Budget dekens wassen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lin_

Re: Budget dekens wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:31

ik heb ze afgelopen jaar naar een Vendrig punt gebracht.
Dit doe ik noooooooooooit meer.
Alle drie de dekens hartstikke gekrompen maanden mee bezig geweest (overleg met Vendrig) maar schuld erkennen ho maar.
Tegenwoordig koop ik mijn dekens zo dat ik ze zelf in de wasmachine kan wassen.
Breng ze niet meer weg.
Heeft me 3 nieuwe dekens gekost. Bijelkaar iets van 150 euro ofzo.
Vendrig kan ik dus vooral afraden

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:39

Wij hebben op stal een grote wasmachine. Ik betaal €5 per deken om ze te laten wassen :D Dekens die écht vies zijn was ik 2 keer. :D Ideaal zo'n wasmachine op stal.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:41

Ik breng ze naar de paardendeken-was-service hier in de buurt. Niet heel duur, en ze zijn altjid weer snel klaar.

Niet wassen is geen optie, als je schimmel wilt moet je ze vooral in een zak doen zonder lucht erbij. Mij niet gezien :=.

dekenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:24

Fleecedekens en dunne zomerdekens kan je gewoon in de wasmachine stoppen net als je dekjes. Naspoelen lijkt me een vereiste tegen de haren. Een 0-grams regendeken zou je ook kunnen wassen en behandelen tegen met goedkoop waterdichtmiddel van bijvoorbeeld kruidvat. Het kan allemaal en het werkt best aardig.

Maar....Reinigen in een grote industriële wasmachine geeft wel de beste reiniging.

Tip: Inzamelen met stal of kennissen mij een pb sturen en ik maak een goeie prijs. Maar het kost inderdaad geld...

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:29

ik breng de twee dikke winterdekens die niet in de wasmachine passen naar de wasserij, voor 'n tientje per stuk zijn ze dan weer helemaal bacterievrij en fris. De tussendeken van 200gram, de regendeken en zweetdekens was ik zelf in de wasmachine met een scheut dettol bij het wasmiddel. Meestal 2 of 3 keer, dan is 't water pas écht schoon en kunnen ze met een gerust hart de zolder op tot het weer najaar wordt :brr:
Al moet ik erbij zeggen: ze ruiken als ik ze zelf was nooit écht schoon, die paardenlucht blijf je ruiken. Als ze naar de wasserij zijn geweest ruiken ze echter wel weer als nieuw.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:44

Zweetdekens, regendekens en onderdekens wassen wij gewoon thuis.
Alleen de echte winterdekens brengen we wel weg :)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:47

ik heb dekens gekocht waar je losse onderdekens aan kunt bevestigen. die onderdekens zijn van fijn materiaal waar geen haren in vast gaan zitten en die onderdekens gaan dus gewoon in de wasmachine. Zo hoef ik uiteindelijk alleen de bovenste dekens zeg maar naar de wasserette te brengen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:57

Ik gebruik de hogedrukspuit,werkt super!
Mijn paard en pony hebben beiden dit jaar 3 dekens omgehad,
dus 6 dekens laten wassen is hier 75 euro (12,50 per deken)

dekenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:45

FlorisSam schreef:

Wanneer je met de gehele manege de dekens inlevert doe ik het voor €10 per deken. Fleece- en vliegendekens €8. En we kunnen alles reparaties! Dat scheelt ook weer een deken kopen :)

Scheelt dat?

Groetjes,

Pim
www.dekenwasserij.com

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:48

Eerst deden we het ook zelf maar krijg ze nu voor 8 euro gewassen en zijn tevens waterdicht
Dus daarvoor ga ik niet moeilijk doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:49

Hele dikke en waterdichte gaan naar het drunensruiterhuis, de rest doe ik zelf in een oude wasmachinne.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:58

dekenwasser schreef:
FlorisSam schreef:

Wanneer je met de gehele manege de dekens inlevert doe ik het voor €10 per deken. Fleece- en vliegendekens €8. En we kunnen alles reparaties! Dat scheelt ook weer een deken kopen :)

Scheelt dat?

Groetjes,

Pim
http://www.dekenwasserij.com

Ik sta niet op een manege of pensionstal (eigen stal) ;)
De manege in deze buurt wast hun dekens niet...
maar ik zal wel even op je site kijken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:01

Ik heb geen goede ervaring met hoge druk spuit. Je spuit al snel de stiksels aan gort en echt goed schoon worden ze er niet van :n

Ik laat ze wassen, beetje rondgekeken in de omgeving en betaal nu 8,- per deken om te wassen en 3 euro extra waterdicht maken. Dus dat is nog te doen. Laat meestal 3 dekens wassen (de waterdichte) en zomerdekens/zweetdekens etc. was ik zelf in de wasmachine.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 18:55

Wij brengen ze naar een ruitersportzaak en indd 15 € per deken, je hebt 't terug als nieuw :D
Succes, met 't wassen in je badkuip ;d x

Dekenswassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:02

Hallo,

ik kwam hier op het forum, in deze topic terecht.
ik kan wellicht hulp bieden
paardendeken gereinigd vanaf € 12,50.
0-5 paardendekens € 14,00 p.st
6-25 paardendekens € 13,50 p.st
>25 paardendekens € 12,50 p.st

Ook reiniging van zadeldekjes/sjabrakken worden verzorgt door mij. Kosten voor het reinigen van één zadeldek bedragen € 4,75.
prijs in overleg bij meer dan 1 of samen met dekens.
Al uw goederen worden gratis gehaald en gebracht.(in noord-holland)

Dekens worden gewassen in een industrieele machine, die enkel gebruikt wordt voor paardendekens.
en gedroogt op natuurlijke wijze (opgehangen in een vrije ruimte, bij gunstig weer gewoon buiten)

Reageren kan via p.m en/of e-mail!

Gr
Tim

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:53

Ik laat ze ook wassen bij de ruitersportzaak, zelf krijg ik ze zo schoon niet en de wasmachine gaat er stuk van! In de meeste wassalons mag je ook geen paardendekens wassen dus blijft enkel ze ruitersportzaak over. Ik betaal 9euro per deken..

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 17:26

let op met het gebruik van "waterdicht-spul"
je maakt hiermee ook de binnenkant van je deken waterdicht, dus dan kan het zweet van je paard niet meer goed worden afgevoerd. En dan lijkt het straks alsof je deken niet meer waterdicht is ..... :j

Dekenswassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:28

irisdepony schreef:
let op met het gebruik van "waterdicht-spul"
je maakt hiermee ook de binnenkant van je deken waterdicht, dus dan kan het zweet van je paard niet meer goed worden afgevoerd. En dan lijkt het straks alsof je deken niet meer waterdicht is ..... :j

Het is inprincipe ook altijd water afstotend ipv waterdicht.
d.w.z. zodra het regent zal het water ''afstoten'' en gewoon van de deken afglijden zeg maar.
Gaat het paard in een plas water liggen, ja..dan wordt de deken door en door nat... dus waterdicht verkoop ik zelf liever niet.
Vuil en water afstotend maken kan ik een deken wel.

Binnenkant van het dek moet inderdaad altijd zweet blijven opnemen, dus die beter niet of gematigd bewerken.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:33

Ik doe altijd samen met een paar stalgenootjes, heb nu een wasserette die wast ze voor 9.50 per stuk bij een "afname" van minimaal 5 dekens.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:36

Gaat bij ons gewoon in de wasmachine (eczeemdeken).

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:41

Ik was mijn dekens zelf in een wasmachine speciaal voor het vuile spul :7
Vind dat echt ideaal, want voor het geld wat wasserijen rekenen kan ik een hele hoop wasjes draaien!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:42

Ik heb een aparte wasmachine voor paardenspullen, via de electrozaak gekregen :+ Ze moeten daar tegenwoordig de oude machines meenemen als ze een nieuwe leveren, dus ik had eens gevraagd of ze geen machine aan mij wilden verkopen. Een week later kreeg ik een telefoontje, ze moesten een machine gaan vervangen van een paar jaar oud, deed het nog prima alleen kookwas kan ie niet meer. Als ik hem zelf kon ophalen mocht ik hem gratis hebben. Dus zodoende! Zweetdekens en dunne dekens passen er prima in, alsook halsters, singels, dekjes, ... Met de winterdekens ga ik naar een wassalon, dat is vlakbij de ruitersportzaak en ze hebben 2 machines die enkel voor paardenwas worden gebruikt. Dat kost me daar een 7 euro per deken dus valt best mee! Reminds me dat ik er deze week eens langsga...

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:45

Mijn dekens liet ik altijd via www.boxco.nl wassen, super goede service en als je met zn allen op stal meerdere dekens hebt maken ze een mooie prijs, alles wordt opgehaald en dmv labels kan ieder zn dekens terug vinden op de grote hoop, en binnen niet al te lange tijd netjes in folie terug gebracht. Ze drogen ook in de wind en niet in de droger zodat ze niet krimpen. Zeer goede ervaring mee.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:52

Hier kost een deken wassen en waterdicht maken 20,-.
Vind ik wel veel geld voor 1 deken.
Ze passen helaas niet in de wasmachine anders zou ik ze zelf wel wassen.

@El_Paso2009
De link doet het niet,pagina word niet gevonden?