In de trailer is niks engs of moeilijks, dus gewoon instappen; duidelijkheid

Heenweg wou ie er toch ook in...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

KMF schreef:ESSIE70 schreef:Sorry maar hier zou ik echt geen geduld voor hebben![]()
Ik heb zo iets,als je er heen zonder problemen erin loopt en dan heb je geen trailer trauma oid.
Dan ga je terug er ook zo in.Zo niet dan gaat het niet zo erg vriendelijk meer
Blij dat ik jouw paard niet ben!
, paard heeft gewoon lak aan de begeleider en heeft leiderschap nodig. Dat laatste heeft de eigenaar duidelijk niet anders zou de pony zich niet losbreken.
ESSIE70 schreef:Citaat:Blij dat ik jouw paard niet ben! Een paard heeft, net als kinderen en honden, behoefte aan discipline. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden
Precies zo denk ik er ook over
Citaat:Sorry maar hier zou ik echt geen geduld voor hebben
Ik heb zo iets,als je er heen zonder problemen erin loopt en dan heb je geen trailer trauma oid.
Dan ga je terug er ook zo in.Zo niet dan gaat het niet zo erg vriendelijk meer
ESSIE70 schreef:Citaat:Blij dat ik jouw paard niet ben! Een paard heeft, net als kinderen en honden, behoefte aan discipline. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden
Precies zo denk ik er ook over
tessacheyenne schreef:Dat flikte mijn jonge merrie nou ook altijd....ben een keer heerlijk een buitenrit wezen rijden met twee vriendinnen. Mevrouw wenste niet op de trailer te gaan voor de terugweg. Anderhalf uur(!) bezig geweest met laden, lief, gelokt met voer, tikje met de zweep, longeerlijn erachter enz. enz. niets hielp. Het gevolg was dat ik zo nijdig was geworden dat ik haar uit pure ellende heb vastgeknoopt aan een paal en ben weggereden met de trailer, haar daar achterlatend.....pure paniek en binnen een minuut stond mevrouw er dus wél op!!! Ze heeft nooit meer echt moeilijk gedaan met laden na dit akkefietje. Hahahaha wie niet sterk is moet dus af en toe gewoon slimmer dan het paard zijn!
crazyshar schreef:je moet met een jong paard inderdaad consequent blijven en zijn, maar een paard en zeker als het nog jong is, moet nog leren!
als jij het het geduld niet hebt om een paard iets te leren dan ben je imo met het verkeerde dier bezig.
als een paard 9/10 keer perfect de trailer oploopt voor naar huis te gaan, maar die éne keer niet,
dan hebben jullie gelijk, en dan is ie gewoon aan het kloten en mag je dat bestraffen.
maar als dit elke keer zo is terwijl een paard het dus niet snapt of teveel afgeleid wordt,
dan kun je beter de rust en de tijd nemen.
cissy schreef:Trailer leren laden is gewoon een onderdeel van de basisopleiding van een (jong) paard, dat men dat vaak vergeet komt in een later stadium altijd weer terug.
Waarom wordt er voor het zadelmak maken en voor wedstrijden wel getraind maar trailerladen moet een paard maar als vanzelf kunnen? En daarom zijn er zoveel mensen met laadproblemen, maar geeft niet hoor, heb ik tenminste wat te doen
CharlotteLSL schreef:Ik denk dat er ook heel veel mensen zijn die er wel op oefenen.
Ik heb haar gekocht met het bericht dat ze vlekkeloos de trailer in en uit liep dat was ook zo maar nu gaat ze zo vaak naar leuke uitstapjes met de trailer min 1x per week dat ze daar niet weg wil denk ik
CharlotteLSL schreef:cissy schreef:Trailer leren laden is gewoon een onderdeel van de basisopleiding van een (jong) paard, dat men dat vaak vergeet komt in een later stadium altijd weer terug.
Waarom wordt er voor het zadelmak maken en voor wedstrijden wel getraind maar trailerladen moet een paard maar als vanzelf kunnen? En daarom zijn er zoveel mensen met laadproblemen, maar geeft niet hoor, heb ik tenminste wat te doen
Ik denk dat er ook heel veel mensen zijn die er wel op oefenen.
Ik heb haar gekocht met het bericht dat ze vlekkeloos de trailer in en uit liep dat was ook zo maar nu gaat ze zo vaak naar leuke uitstapjes met de trailer min 1x per week dat ze daar niet weg wil denk ik