recht moet zitten en hierdoor niet kan onstpannen. Dit zou er waarschijnlijk voor zorgen dat ze er nog vaker en sneller af zal ''vliegen''.

Nee hoor, als je een bodyprotector met blokjes hebt is dit zeker niet het geval, want die blokjes buigen zich naar het lichaam.
Bij ons op stal hebben de kleintjes ook allemaal ook bodyprotector aan :j

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:05

MelanieB schreef:
Tsja denk niet dat dat aan de BP heeft gelegen maar gewoon een nare val is geweest :(:)

@KLfan, heb je er wel eens een omgehad?
Ik kan gewoon krom gaan zitten met 1 om hoor. :+ Moet ie wel goed passen en ik heb er een van How's Racesafe.

Ja heb het wel eens omgehad(meerdere keren verschillende bp's) maar ik heb er geen last van omdat het rechtzitten in mijn houding zit. Maar hier heb ik ooit een hele discussie(zonder ruzie) overgehad waar uitkwam(ook volwassenen discusseerden mee) dat het jonge kind onstabieler kwam te zitten.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:08

KLfan schreef:
Ja heb het wel eens omgehad(meerdere keren verschillende bp's) maar ik heb er geen last van omdat het rechtzitten in mijn houding zit. Maar hier heb ik ooit een hele discussie(zonder ruzie) overgehad waar uitkwam(ook volwassenen discusseerden mee) dat het jonge kind onstabieler kwam te zitten.

Ik snap niet wat dat ermee te maken heeft, maargoed :roll: Of het kind onstabiel komt te zitten heeft imo meer te maken met het zadel, evenwicht en houding van het kind dan met de bodyprotector.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:10

Seraphim schreef:
KLfan schreef:

Ik snap niet wat dat ermee te maken heeft, maargoed :roll: Of het kind onstabiel komt te zitten heeft imo meer te maken met het zadel, evenwicht en houding van het kind dan met de bodyprotector.
bij ons leren ze eerst zoveel mogelijk hun balans te vinden door ontspannen te zitten.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:10

En met een bodyprotector is dat onmogelijk?

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:12

nee maar wel moeilijker.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:14

Als een bodyprotector goed past heeft het kind er ook geen last van.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:14

Ik rijd buitenuit altijd met bodyprotector, en zit heerlijk ontspannen. Dat je met een bp minder ontspannen kunt zitten is een broodje aap.
moet je zien hoe er in de SGW met verplichte bodyprotector gereden wordt! In Scandinavië is het bij springen verplicht, die kinderen zitten echt wel ontspannen hoor!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:15

Balans en ontspannen leer je door rechtop te zitten en dan ontspannen, wat wou jij dan? Dat het kind maar voorover moet gaan hangen ofzo?
Een BP werkt echt nergens in tegen dus dat is echt onzin. Rijd er al jaren mee en bp om of niet, je voelt het verschil nauwelijks hoor, en je kunt nog net zo ontspannen scheef/naar achter of naar voren hangen dus.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:32

Ik ben al 45 maar was vanmiddag weer erg blij dat ik hem aan had. De voorjaarszon maakte mijn paard nogal fris en schijnbaar vanuit het niets lag ik er ineens langs. Net als 2 weken geleden een zere schouder maar mijn rug is dankzij de BP geukkig gespaard. Heb ook wel eens gedacht aan een hit-air vest maar heb daarvan afgezien nadat ik er bij het opstijgen loeihard werd afgeknikkerd. Dat ding had dan nog niet vast gezeten en het had me niets geholpen. Een goed passende BP kopen en je merkt er bij het rijden niets van.

yellowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 09:12

als je bp de juiste maat heeft, rijd het prima, echt waar !

Diana29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 09:28

ik zelf rij nog niet zo lang, en heb van het begin af een BP omgehad, net zoals mijn 7 jarige dochter. we vinden beide niet dat je het ding voelt, en toen ik ongeveer een jaar geleden er af getorpedeerd werd, was ik maar wat blij dat ik hem omhad, anders was ik niet meteen weer opgestaan!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:11

en zon hit air vest (zon bp die opblaast als je valt)?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:25

Citaat:
Jawel hoor, waar staat dat dan?
Bij de SGW ook toegestaan, maar moet je wél combineren met bodyprotector.
Maar gewoon toegestaan hoor, mits je de goede versie hebt ofzo.

Dat lijkt mij een heel erg slecht plan!
Een hit air vest blaast zich op bij de beschermende onderdelen zoals je nieren, rug en je nek.
En sluit dus helemaal om je lichaam. Als jij daaronder een BP an hebt zou je meer kunnen beschadigen dan nodig en oer overheen werkt niet, want dan kan het vest zich niet vullen met lucht.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:53

hafjesliefde schreef:
Ik heb er voor de moment een van air-o-wear (google maar eens ;) ) ik moet 'm van mijn ouders echt àltijd dragen (zelfs in de stal als het aan hun zou liggen) maar ik vind het echt overdreven :n ik ben heel tevreden van de bp, maar als ik 'm zo vaak draag (nu toch bijna 3x/week) voel ik wel dat ik veel soepeler kan zitten zonder. Als deze te klein is ga ik ook uitkijken voor eentje mét blokjes, ziet er vele soepeler uit :)

Hij ziet er wel aardig flexibel uit... ;)

Afbeelding

Iedereen heeft het over die blokjes, wat houd dat in dan?
Iemand een foto of site?

Edit: Ik draag zelf geen bp maar dat zou nog eens een hele goede aanschaf kunnen zijn voor mij.
Ik rijd een best pittig paard maar ben er nog nooit afgevallen. *klopt af*
Ik draag wél altijd een goede cap.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:55

giolli: klopt, die ziet er goed uit, maar ik rijd met een andere :) volgens mij net een oudere versie en iets stroever :) wacht ik zoek even prentjes, ook van de blokjes ;)
ik rijd ongeveer met zo eentje: (warmt op met lichaamswarmte, winkelier vertelde me dit, dus als je een pull draagt, moet je die eronder dragen, hij wordt dus na een tijdje nog zacht, maar ik vind 'm toch redelijk stroef zitten, is wel logisch als je 'm tot 3x/ week een uur moet dragen ;) )
Afbeelding

een voorbeeld van een pb met blokjes
Afbeelding

Furias

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:48

Silass schreef:
Bedankt voor alle reacties!

Nog 1 vraag : Beschermt het enkel de ribben en rug, of ook de organen?

Ook de organen. Wat was ik een jaar geleden blij dat ik dat ding had! Pony bokte viel er van voren af - via een koprol zeg maar - en pony denderde over me heen. Blauwe plek en verder niks. :D

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:49

Hi,
Voor een jong kind zou ik het denk ik wel aanschaffen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik altijd zonder een bodyprotector rijd.

9 weken geleden ben ik van het paard gevallen, tegen de bakrand aangeklapt eigenlijk eerst met paard en al en toen alleen nog eens. Ik heb 10 ribben gebroken (aan de rugkant dus achterkant) en 1 klaplong en 1 long gescheurd van onder tot boven (3 ribben waren er doorheen geprikt). Ik heb echt heelveel geluk gehad, want dit is iets wat ze niet veel mee maken, en die wie het hebben meegemaakt hebben het niet overleefd, tuurlijk 'schrik' je daar iets van, maar toch zou ik nu nog geen bodyprotector aan 'trekken'.
Nu zullen de meeste mensen wel denken, JA MAAR als je een bodyprotector had aangehad, was dit niet gebeurd.
Ik heb de dokter nagevraagd, en als ik hem aan had gehad, had ik 1 rib minder gebroken, verder had ik net zoveel gehad als ik nu heb. Hij zegt ook dat het best helpt met een 'normale' val, maar mocht het echt hard gaan, valt de bescherming van een bodyprotector toch nog wel tegen.