Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
yrsa_karlijn schreef:Voorlopig is het voor mij nog niet aan de orde, maar hopelijk kan ik binnen een paar jaar een paard/pony voor mezelf erbij nemen. Ik ben alleen een hele erge emo muts. Als ik zo'n paard in de ogen kijk en hij is niks voor mij, voel ik me schuldig, want waar komt hij misschien terecht. De handel ? Dus wanneer het ooit zover komt, laat ik eerst andere voor mij kijken en pas als er een paar zijn die eventueel voor mij leuk zijn ga ik zelf kijken. Ik ken mezelf voor ik het weet heb ik drie kreupelen en een hittepetit in de wei en kan ik er nog niks mee.
_lautje_ schreef:Persoonlijk vind ik een uur te vroeg komen een beetje onbehoorlijk...
Het gebeurt bij ons wel eens dat kopers te vroeg komen. Heel vaak worden er dan nog andere paarden gereden, lesgegeven, stallen gemest, betreffende paard gepoetst/gevlochten, zijn zelf niet aanwezig, etc. Voor geen van beide partijen fijn.
diega schreef:Waarom staat ie op ijzers, waarom heeft ie een deken op, waarom staat ie op stro.
Waarom dit, waarom dat enz.
Dan ook nog overal in gaan lopen knijpen en duwen alsof ze dierenarts zelf zijn.

Bellona_K schreef:Het raarste wat ik heb meegemaakt is een paard dat werd afgekeurd op een hartafwijking, met advies laten inslapen, wat 1.5 jaar later onder een andere naam actief is in de sport.
Wat verkopen betreft, denk ik dat er 2 soorten paardenverkopers zijn:
A. De verkopers met dollartekens in hun ogen
B. De verkopers die het beste willen voor hun paard
Bellona_K schreef:Het raarste wat ik heb meegemaakt is een paard dat werd afgekeurd op een hartafwijking, met advies laten inslapen, wat 1.5 jaar later onder een andere naam actief is in de sport.
Quellian schreef:Ik vind de mensen in de paardenwereld héél vervelende mensen, zitten maar weinig normale tussen.
Zie je hier op bokt ook, echt een afspiegeling van de paardenwereld; de een weet het nog beter dan de ander, maar ondertussen... ik vind ze achterbaks en betweterig.
tvup schreef:Ok, was dat dan een verkoper B geweest als dat paard nu dood was op advies van de dierenarts?
Marietje_007 schreef:De tip een uur eerder komen vind ik wel een goede! Nooit aan gedacht, (heb 2 eigen paarden maar ben der via via aangekomen, dus dan heb je niet echt te maken met verkoopspraatjes!)
Ik heb wel altijd zoiets dat ik er meteen zelf op wil, dus niet door de vaste ruiter eerst laten rijden. Andere mensen zijn daar weer op tegen. Maar ik wil een paard waar ik wat mee kan en niet eerst een uur moet rodeoen ofzoUitproberen is trouwens wel oké dat hoort erbij vind ik

Pascha schreef:Nog een ergenis: kopers die bij paarden gaan kijken die flink boven het budget liggen, erop willen rijden, en achteraf zeggen dat hij te duur is.... (bijv. paard staat te koop voor 15.000,- en ze kunnen tot 4.000,- gaan met t budget)
Erg vermoeiend, als je t geld hebt voor een Fiat Panda, ga je toch ook geen luxe mercedes testen????
Je wilde toch altijd al een keertje rijden in die mercedes/porche/ferari?
)
) Bellona_K schreef:Het raarste wat ik heb meegemaakt is een paard dat werd afgekeurd op een hartafwijking, met advies laten inslapen, wat 1.5 jaar later onder een andere naam actief is in de sport.
. Afgelopen maand veel gemailed met de verkopende partij om al summier kennis te maken en een hoop vragen beantwoord te krijgen. Ik ben twee dagen gaan kennismaken samen met mijn vriend omdat het erg ver van mijn woonplaats is en ik had een overnachting geboekt. We kwamen samen aan en ik mocht alles doen. Uit de wei halen, poetsen, zadelen, knuffelen. Er werd ruimschoots de tijd genomen. Zijn voordelen én zijn nadelen zijn voor me opgesomd. Twee dagen heerlijk naar buiten gegaan en verkoper is met de fiets meegegaan. Dag 2 was sowieso relaxter omdat de "zenuwen" van dag 1 gezakt waren. Ik meer ontspannen en paardje nog meer ontspannen. Goed thuis was belangrijker dan geld. Dat is bewezen doordat ik het paard over mag nemen incl. alle spullen voor een bedrag wat voor mij maximaal budget is maar eigenlijk te laag voor dit paard met mooie papieren. Verkopende partij wil op de hoogte blijven en wil eerste recht van terugkoop. Het voelt heel goed. Ik neem dit paard ook over zonder keuring en neem dan het risico dat het mijn verantwoordelijkheid is als er iets is.