Sjeezus wat een consternatie allemaal zeg. Ben ik even weg zie ik dat dit topic is uitgegroeid tot een ..
Laat ik dan ook maar een duit in het zakje doen.
Pipo schreef:
Tja het blijft natuurlijk een jurysport, en als je er niet tegenkan dat dit soort opmerkingen geplaatst worden. Dan moet je er niet aan beginnen. Vind het juist heel goed dat een jury wat strenger jureert. Het valt mij op dat boven Amsterdam je als je lief lacht al een winstpunt rijd, de gemiddelde jury daar heeft zijn diploma met de spaarzegels van de komart gekregen. Dus ik zou JUIST veel waarde hechten aan de jury die dat gezegd heeft.
Maar ja.................het is maar hoe je het wil zien.
Dit vind ik dus he-le-maal nergens op slaan, om maar niet te zeggen -dom-.
Ik vind dit dus een belediging van de jury en zij die hun punten daar behalen. Wat dat betreft is je laatste regel in de quote wel heel toepasselijk.
Verder is het zo dat Jura geen namen genoemd heeft en ik vind het niet vreemd dat als de opmerking 'gedurende de gehele proef te diep' wordt geplaatst zij daar vreemd tegenaan kijkt aangezien dit nog nooit op een protocol is vermeld en dit op desbetreffende dag op geen van de 3 andere protocols wordt vermeld.
Welke waarde is dan te hechten aan die opmerking? Die ene tussen al die andere protocollen? Mag ze daar geen vraagtekens bij zetten?? Tuurlijk zal ze heus weleens wat te diep hebben gelopen op vorige wedstrijden ( en zelfs incidenteel gedurende deze proef) maar het ging om nu.
Verder vind ik de opmerking die Jura heeft geplaatst (over dat persoonlijke) ook geen pas, ik heb haar dat ook laten weten, maar (naar ik begreep) was dit een reactie op de reacties en de pb's die zei ontving van diverse personen. Neemt niet weg dat deze opmerking niet geplaatst had mogen worden.
Grappig vind ik wel dat als een jurylid (en dan hoef je nog geeneens jurylid te zijn) kennelijk tot een bevriende en/of bekendenkring behoort, hier direct een verdedigingscordon omheen geplaatst wordt, want je mag absoluut geen kritiek plaatsen (maar ja, dat is bij sommige personen al heel herkenbaar).
I.i.g. plaatst Jura bij onenigheden geen foto's van desbetreffend jurylid op Bokt (wat door anderen, zoals nogal wat 'kritici' zelfs lachwekkend werd gevonden).
Het is zelfs zo dat desbetreffend jurylid ook een goede bekende van mij is en het dus niet gelegen is om wie dan ook neer te halen. Zij en ik hebben in het verleden behoorlijk pittige discussies gevoerd maar wel altijd op basis van respect. Je hoeft het per slot van rekening niet altijd met elkaar eens te zijn om elkaars 'vriendjes' te mogen zijn.
Ik heb mij in alle overige opmerkingen op het protocol prima kunnen vinden. Sterker nog... ik zou haar op sommige punten zelfs lager hebben gewaardeerd dan dat de huidige waardering was, echter... gedurende de gehele proef te diep,.. daar was ik het niet mee eens.
Dat mag toch? Daarmee vel ik geen waardeoordeel over dit jurylid want ik ben ervan overtuigd dat zij heel capabel en objectief is in haar beoordeling echter... op dit punt verschillen wij van mening. Niks verkeerd mee denk ik.
Ik zou het er zondermeer mee eens zijn geweest als het de klasse Z zou betreffen maar niet de L2.
En wat een flauwekul zeg dat je bij sommige punten geeneens je vraagtekens mag zetten zonder dat daar direct reacties op volgen van 'Als je daar niet tegen kan" etc. Verder worden er dan nog allerlei domme argumenten bij gehaald van je punten halen als je maar lacht etc., het jurykorps van Noord/Midden naar beneden gehaald wordt en de combinaties beledigd worden die daar wel punten hebben gehaald.
I.i.g. heb ik wat stills van de desbetreffende proef vastgezet en zal die dus plaatsen.
Ongetwijfeld zullen er weer argumenten naar voren komen van "je hebt alleen de beste plaatjes naar boven gehaald", hetgeen dus absoluut niet zo is, maar zelfs dan kan ik mij staven naar de uitspraak 'Paard loopt gedurende de gehele proef te diep'!!! Dus ook ten tijde van de plaatjes!

Halthouden en groeten: te diep.