Hulp gezocht, paardenverkoop project

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Re: Hulp gezocht, paardenverkoop project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 14:09

als alles straks klaar is zal ik hier inderdaad even een link zetten.
Hoe langer ze stan, hoe duurder ze worden, I know ;) maar goed, het gaat dan ook niet over mijn paarden.
Paarden worden wel gewoon gereden en op wedstrijd uitgebracht, dus als het goed is worden ze ook meer waard ;)
en er staan zoveel paarden, dat i.v.m. grote inkoop hooi etc dat natuurlijk niet meer zoveel uitmaakt.
Of er nu 200 paarden staan, of 198 :P dat maakt in verhouding niks meer uit :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:20

ik zou sowieso inderdaad een internet site maken, met welke paarden er die dag gepresenteerd worden en in welke prijsklasse die zitten, pas als daar wat tussen zit zou ik naar zo'n dag komen kijken, maar dna wil in inderdaad ook wel die dag kunnen rijden, zeker als het ver weg is.

Maar ja als er 5 mensen bv op het zelfde paard willen rijden dan kan je geen duidelijk beeld van zo'n rit vormen, dus misschien zou ik dan toch een andere keer 1 op 1 afspreken

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 14:35

hahah zie je wel :D best nog lastig!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:56

haha ja inderdaad, ik ga zelf over ee n tijdje weer zoeken,. maar ach je zit toch altijd wel rond te kijken en inderdaag een site waar alle paarden op staan en de gegevens werkt erg goed

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:07

Neem een voorbeeld aan een veiling als equineelite.nl
Die hebben misschien wel een geschikt programma wat jij na kan doen.

Ik zou website maken elk paard erop zetten. (veel werk maar wel effectief anders krijg je allemaal kijkers en geen kopers). Mooie foto's.

Wie het eerst komt wie het eerst maalt?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:03

apple01 schreef:
Neem een voorbeeld aan een veiling als equineelite.nl

Hahaha daar ik ik maar niet mee gaan vergelijken ;)
Je komt daar niet eens zómaar binnen.
En als je denkt dat je écht een hele goeie hebt wel dressuurpaard dan he?! (moet je proberen ze daar te verkopen) ;)

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:30

Moet je kaarten kopen. En je bent binnen. Kost wel veel geld.
Maar het ging mij meer om de dagindeling. Snap je? Van zo tot zo laat rijden. Dan presenteren. dan proefritjes,etc. Die hebben veel ervaring en op de website kan je zo zien hoe zij het allemaal doen. Alleen dan zonder veiling.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 10:11

hihihi...nou ik begrijp dat het moeilijk is een concept te vinden dat veel mensen past.

dus ik hoor graag nog meer ideeen...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:23

hoe zie je dat precies voor je?

Dus (ik noem even wat hoor) van 10 tot 11 uur de springpaarden, ik zie dan b.v. een hele mooi Accord II zoon of een Indoctro wil ze eigenlijk beide uitproberen kan dat dan direct in de aangrenzende uren daarna of moet ik daarvoor een afspraak maken op een andere dag? maar met mij zijn er nog 6 die diezelfde paarden willen proberen mocht je dit op dezelfde dag doen is het testritje aan het einde van de 6 niet echt meer realistisch. laat staan dat het eerlijk is naar het paard toe. en ik ga geen bod uit brengen op een paard die ik niet naar behoren gereden heb. maar oke ditzelfde voor de dressuurpaarden.

Denk dat je voor jezelf eerst uit moet maken hoe jij het graag ziet zo'n dag en dan goed gedetaileerd uitleggen en dat het dan voor andere mensen makkelijker is om goede ideeen veranderingen uit te leggen.

Een open dag zelf lijkt mij niks en zal daar dan zelf ook niet naar toe gaan, maar een soort verkoopshow past meer in mijn straatje

Edit:

Hoe zit het met het keuren van een paard? dus die Accord II past mij helemaal wil een bod uitbrengen maar wil wel dat het dier goed gekeurd word zowel klinisch als rontgologisch.
Zijn de klinische rapporten voor de dag in gereedheid gebracht of is het bod onder voorbehoud van goedkeuring?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 12:43

nee, het moet een KIJK dag worden..dus niet proberen...dat werkt inderdaad nooit.
Maar als je bijv. 100 paarden hebt staan...waarvan er uiteindelijk 50 voor de verkoop zijn...
en mensen komen voor paard nr 1, dan komt het waarschijnlijk niet bij je op om paard nr. 49 ook aan de klant te laten zien. En op zo'n dag zien mensen toch paarden die ze anders waarschijnlijk nooit hadden gezien.
maar rijden en proberen uiteraard later op afspraak!
zo kunnen ook tussenhandelaren bijv. kijken of er iets voor 1 van hun klanten tussen zit.

dus inderdaad, meer een verkoopshow, maar hoe zou jij dat (graag) zien.

Paarden zijn gekeurd, rapporten aanwezig. Indien herkeuren, kan, kosten koper.
Misschien enkele jonge paarden niet gekeurd, dan is goedkeuren kosten koper, afkeuren kosten verkoper.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:44

Klinkt wat mij betreft best prima, wat is de site? Of heb je die nog niet af?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 13:24

site is nog niet af nee ;) haha
zo snel gaat dat niet en ik werk ongeveer 35 uur per week op kantoor, 4 uur lesgeven per week ongeveer en nog 2 tot 5 paarden die per dag gedaan moeten worden :D ....

maar dit weekend, en maandag en dinsdag hoop ik eraan te kunnen werken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:29

Ik zou als koper niet naar zo'n dag gaan. Als ik geïntereseerd ben in een paard dan wil ik even kunnen poetsen, paard een stukje aan de hand meenemen, proefritje. Ik ga niet heel Nederland door rijden om met 100 anderen naar 20 paarden te gaan kijken.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 13:37

Hoe zou jij het dan graag zien? ik snap jouw punt absoluut hoor!
maar je moet het ook even vanuit de verkoper kijken....die heeft 20 of meer paarden staan die weg moeten... en als er voor paard 1 vijf kijkers komen over een paar weken verspreidt, en voor de andere 19 ook ;)
daar gaat gewoon veel tijd inzitten.
En vaak komen mensen kijken....en willen ze het paard toch nog onder het zadel zien (ook al weet de helft bij voorbaat al dat het paard ze niet aanstaat)

dus ik ben op zoek naar ideeen! is natuurlijk nog niet 100% dat het idee ook uitgevoerd gaat worden....want als er geen animo voro is, is het tijdverspilling.

Site met foto's en filmpjes komt er zowiezo aan, maar dat is ook niet zomaar in een weekje af.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:45

hoe ik dat graag zou willen zien?

Je begint om zeg maar 10 uur, aanvang met koffie dat mensen door de stallen kunnen lopen. ondertussen zijn er natuurlijk al mensen aan het losrijden/ opzadelen. Tegen half 11 word paard 1 gepresenteerd onder het zadel. dan paard 2 gewoon los in de bak (vrijspringen) net zoals paard 3, dan paard 4 weer onder het zadel en ga zo maar door tot je alle springpaarden gehad hebt. Dit is natuurlijk afhankelijk van hoeveel ruiters je hebt hoeveel paarden je los gaat tonen (vrijspringen). Als je het echt helemaal tot in de puntjes wilt doen en je hebt genoeg ruiters dan zou ik elk paard even onder het zadel willen zien maar ook even willen zien losspringen. Uiteraard word tijdens het presenteren van elk paard een korte begeleidende informatie verteld over het paard, uiteraard hoorbaar voor iedereen dus bij voorkeur door een soort van omroeper. Gewoon simpel en kort, dit is paard 1 heet peet, afstamming Accord II x Landadel is 8 jaar en ZZ springen, paard laat zich makkelijk bewerken onder het zadel maar heeft wel een kundige ruiter nodig om eruit te halen wat erin zit, paard is niet geschikt voor beginners. "(dit even puur ter voorbeeld)

Nadat je alle springpaarden gehad hebt, neem je even een korte pauze. Zodat de ruiters tijd hebben om de springpaarden weer verzorgt op stal te zetten en de dressuurploeg te pakken. Misschien is het zelf handiger om als je veulens in de verkoop hebt die eerst te doen zodat de dressuurpaarden niet te snel klaar gestoomd worden om zich voor te stellen. Veulens uiteraard zelfde verhaal, klein verhaaltje paard x met deze afstamming is van mei 2010 b.v.

Nadat je zo alle groepen gehad hebt die je te tonen hebt. zorg je dat er koffie/ frisdrank klaar staat en dat het personeel ook aanwezig is zodat mensen vragen kunnen stellen over de getoonde paarden.
Het is wel handig om bij elk paard een stukje op papier te zetten, hier een stapeltje van printen en voor de box hangen. zodat geinteresseerden die mee kunnen nemen.

Het zal een dure dag worden en het wil natuurlijk niet zeggen dat je een paard verkoopt aan de hand van die dag of genoeg om de investering van die dag terug te verdienen. maar vind het zeker de moeite waard.
Uiteraard ruim adverteren! marktplaats, bokt, hyves, mond tot mond, affiches plakken waar je komt, afficher achterlaten bij manege's, pensionstallen endergelijke!

Zo zou ik het persoonlijk het liefst zien. Zo heeft iedereen het paard los gezien, onder het zadel en in stal en door de informatie "foldertjes" die bij de stallen hangen kan iedereen een foldertje meenemen van het paard wat het dichts bij hun wensen staan. Zodat ze aan de hand van die dag een "selectie" kunnen maken voor de door hun gekozen paarden en een afspraak maken om de gekozen paarden op 1 dag te kunnen/ gaan bekijken.

Het is natuurlijk ook erg belangrijk dat de paarden er super op staan, netjes verzorgt (gewassen/ gepoetst) schone stallen met voldoende bodembedekking, hooi om ook te kunnen knabbelen als ze op stal staan, fris drinkwater indien ze dit niet uit automotische bakjes krijgen, paarden moeten uiteraard ook goed in conditie zijn, dus niet te mager of dik redelijk tot goed in de bespiering. Verder het terrein zelf tot in het detail netjes verzorgt. Zorg op zo'n dag dat het personeel duidelijk te herkennen is, dus zelfde duidelijke kleding en je altijd een globaal aanspreekpunt hebt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:04

Sky_As schreef:
site is nog niet af nee ;) haha
zo snel gaat dat niet en ik werk ongeveer 35 uur per week op kantoor, 4 uur lesgeven per week ongeveer en nog 2 tot 5 paarden die per dag gedaan moeten worden :D ....

maar dit weekend, en maandag en dinsdag hoop ik eraan te kunnen werken.

Ach heeft voor mij geen haast, duurt nog wel even voor ik echt kan gaan zoeken weer naar een paard.
Ben gewoon zeer nieuwsgierig :P

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 10:26

Pashon schreef:
hoe ik dat graag zou willen zien?

Je begint om zeg maar 10 uur, aanvang met koffie dat mensen door de stallen kunnen lopen. ondertussen zijn er natuurlijk al mensen aan het losrijden/ opzadelen. Tegen half 11 word paard 1 gepresenteerd onder het zadel. dan paard 2 gewoon los in de bak (vrijspringen) net zoals paard 3, dan paard 4 weer onder het zadel en ga zo maar door tot je alle springpaarden gehad hebt. Dit is natuurlijk afhankelijk van hoeveel ruiters je hebt hoeveel paarden je los gaat tonen (vrijspringen). Als je het echt helemaal tot in de puntjes wilt doen en je hebt genoeg ruiters dan zou ik elk paard even onder het zadel willen zien maar ook even willen zien losspringen. Uiteraard word tijdens het presenteren van elk paard een korte begeleidende informatie verteld over het paard, uiteraard hoorbaar voor iedereen dus bij voorkeur door een soort van omroeper. Gewoon simpel en kort, dit is paard 1 heet peet, afstamming Accord II x Landadel is 8 jaar en ZZ springen, paard laat zich makkelijk bewerken onder het zadel maar heeft wel een kundige ruiter nodig om eruit te halen wat erin zit, paard is niet geschikt voor beginners. "(dit even puur ter voorbeeld)

Nadat je alle springpaarden gehad hebt, neem je even een korte pauze. Zodat de ruiters tijd hebben om de springpaarden weer verzorgt op stal te zetten en de dressuurploeg te pakken. Misschien is het zelf handiger om als je veulens in de verkoop hebt die eerst te doen zodat de dressuurpaarden niet te snel klaar gestoomd worden om zich voor te stellen. Veulens uiteraard zelfde verhaal, klein verhaaltje paard x met deze afstamming is van mei 2010 b.v.

Nadat je zo alle groepen gehad hebt die je te tonen hebt. zorg je dat er koffie/ frisdrank klaar staat en dat het personeel ook aanwezig is zodat mensen vragen kunnen stellen over de getoonde paarden.
Het is wel handig om bij elk paard een stukje op papier te zetten, hier een stapeltje van printen en voor de box hangen. zodat geinteresseerden die mee kunnen nemen.

Het zal een dure dag worden en het wil natuurlijk niet zeggen dat je een paard verkoopt aan de hand van die dag of genoeg om de investering van die dag terug te verdienen. maar vind het zeker de moeite waard.
Uiteraard ruim adverteren! marktplaats, bokt, hyves, mond tot mond, affiches plakken waar je komt, afficher achterlaten bij manege's, pensionstallen endergelijke!

Zo zou ik het persoonlijk het liefst zien. Zo heeft iedereen het paard los gezien, onder het zadel en in stal en door de informatie "foldertjes" die bij de stallen hangen kan iedereen een foldertje meenemen van het paard wat het dichts bij hun wensen staan. Zodat ze aan de hand van die dag een "selectie" kunnen maken voor de door hun gekozen paarden en een afspraak maken om de gekozen paarden op 1 dag te kunnen/ gaan bekijken.

Het is natuurlijk ook erg belangrijk dat de paarden er super op staan, netjes verzorgt (gewassen/ gepoetst) schone stallen met voldoende bodembedekking, hooi om ook te kunnen knabbelen als ze op stal staan, fris drinkwater indien ze dit niet uit automotische bakjes krijgen, paarden moeten uiteraard ook goed in conditie zijn, dus niet te mager of dik redelijk tot goed in de bespiering. Verder het terrein zelf tot in het detail netjes verzorgt. Zorg op zo'n dag dat het personeel duidelijk te herkennen is, dus zelfde duidelijke kleding en je altijd een globaal aanspreekpunt hebt

Ja zoiets, alleen zou ik er dan eerst voor kiezen om alle paarden eerst los te gooien.... dit i.v.m. het slepen van de bak tussendoor. (uiteraard eerst ontvangst met koffie eventueel, want ik het denk ik wel een soort inloopdag houden, dus heel de dag door koffie schenken en mensen de kans geven de paarden te zien op stal)
Hierna de springpaarden opzadelen terwijl de mensen even koffie kunnen drinken. Dan zijn de springpaarden namelijk al een beetje warm dus die hoeven dan niet heel lang worden losgereden en kunnen dan al vrij snel aan het springen gaan. Afhankelijk van het weer zal het buiten of binnen worden gehouden. Beide bakken zijn 25 x 60 dus er is ruimte genoeg.

Na de springpaarden hindernissen opruimen/langs de kant zetten en dan de bak opnieuw slepen terwijl mensen even koffie kunnen drinken/rond kunnen lopen op het bedrijf.
Daarna de dressuurpaarden (worden in de pauze uiteraard alvast wat losgereden)....

Voor de stallen zullen inderdaad denk ik infobladen hangen met daarop alle info van het paard. En dan of losse folders bij de paarden. Maar misschien juist wel alleen een klein kaartje met een nr en afstamming, en dan op de site de paarden allemaal nummers geven zodat mensen naderhand thuis zelf de paarden terug kunnen kijken.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 12:20

Nou, de site is een heel eind af...
paarden die te koop staan, staan er nog niet allemaal op en klopt ook nog niet helemaal, maar alvast om jullie een idee te geven:

www.debeemdhoeve.nl

Mochten jullie nog ideeen hebben, dan hoor ik het graag.

de site zag er eerst zo uit:

www.beemdhoeve.nl

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:27

Ik neem aan dat je ook nog de prijsklasse erbij zet? en uiteraard meerdere foto's/filmpjes

Wat meer uitleg over het bedrijf, gastenboek, waar mensen hun ervaring kunnnen neerzetten bv, zijn gelijk dan de recensies.

Ik vind hem nog wat kaal, maar daar wordt aangewerkt begrijp ik ;-)

Misschien ook wat meer gegevens over de paarde uit eigen fok, wat voor merrie's worden daarvoor gebruikt en hengsten etc.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:29

Als ik naar je site kijk vind ik het er goed uit zien, maar meer info over de paarden is gewenst. Leuk de ouders, maar is het paard al een keer klinisch en rontgenologisch goedgekeurd.
Is het paard geschikt voor beginners of juist niet. Misschien wel geschikt voor kinderen.
Is het paard bomproof.
Kan het paard voor de kar.
Heeft het paard gebreken.
Wat is de vraagprijs
Wat heeft het paard gelopen.

enz enz.

Succes met de verkoop

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 12:35

inderdaad, komt er allemaal nog bij te staan...zijn niet mijn paarden, dus ik was blij dat ik de afstamming al wist ;)
maar dat komt er allemaal bij te staan.
Meer uitleg over bedrijf komt er nog bij profiel
ook komt er nog een kopje verkocht en een kopje pension en opfok.

Naam:
Afstamming:
Richting:
leeftijd:
geslacht:
niveau:
gekeurd:
prijsklasse:
(karaktereigenschappen + voor wie geschikt etc)

nog ideeen voor aanvulling?

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:43

Er bestaat al zoiets als een verkoopdag. Dus geen veiling. Maar enkel het laten zien en uitproberen van de paarden.
Ik denk dat dat best kan werken, maar daar moet je heel veel reclame voor maken.
Zorgen dat er interviews in de grotere vakbladen staan.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:44

uiteraard stokmaat ;-)

Recensies dat is wat ik voor u even weet

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 13:09

stokmaat! dank je.
recencies.....de paarden die bij verkocht komen te staan is denk ik genoeg recentie. De site moet ook weer niet te groot worden. Moet wel toegankelijk blijven.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:20

Paarden die verkocht zijn zegt me niets, hoe mensen vinden dat ze behandeld zijn en zo vind ik belangrijker dan welke paarden er verkocht zijn, iedereen kan die wel gekocht hebben.
Belangrijker is dat de stal een goede naam heeft en dat mensen graag terugkomen.