Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Farah_ schreef:Aideen schreef:Waarom laat jij door je paard bepalen waar jij moet staan? Ik zou haar persoonlijk een flinke trap teruggeven.Aideen schreef:Mijn instructrice pakte dan altijd een heel groot stuk hout, bijvoorbeeld een bezem.
Dat het niet goed is dat je paard je schopt heb je helemaal gelijk in, maar ik kan je verzekeren dat het gedrag wat het paard vertoond van deze oplossingen écht niet beter gaat worden.
Ik ga mee met bovenstaande reacties dat je je eerst zult moeten verdiepen in grondwerk, zodat je meer leiderschap over je paard hebt en jullie elkaar wederzijds vertrouwen. Persoonlijk zou ik hiermee beginnen, voordat je weer aan het rijden begint. Daarna kun je bijvoorbeeld de overstap maken naar longeren met dubbele lijnen, ook een leuke bezigheid om te doen zonder dat je er meteen op hoeft te klimmen.

Het was weer net als vanouds, ze reageerde ook op mij van 'hee, dit is bekend', dus het was súper, kan er niets anders over zeggen