Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Roxx schreef:Remember schreef:[Wat ik graag doe is helpen met de prijsuitreiking, je verkleint dan de afstand ook weer wat en je kunt evt. een algemeen praatje houden voor ze beginnen.
Dat doe ik ook vaak. Wordt door de organisatie (en hopelijk ook door de deelnemers) ook vaak erg op prijs gesteld.
Roxx schreef:@Fiija: ik weet niet in welke klasse en welk land (ik vermoed België) je rijdt, maar in Nederland dienen in de B en de L de overgangen progressief gereden te worden. M.a.w. van draf naar halthouden via de stap. Pas in het M dienen de overgangen niet-progressief (dus in 1 keer van draf naar halthouden) gereden te worden.
En die heeft al héél veel wedstrijdervaring.Roxx schreef:Ik zou ook geen heel laag cijfer geven, als het halthouden verder op zich netjes is zou het denk ik een 6 worden met daarbij de opmerking dat de overgang progressief gereden dient te worden in de B/L.
Ik kan me op zich ook heel goed in jouw standpunt vinden hoor. Een hoger cijfer zou ook heel goed te verantwoorden zijn in zo'n geval. Ik geef aan wat ik geleerd heb en hoe ik het doe. Of eigenlijk....... zou doen, want ik kan me nog niet echt een correcte niet-progressieve overgang naar het halthouden in het B/L herinneren. Bij de meesten is het een abrupt halthouden waarbij het paard in één keer in de ankers gaat (en op de voorhand valt).herhalen schreef:Ik heb het nog nooit gedurft om uitleg te vragen.
Ben bang dat ik dan wel herkenbaar blijf voor jury en dat het bij een 2e ontmoeting tegen mij werkt.
sjorsie schreef:herhalen schreef:Ik heb het nog nooit gedurft om uitleg te vragen.
Ben bang dat ik dan wel herkenbaar blijf voor jury en dat het bij een 2e ontmoeting tegen mij werkt.
het kan ook juist in je voordeel werken omdat ze je herkennen als iemand die echt verder wil komen
Bodermus schreef:Voorheen reed ik nog wel eens wedstrijden (voornamelijk buiten) waar er in het programma rekening mee werd gehouden dat iedereen na hun proef even bij de jury langs ging om commentaar te vragen. Werd het programma gewoon iets ruimer op gesteld. Soms was dit alleen bij de eerste proef en soms ook bij beide proeven. Ik moet zeggen dat ik daar altijd heel veel aan heb gehad heb. Echter heb ik het al heel lang niet meer meegemaakt dat dit werd gedaan.
Remember schreef:Roxx schreef:Ik zou ook geen heel laag cijfer geven, als het halthouden verder op zich netjes is zou het denk ik een 6 worden met daarbij de opmerking dat de overgang progressief gereden dient te worden in de B/L.
Je beoordeeld de overgang en als het een goede overgang is, krijg je daar gewoon een goed punt voor, progressief of niet. Ik heb altijd geleerd dat een GOEDE niet-progressieve overgang in de B/L gewoon gewaardeerd moet worden. Je mag het echter niet verlangen, dus een combinatie die een mooie progressieve overgang rijdt moet daarin niet benadeeld worden. En als je een niet-progressieve overgang rijdt en die mislukt, is dat gewoon dom want het hoeft niet![]()
Zelfde als een hele mooie gedragen middendraf, daar geef je toch ook gewoon een goed cijfer voor ondanks dat gedragenheid pas in de hogere klasses verlangd wordt! Of het vierkant halthouden, hoeft niet, maar als 'ie het wel doet is het mooi meegenomen.
Ik vind dit soort dingen heel iets anders als travers of bijv. galopchangementen laten zien
fiija schreef:Maar op de proef die ik moest rijden stond toch echt wel: A-X binnenkomen in arbeidsdraf, X halthouden en groeten. Ik heb dit dan ook uitgevoerd hoe dit mij altijd geleerd is.
Roxx schreef:fiija schreef:Maar op de proef die ik moest rijden stond toch echt wel: A-X binnenkomen in arbeidsdraf, X halthouden en groeten. Ik heb dit dan ook uitgevoerd hoe dit mij altijd geleerd is.
Ik lees nu dit stukje. Blijkbaar rij je een belgische klasse die gelijk staat aan de nederlandse M1 of hoger, want in de B en L wordt dit bij ons zo niet gevraagd. In dat geval denk ik dat je helemaal gelijk hebt dat je vanuit de draf direct moet halthouden (dus niet-progressief).