Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_lautje_ schreef:[naam]: en toch denk ik dat je met een beroep op bedrog (zal lastig zijn), maar vooral dwaling hier een heel eind gaat komen. De overeenkomst is dan gewoon vernietigbaar.
volbloedfan schreef:Wat boeit het dat hij een luchtzuiger is.
Dat is gewoon endorfine tekort komen.
Nee niets aan doen gewoon laten gaan, ga je lopen kl*ten met banden etc maak je het erger.
Niet zo druk over lopen maken.
Dit zijn vaak de talentvolle paarden omdat ze slim zijn! Zij weten tenminste hoe je wel aan die endorfine kan komen als je lichaam dat zelf niet genoeg aanmaakt.
labjejunior schreef:Ik heb een jonge kwpn er gekocht laten keuren en goed gekeurd.Nu blijkt ze na 3 dagen bij mij luchttezuigen.
Is dit een reden om haar terug tedoen en mijn geld terug tekrijgen?Aan haar tanden is nog niets tezien.
Ik heb haar voor best veel geld gekocht wil ik haar nu evt verkopen ooit is het wel een luchtzuiger.
wat zijn mijn rechten?
askazita schreef:ik zou gewoon de vorige eigenaar even bellen en het uitleggen.
het lijkt mij dat het misschien toch door stress komt als hij het bij de vorige eigenaar niet deed.
heb je hem zelf laten keuren of was het al gekeurd ?
anders was die toch ook niet goed gekeurd of het moet er bij staan normaal gesproken.
reina schreef:Er is al veel gezegd,maar volgens mij hangt het nogal af van de bewijslast. Bewijs maar eens dat het paard dit al deed bij de vorige eigenaar.
Ik zou zoals askazita ook al zegt eerst eens de oude eigenaar bellen om eens rustig te overleggen. Daarnaast zou ik naar het gebit van het paard (laten) kijken. Als je daar duidelijk 'luchtzuig'slijtage kan zien, kun je aannemelijk maken dat het paard dit al een tijd doet. Dit zou ik dan ook even laten vastleggen door een dierenarts voor het geval je dit nog nodig hebt als bewijslast.
Daarnaast zou ik geen luchtzuiger willen hebben, maar zoals je in dit topic ziet is dat voor iedereen anders. Bekijk dus voor jezelf in hoeverre je dit als een enorme belemmering ziet, of dat je best met dit gebrek kan leven.
Succes!
reina schreef:@Vanitymay: weet je dat zeker? Dat lijkt mij wat vreemd. Dat betekent dat als ik een paard aan iemand verkoop als sportpaard en de nieuwe eigenaar rijdt dat paard op de tweede dag dat hij het heeft door totaal onverantwoord gebruik naar z'n grootje, dat ik het paard dan terug moet nemen omdat het niet overeenkomstig is met het moment van verkoop? Het idee van een verborgen gebrek, is mi nog altijd een gebrek dat ten tijde van de verkoop al (al dan niet zichtbaar) bestond. Luchtzuigen hoeft daar niet onder te vallen toch?
corina schreef:opisop_shop schreef:jij bhebt het over rijtechnische dingen reina.
als bij de nieuwe eigenaar blijkt dat het paard luchtzuigt, bevangen is, drachtig of luchtzuigt of welke onaangekondigde aandoening dan ook (ook al was het niet bekend bij de verkoper) kan het paard gewoon terug.
Klopt helemaal!
jury schreef:http://www.paardenadvocaat.nl/pages/pos ... tij-96.php
http://jure.nl/ar3820
gewoon even google gebruiken