De Regiokampioenschappen in Lisse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:11

Pipo"]
[quote="Picasso schreef:
Gewoon omdat ik boven Amsterdam rijdt en ik dus wel degelijk ook mijn best moet doen voor mijn winstpunten! En ik denk dat Jura over het algemeen wel bewezen heeft dat ze haar paarden voorelkaar heeft! Daarom schoot me de opmerking in het verkeerde keelgat.

Jij rijd in Drenthe!!! en Friesland. Boven Amsterdam is middenbeemster ed.!!

Ik weet dat jij enorm je best doet, en ik weet ook dat jij je paard gewoon fijn voor elkaar hebt.

Volgens mij heeft jura dat ook regelmatig wel, maar het kan gewoon zijn dat ie te diep liep!!
[/quote]

Maar wordt er over Friesland, Groningen en Drenthe niet precies hetzelfde beweerd???
Ik vind het gewoon apart dat slechts één jurylid daar over valt en de rest het gewoon wel winstpuntwaardig vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:14

Amsam........Ik val inderdaad over het feit dat de jury hier de schuld krijgt. Ipv ze kritisch kijkt naar haar proef.

Als ik fotos bekijk van een tijdje geleden, dan loopt dat paard ook regelmatig te diep, dus misschien was het wel zo, misschien ook niet.........maar omdan dat jurylid naar beneden te halen. Dat vind ik notdone!

Of er over Friesland en omstreken hetzelfde word beweerd weet ik niet, ik rijd daar nooit.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:23

Maar wordt er over Friesland, Groningen en Drenthe niet precies hetzelfde beweerd???
Ik vind het gewoon apart dat slechts één jurylid daar over valt en de rest het gewoon wel winstpuntwaardig vindt.[/quote]

Volgens mij zegt iedereen dat die een flink eind gaat rijden voor een wedstrijd en dan hogere punten haalt dan gemiddeld.

Was dit ook geen Almelo discussie? Hoewel de puntenaantallen idd zeer hoog waren, maar ik heb geen proef irl gezien.

AMSAMSAMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:38

Ennuh... Nog even mijn reactie op de wedstrijd zelf... Bloos Ik vond het ondanks het lange wachten op de prijsuitrijking en de aanvaring die ik met MIJN jury had Schijnheilig een heel geslaagde dag Haha! ! (Jura ook trouwens)!

En ik zie niet in waarom Jura niet kritisch op haar jury mag zijn, maar andersom wel... Blijkbaar waarderen de andere juryleden de manier waarop zij haar proeven reed wel. Daarbij vind ik niet dat ze de jury de schuld geeft... Ze oppert dat het wellicht heeft meegespeeld en dat het jammer is dat ze niet door is...

Pipo, jij bent op jouw manier net zo kritisch? Daarbij schop je zelfs een hele hoop ruiters tegen de schenen door al hun inspanningen af te doen als een lachertje omdat ze hun punten cadeau krijgen. En bedankt... Loop ik daarvoor zo mijn best te doen?? Verdrietig

Maar ik ga toch maar gewoon door, en ik hoop dat als ze de volgende keer punten cadeau geven, ik er bij ben *LOL* !

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:40

Ik wil die video wel eens zien eigenlijk. Zet hem maar hier eens neer, dan ga ik hem eens beoordelen Knipoog . Enne ik geloof best dat er incapabele juryleden bestaan. Erger nog zou zijn als een jury lid iemand erkend en haar kop staat d'r dus niet aan, omdat ze jaloers is ofzo en vervolgens wordt er onterecht 'strenger' gejureerd!! Ik zou gek worden denk ik. Ik hou niet van onrechtvaardige dingen. Ik neem aan dat jij dat ook zo vind pipo? En ben je het niet met me eens dat dit verhaal van Jura wel een beetje vreemd is? Ben eigelijk wel benieuwd, als je die opname zou zien, wat jij ervan vond dan?
Laatst bijgewerkt door Prima op 18-08-03 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:44

Prima schreef:
Ik wil die video wel zien eigen. Zet hem maar hier eens neer, dan ga ik hem eens beoordelen Knipoog . Enne ik geloof best dat er incapabele juryleden bestaan. Erger nog zou zijn als een jury lid iemand erkend en haar kop staat d'r dus niet aan, omdat ze jaloers is ofzo en vervolgens wordt er onterecht 'strenger' gejureerd!! Ik zou gek worden denk ik. Ik hou niet van onrechtvaardige dingen. Ik neem aan dat jij dat ook zo vind pipo? En ben je het niet met me eens dat dit verhaal van Jura wel een beetje vreemd is? Ben eigelijk wel benieuwd, als je die opname zou zien, wat jij ervan vond dan?

Ik zou graag de opname willen zien!! Om het zelf te beoordelen............of door Prima te laten beoordelen Haha! Knipoog

Kan inderdaad slecht tegen onrecht, en daarom kan ik er bijzonder slecht tegen als de jury hierzo onderuit gehaald word. Vooral omdat ik weet om wie het gaat hier, en weet ook dat zij absoluut niet zo kinderachtig is om te beoordelen op een persoonlijke vete. Ze heeft beoordeelt hoe zij het zag, en niet anders.

Dus kom maar door met die opname!

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:45

En ik altijd maar denken dat ik geen punten rij omdat ik nog niet goed genoeg ben Verward Krijgt mijn zelfvertrouwen een nog grotere deuk: ik lach niet lief, ik zie er niet leuk uit, en mijn paard is lelijk Haha!
Tja, ik ben al op heel veel plaatsen gestart waaronder Drenthe, Almelo, Amsterdam, en dus ook boven Amsterdam, maar helaas nog geen 1 keer een punt kado gehad Bloos! , sjips het is me nu echt duidelijk dat ik de verkeerde sport heb gekozen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:46

dan ben ik ook wel benieuwd.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:47

Prima schreef:
Ik wil die video wel zien eigen. Zet hem maar hier eens neer, dan ga ik hem eens beoordelen Knipoog
:)) paard schrijf je met een D he!

het leuke met een niet-meetbare sport is dat je lekker een ander de schuld kan geven. ik heb lang in de wedstrijdsport (niet paardrijden) meegedaan en het is wel verleidelijk te denken dat het in het persoonlijke vlak komt. maar denk nou na, wat heeft diegene er in hemelsnaam aan jou een lage beoordeling te geven? wat schiet die er mee op? misschien ben je zelf persoonlijk bezig om in de trend te denken?

als je er niet tegen kan moet je, zoals pipo zegt, er niet aan beginnen. dat is 1 van de redenen waarom ik niet zo snel aan wedstrijden zou meedoen. Knipoog het is zo confronterend Haha! (hoewel ik heb natuurlijk wel een erg mooi paard en met mijn lach erbij.... Knipoog )

neem het mee als tip voor de volgende keer. if it doesn't kill you it makes you stronger, in dit geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:48

Von schreef:
En ik altijd maar denken dat ik geen punten rij omdat ik nog niet goed genoeg ben Verward Krijgt mijn zelfvertrouwen een nog grotere deuk: ik lach niet lief, ik zie er niet leuk uit, en mijn paard is lelijk Haha!
Tja, ik ben al op heel veel plaatsen gestart waaronder Drenthe, Almelo, Amsterdam, en dus ook boven Amsterdam, maar helaas nog geen 1 keer een punt kado gehad Bloos! , sjips het is me nu echt duidelijk dat ik de verkeerde sport heb gekozen.

Hahhahahahah, sorry Von.....maar je schrijft het wel heel erg grappig. Haha! Haha! Haha!

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:57

Pipo schreef:
Hahhahahahah, sorry Von.....maar je schrijft het wel heel erg grappig. Haha! Haha! Haha!

Ach ja het is voor mij al zo gewoon om de komische act op wedstrijden te zijn Haha!

Maar waar het mij dus om gaat is dat ik wel vaker het verhaal lees dat in bepaalde streken de punten makkelijker vallen dan ergens anders. En mijn ervaring is dat ik dit dus nog nooit heb meegemaakt Verward
Ik rij altijd zeer constant (laag dus Haha! ) bij welke jury dan ook, in welke streek van Nederland dit ook mag zijn. Uitschieter was mijn 1e proef in Almelo, en de sceptici onder ons mogen dan beweren dat dit een "aardige" jury was, ik weet dat deze winstpunt verdiend was (zowel paard als ik waren overdonderd en letten daardoor ineens heel erg goed op elkaar Haha! ).

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 17:05

Die opmerking van mij over dat persoonlijke was niet zo handig, die wil ik ook best terug nemen. Het was een reactie op die van Pipo over dat wij hier de punten voor niets krijgen en ik vind dat nogal een belediging. Bovendien heeft zij Razinda nog nooit in het echt zien lopen.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 17:07

AMSAMSAMS schreef:
En over die 'gratis' winstpunten die boven Amsterdam worden uitgedeeld: balen zeg... Ik maar denken dat ik die 3 zuurverdiende punten had gekregen omdat ik zo mijn best had gedaan... Scheve mond Blijkt nu dat je ze gratis krijgt als je lief lacht.... Pfff.... als ik dat had geweten.... Haha!

Weet je nog dat ik 2 weken geleden met Or 2x 1e werd met 2x 173 punten? Toen zei die tweede jury na afloop van mijn proef: wel lachen hoor!! Moet je nagaan hoeveel punten ik had gehad als ik wel de hele proef had gelachen!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:09

Jura schreef:
Die opmerking van mij over dat persoonlijke was niet zo handig, die wil ik ook best terug nemen. Het was een reactie op die van Pipo over dat wij hier de punten voor niets krijgen en ik vind dat nogal een belediging. Bovendien heeft zij Razinda nog nooit in het echt zien lopen.

En jouw punten spreken over het algemeen ook wel voor zich, vind ik!
Zouden alle juryleden in Noord-Holland (noord) dan zo slecht zijn?????

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:12

Pipo schreef:
Vooral omdat ik weet om wie het gaat hier, en weet ook dat zij absoluut niet zo kinderachtig is om te beoordelen op een persoonlijke vete. Ze heeft beoordeelt hoe zij het zag, en niet anders.

Dus kom maar door met die opname!

Vandaar dat je zo in de verdediging gaat, ik begreep het al niet zo goed! En ken jij haar dan ook persoonlijk Jura? Of meng ik me teveel in iets waar ik beter niet in kan zitten....(daar hou ik wel van)

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 17:22

Picasso"]
[quote="Jura schreef:

En jouw punten spreken over het algemeen ook wel voor zich, vind ik!
Zouden alle juryleden in Noord-Holland (noord) dan zo slecht zijn?????
[/quote]

Er jureren ook juryleden uit bijv. Utrecht weleens in onze regio, ik kan zo namen noemen. Zouden zij dan ineens heel soepel jureren en denken: ach we zijn in Noord-Holland, die mensen kunnen er ook niets aan doen... Verward Haha!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 17:25

Oja, Pipo, jij vindt het notdone om een jury naar beneden te halen he??
Wat dacht je dan hier van:

[WD] Foutje van de jury...met FOTO

En dan met name:

Pipo"]
[quote="Lovely schreef:
Hahaha, jij hebt echt vrienden gemaakt Haha!. Van de beste man heb ik inmiddels een foto, die kan ik natuurlijk nog eventjes uploaden Haha!.

Ja doen!!, hem gewoon op bokt zetten, moet ie maar niet zulke domme dingen doen.

Maar goed, misschien heeft dat arrogante toontje je wel wat puntjes gekost.
[/quote]

Je hebt helemaal gelijk hoor, en een foto van die jury op bokt plaatsen is absoluut done! Knipoog

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:28

Jeetje, je mag nu nog niet eens meer je mening geven over je eigen wedstrijd Lips are sealed
Als Jura het zo voelde dan is dat voor haar zo.

En er wordt nu wel gezegd dat het 3 jury's tegen 1 was. Maar wat te denken van alle andere wedstrijden die ze met dit zelfde paard heeft gereden.

Ik heb Jura nu al meerdere keren irl zien rijden en kan zeggen dat ze haar paarden super voor elkaar heeft OK dan!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:32

volgens mij heeft het geen bal te maken met dingen in de persoonlijke sfeer maar iemand is (begrijpelijk) gewoon teleurgesteld. da's jammer maar volgende keer beter, toch?

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:47

Jura"]

En dan met name:

[quote="Pipo"]
[quote="Lovely schreef:
Hahaha, jij hebt echt vrienden gemaakt Haha!. Van de beste man heb ik inmiddels een foto, die kan ik natuurlijk nog eventjes uploaden Haha!.

Ja doen!!, hem gewoon op bokt zetten, moet ie maar niet zulke domme dingen doen.

Maar goed, misschien heeft dat arrogante toontje je wel wat puntjes gekost.
[/quote]

Je hebt helemaal gelijk hoor, en een foto van die jury op bokt plaatsen is absoluut done! Knipoog
[/quote]

Goh nu snap ik ook dat Lovely mijn reactie hier heeft weggehaald want die kent die jury lid dan ook ofzo. en dan mocht dit topic van Pipo zeker wel opeens! Wist wel dat het onrechtvaardig was!
En pipo, dus je bent in je reacties erg bevooroordeeld. Ben benieuwd wat die bekende jury van jullie hierover te zeggen heeft. Laat haar anders ook naar Bokt.nl komen Haha! . Maar aan de andere kant, ze hoeft haar 'kunnen' natuurlijk ook niet te verdedigen.

Ach what the heck, uiteindelijk is alles in de wereld vriendjespolitiek kliekjes machtmisbruik en handje klap. (onder de noemer 'ter meerdere glorie van jezelf!)

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:30

Sjeezus wat een consternatie allemaal zeg. Ben ik even weg zie ik dat dit topic is uitgegroeid tot een .. Verward

Laat ik dan ook maar een duit in het zakje doen.

Pipo schreef:

Tja het blijft natuurlijk een jurysport, en als je er niet tegenkan dat dit soort opmerkingen geplaatst worden. Dan moet je er niet aan beginnen. Vind het juist heel goed dat een jury wat strenger jureert. Het valt mij op dat boven Amsterdam je als je lief lacht al een winstpunt rijd, de gemiddelde jury daar heeft zijn diploma met de spaarzegels van de komart gekregen. Dus ik zou JUIST veel waarde hechten aan de jury die dat gezegd heeft.

Maar ja.................het is maar hoe je het wil zien.

Dit vind ik dus he-le-maal nergens op slaan, om maar niet te zeggen -dom-.
Ik vind dit dus een belediging van de jury en zij die hun punten daar behalen. Wat dat betreft is je laatste regel in de quote wel heel toepasselijk.
Verder is het zo dat Jura geen namen genoemd heeft en ik vind het niet vreemd dat als de opmerking 'gedurende de gehele proef te diep' wordt geplaatst zij daar vreemd tegenaan kijkt aangezien dit nog nooit op een protocol is vermeld en dit op desbetreffende dag op geen van de 3 andere protocols wordt vermeld.
Welke waarde is dan te hechten aan die opmerking? Die ene tussen al die andere protocollen? Mag ze daar geen vraagtekens bij zetten?? Tuurlijk zal ze heus weleens wat te diep hebben gelopen op vorige wedstrijden ( en zelfs incidenteel gedurende deze proef) maar het ging om nu.

Verder vind ik de opmerking die Jura heeft geplaatst (over dat persoonlijke) ook geen pas, ik heb haar dat ook laten weten, maar (naar ik begreep) was dit een reactie op de reacties en de pb's die zei ontving van diverse personen. Neemt niet weg dat deze opmerking niet geplaatst had mogen worden.

Grappig vind ik wel dat als een jurylid (en dan hoef je nog geeneens jurylid te zijn) kennelijk tot een bevriende en/of bekendenkring behoort, hier direct een verdedigingscordon omheen geplaatst wordt, want je mag absoluut geen kritiek plaatsen (maar ja, dat is bij sommige personen al heel herkenbaar).
I.i.g. plaatst Jura bij onenigheden geen foto's van desbetreffend jurylid op Bokt (wat door anderen, zoals nogal wat 'kritici' zelfs lachwekkend werd gevonden).
Het is zelfs zo dat desbetreffend jurylid ook een goede bekende van mij is en het dus niet gelegen is om wie dan ook neer te halen. Zij en ik hebben in het verleden behoorlijk pittige discussies gevoerd maar wel altijd op basis van respect. Je hoeft het per slot van rekening niet altijd met elkaar eens te zijn om elkaars 'vriendjes' te mogen zijn.
Ik heb mij in alle overige opmerkingen op het protocol prima kunnen vinden. Sterker nog... ik zou haar op sommige punten zelfs lager hebben gewaardeerd dan dat de huidige waardering was, echter... gedurende de gehele proef te diep,.. daar was ik het niet mee eens.
Dat mag toch? Daarmee vel ik geen waardeoordeel over dit jurylid want ik ben ervan overtuigd dat zij heel capabel en objectief is in haar beoordeling echter... op dit punt verschillen wij van mening. Niks verkeerd mee denk ik.
Ik zou het er zondermeer mee eens zijn geweest als het de klasse Z zou betreffen maar niet de L2.

En wat een flauwekul zeg dat je bij sommige punten geeneens je vraagtekens mag zetten zonder dat daar direct reacties op volgen van 'Als je daar niet tegen kan" etc. Verder worden er dan nog allerlei domme argumenten bij gehaald van je punten halen als je maar lacht etc., het jurykorps van Noord/Midden naar beneden gehaald wordt en de combinaties beledigd worden die daar wel punten hebben gehaald.

I.i.g. heb ik wat stills van de desbetreffende proef vastgezet en zal die dus plaatsen.
Ongetwijfeld zullen er weer argumenten naar voren komen van "je hebt alleen de beste plaatjes naar boven gehaald", hetgeen dus absoluut niet zo is, maar zelfs dan kan ik mij staven naar de uitspraak 'Paard loopt gedurende de gehele proef te diep'!!! Dus ook ten tijde van de plaatjes!

Afbeelding
Halthouden en groeten: te diep.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:00

Wie is die vrouw in die legerbroek Verward
Knipoog

Mooi gesproken Eyes, als ik een vrouw was...... Knipoog En wat dat verdedigen betreft (terwijl je in een ander topic jezelf weer helemaal een andere mening hebt toegedaan), kan kan best begrijpen dat je mensen wil verdedigen ook al spreek je jezelf tegen/of meen je het dus kennelijk niet of praat je een beetje mee met de rest. Kan ik me voorstellen, ik kan er mezelf er ook soms schuldig aan maken. Ja ik weet het, het is schijnheilig, but hey, i´m not perfect!!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:37

Idd mooi gesproken Eyes!
Ik kan niets anders dan het 100% met jou eens zijn (wat ik hier lees dan Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:55

Jura schreef:

Dit is een heel ander verhaal. Het grote verschil zit 'm erin dat "mijn" jury een foutje maakte dat los stond van een beoordeling of zelfs waarde-oordeel. Zijn fout stond los van elke subjectiviteit. Zijn tweede fout trouwens ook. Wat deze meneer hier deed was iets waar je makkelijk een klacht over in had kunnen dienen.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 20:13

Het hoogste punt moet toch tussen de oren zitten? Ongeacht in welke klasse je rijdt. Dus loopt dit paard te diep, want het punt tussen de oren is lager dan gedeelte van de hals verderop.

Alleen die ene jury heeft het goed gezien dus, de rest mag op herhalingscursus.