Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
troi schreef:@marieke![]()
Ben bang dat dit 1 van de vele 'als iedereen het maar vaak genoeg herhaalt wordt het vanzelf waar theorieen' is.
GewoonNoor schreef:Maar de maximum kilo's kloppen denk ik wel,maar het minimum gewicht? Nee, ik vindt paarden rond de 1.70/175 het fijnste, en daar pas ik goed op.
Dus ik zou het minimum gewicht weghalen, maar voor de rest, handig hoor!
QualityHorse schreef:En nogmaals
DIT SCHEMA IS PUUR EEN INDICATIE
Ik zit regelmatig in het 'Ben ik te zwaar voor mijn pony-topic' en daar moesten mensen steeds berekenen hoeveel 15% van het gewicht van hun pony was.. Aangezien ik me op dat moment toch verveelde, ben ik dit schema gaan maken, zodat het antwoord snel en gemakkelijk te vinden is.
Snap niet waarom iedereen zo problematisch reageert terwijl ik al minstens 5 keer heb aangegeven dat het puur een richtlijn is..
Rhendera schreef:QualityHorse schreef:En nogmaals
DIT SCHEMA IS PUUR EEN INDICATIE
Ik zit regelmatig in het 'Ben ik te zwaar voor mijn pony-topic' en daar moesten mensen steeds berekenen hoeveel 15% van het gewicht van hun pony was.. Aangezien ik me op dat moment toch verveelde, ben ik dit schema gaan maken, zodat het antwoord snel en gemakkelijk te vinden is.
Snap niet waarom iedereen zo problematisch reageert terwijl ik al minstens 5 keer heb aangegeven dat het puur een richtlijn is..
Het is bokt, daarom reageert iedereen zo problematischplus dat het een gevoelig onderwerp is
minikatje schreef:en ook in dat topic hebben we veel discussies daarover
ook over de lengte van de ruiter.
en heb je in dat topic ook al aangesproken en uitleg gegeven
Sodeletuut schreef:Ik vind het wel een aardig schema. Ik weet alleen niet wat het gewicht is van mijn e-pony, dus geen idee of ik volgens deze tabel te zwaar zou zijn.
Natuurlijk speelt bespiering en bouw ook mee, maar ik denk dat dit een prima gemiddelde is om je aan te houden.
Bijvoorbeeld op een manege zou zo'n schema echt handig zijn. Als je sommige combinaties ziet op maneges, tsja..